یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 22341
  • 02 سپتامبر 2023 - 20:12
  • 150 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تارا و شاهین سرشاخ شدند

تارا و شاهین سرشاخ شدند
تارا و شاهین سرشاخ شدند

اکو ایران : تارا و شاهین دو محصول دو خودروساز بزرگ کشور که بعد از بازگشت تحریم ها به سبد محصولاتی ایران خودرو و سایپا اضافه شدند. این دو خودروی پسا تحریمی بعد از گذشت پنج ماه از سال جاری چه وضعیتی دارند؟ برنده رقابت میان آنها در تولید و فروش کدام خودرو است؟

به گزارش اکو ایران، صورت های مالی دو خودروساز بزرگ کشور نشان می دهد تولید و فروش دو سوگلی این شرکت ها هنوز با هدف گذاری های صورت گرفته فاصله دارد.

خودروسازی سایپا تا پایان مرداد ۱۴۰۲ نشان می دهد این خودروساز موفق شده نزدیک به ۲۱ هزار و ۲۰۰ دستگاه شاهین را در خطوط تولید خود تکمیل کند. این درحالیست که ایران خودرویی ها در بازه زمانی یاد شده تولید حدود ۱۶ هزار و ۱۰۰ دستگاه تارا را نهایی کرده است. بنابراین برند رالی تولید خودروهایی که به عنوان محصولات پسا تحریمی شناخته می شوند، شاهین است. مدیران سایپا موفق شدند تا اینجای کار مُچ رقیب خود را در تولید سوگلی خود بخوابانند.

اما وضعیت فروش تارا و شاهین در پایان دومین ماه از تابستان امسال به چه صورت است؟ نارنجی های جاده مخصوص از ۲۱ هزار و ۲۰۰ دستگاه شاهین تولیدی حدود ۱۸ هزار و ۱۵۰ دستگاه را برای مشتریان خود فاکتور کردند. اما بررسی فروش تارا در بازه زمانی یاد شده حکایت از فروش حدود ۱۴ هزار دستگاهی این خودرو است. بنابراین به لحاظ تعداد باز هم شاهین دست بالا را نسبت به تارا دارد.

 اما به زبان درصد نسبت فروش به تولید تارا اندکی بهتر از شاهین است. آبی های جاده مخصوص حدود ۸۷ درصد تاراهای تولیدی خود را به بازار عرضه کردند این در حالیست که نارنجی های جاده مخصوص حول و حوش ۸۵ درصد شاهین های تولیدی خود را به مشتریان واگذار کردند. به نظر می رسد ریشه این عقب ماندگی شاهین از تارا باید در افت عرضه شاهین در مرداد جست و جو کرد. سایپایی ها در حالی که حدود دو هزار و ۵۷۰ دستگاه شاهین را در یک ماهه مرداد تولید کردند اما از این تعداد تنها ۶۹۰ دستگاه را فروختند. اگر مدیران فروش سایپا عرضه شاهین را همانند ماههای قبل در دستور کار داشتند می توانستند به لحاظ درصدی نیز عملکرد به مراتب بهتری از تارا را در کارنامه خود ثبت کنند. البته فراموش نکنیم ایران خودرویی ها در حال حاضر تارا را به دو گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می کنند اما هنوز خبری از شاهین با گیربکس اتوماتیک نیست و حضور شاهین با گیربکس اتوماتیک در حد یک مراسم رونمایی بوده است و زمان دقیق حضور در بازار نامشخص است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.