شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 18682
  • 21 آگوست 2023 - 17:11
  • 153 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خودروهای ایرانی دیگر دل پوتین را نمی برند

خودروهای ایرانی دیگر دل پوتین را نمی برند
خودروهای ایرانی دیگر دل پوتین را نمی برند

اکو ایران : شرکت های خودروساز و قطعه ساز ایرانی بار دیگر برای شرکت در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو راهی روسیه شدند.

به گزارش اکو ایران، نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو در حالی از امروز آغاز شد که حضور شرکت های خودروساز و قطعه ساز ایرانی به نسبت سال گذشته کمرنگ تر شده است.

شرکت های ایرانی سال گذشته حضور گسترده ای در نمایشگاه خودروی روسیه داشتند. اما مقایسه تعداد شرکت های حاضر در این نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ با نمایشگاه سال گذشته نشان می دهد ایرانی ها همانند سال گذشته نتوانستند با مسئولان روسی برای شرکت در این نمایشگاه تامل کنند. سال گذشته حدود ۵۰ شرکت خودروساز و قطعه ساز ایرانی چمدان های خود را بسته و در نمایشگاه یاد شده شرکت کردند. اما آن طور که سفیر ایران روسیه اعلام کرد در نمایشگاه ۲۰۲۳ مسکو، ۳۲ شرکت ایرانی حاضر هستند. آن طور که کاظم جلالی گفت ۲۸ شرکت قطعه ساز، دو خودروساز بزرگ کشور را همراه می کنند. همچنین دو شرکت بازرگانی ایرانی نیز در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ حاضر هستند.

کاهش فضای اختصاص پیدا کرده به ایرانی ها در نمایشگاه سال جاری به نسبت سال گذشته نشانه دیگری است که این نکته را به ذهن متبادر می کند که دیگر پوتین خوروهای ایرانی را دوست ندارد. سال گذشته ایرانی ها در مجموع دو هزار و ۶۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی را در روسیه اشغال کردند. این فضا شامل سالن اختصاصی هزار و ۷۰۰ متر مربعی به همراه یک غرفه ۹۰۰ متر مربعی بود. اما امسال سهم شرکت های ایرانی از نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو هزار و ۸۰۰ متر مربع است.

همچنین در مراسم فتتاحیه خبری از وزیر صمت نبود. سال گذشته رضا فاطمی امین، وزیر صمت وقت در مراسم افتتاحیه حاضر بود اما امسال تنها سفیر ایران در روسیه، روبان مراسم را به صورت نمادی از آغاز بکار نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ روسیه قیچی کرد.

روسیه بعد از تهاجم نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ مورد تحریم کشورهای غربی قرار گرفت. صنعت خودروی روسیه نیز از ترکش تحریم ها در امان نماند و برندهای جهانی خودروساز بازار این کشور اوراسیایی را ترک کردند. حدود ۶ ماه بد از آغاز حمله روس ها به اوکراین، نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ روسیه برگزار شد. زنجیره خودروسازی ایران که خود زخم خورده تحریم هاست حضور گسترده ای در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو داشت. مدیران خودروساز و فعالان قطعه ساز به دنیال این بودند تا از خلا حضور برندهای جهانی خودروساز و قطعه ساز نهایت استفاده کرده و بازار صادراتی برای خود دست و پا کنند. اما به نظر می رسد چینی ها با هجوم به بازار روسیه جای شرکت های خودروساز و قطعه ساز ایرانی را حسابی تنگ کرده اند.

نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه از امروز آغاز بکار کرده و تا دوم شهریور سال جاری در مسکو برپا خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور 04 مه 2024
سیگما | شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور

خرید و فروش خودرو با کم‌ترین هزینه و امن‌ترین شیوه ممکن، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران و فروشندگان ماشین بوده است. در سال‌های اخیر با توجه به گرانی تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو و لوازم یدکی آن، افراد بسیاری به سمت تعویض ماشین‌های کارکرده روی آورده‌اند تا بلکه به این شیوه، وسیله نقلیه خود را به‌روز و کم‌خرج نگه دارند.

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.