سقوط آزاد در بورس / کدام نمادها قرمز بودند؟ + نقشه
سقوط آزاد در بورس / کدام نمادها قرمز بودند؟ + نقشه

بورس در معاملات ۳ مهر ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۱۷۳۳۱ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۰۱ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس با ریزش نسبتا زیادی در ابتدای بازار امروز آغاز به کار کرد.در ادامه شاخص کل به ریزش ادامه داد و در نهایت نمادهای زیادی از بورس را به رنگ قرمز درآورد.

بورس معاملات روز دوشنبه را در وضعیت نزولی آغاز کرد در ادامه این حجم از ریزش افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای ۵ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فملی، فولاد، شستا، شبندر، فارس و  خودرو تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش بالای ۵ هزار واحدی به ۷۱۶ هزار و ۵۹۵ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ‍۱۷ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۳,۷۷۹,۳۶۴.۸۴۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۲,۳۴۷.۸۱۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۸۹۳ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، شگویا، زاگرس، صبا، خدیزل، انتخاب و شاوان هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۳ مهر ۱۴۰۲

️بورس کالای ایران از پذیرش ۱۲ محصول متعلق به ۱۱ شرکت در بازار اصلی و فرعی خبر داد.

سخنگوی صنعت برق: ۳۰۰ واحد صنعتی بزرگ و انرژی‌بر، نسبت به سال گذشته ۵.۵ درصد و در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۹.۶ درصد رشد مصرف برق را تجربه کرده‌اند که تاثیر مستقیمی در رشد تولید داشته است.

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایران به انجمن نهادهای سپرده‌گذاری مرکزی منطقه اوراسیا (AECSD) پیوست.

افزایش و تسهیل سرعت صدور مجوزها توسط سازمان بورس

مهدی یاربد، رئیس اداره امور نهادهای مالی خدمات دهنده سازمان بورس گفت: تاکنون ۷۵ سبدگردان‌ مجوز از سازمان بورس دریافت کرده‌اند.

با احتساب مجوزهای فرعی از جمله شرکت‌هایی همچون تامین سرمایه و مشاور سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۱ مجوز در حوزه سبدگردانی صادر شده و ۲۵ شرکت دیگر در مرحله دریافت مجوز هستند.

جزئیات شکسته شدن طلسم صدور مجوز کارگزاری‌ها پس از ۱۳ سال

منوچهر میرزایی، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس گفت: پس از ۱۳ سال، چندین موافقت اصولی برای تاسیس شرکت های کارگزاری طی دو سال گذشته صادر شده است. تعداد ۱۰ شرکت کارگزاری به مرحله تاسیس و ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها رسیده‌اند.

برای هر کدام از این شرکت‌های کارگزاری جدید، مجوزهای فعالیت هشتگانه ای تعریف و صادر شده که شامل مجوز معاملات اوراق تامین مالی، مجوز معاملات کالا، اوراق مشتقه مبتنی بر اوراق بهادر و اوراق مشتقه مبتنی بر کالا، مجوز کال سنتر و مجوز معاملات برخط و مجوز مشاور عرضه و مجوز مشاور پذیرش اوراق بهادار است.

از رشد ۳ برابری ارزش دارایی صندوق تثبیت بازار سرمایه تا انتشار عمومی اوراق تبعی «سهام‌یار»

بازگشت اعتماد به بازار سرمایه و حفظ حقوق سهامداران خرد یکی از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم بوده که در این راستا اقدامات متعددی انجام شده است.

به عنوان مثال؛ ارزش دارایی صندوق تثبیت بازار سرمایه در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۴۰۰(تاریخ آغاز به کار دولت سیزدهم) ۴۲ هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال بوده است که در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ (پس از ۴۴۱ روز معاملاتی) با رشدی بیش از سه برابر (۳۱۷ درصد) به رقم ۱۷۶ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال افزایش یافته است.

همچنین در طول بازه عرضه اوراق تبعی سهام یار از ۲۱ آبان تا ۲ آذر ۱۴۰۱، بیش از نیم میلیون نفر یعنی تعداد ۵۰۲ هزار و ۹۹۱ شخص حقیقی با خرید این اوراق دارایی خود را بیمه کرده‌اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]