ساخت بالون خلاء به واقعیت نزدیکتر شده است
ساخت بالون خلاء به واقعیت نزدیکتر شده است

اقتصاد ایران: دانشمندان در نیومکزیکو در حال ایجاد یک بالون خلاء هستند که می‌تواند با سرعت یک هواپیمای مسافربری تجاری با هدف حمل انسان، تحویل کالا و جاسوسی حرکت کند.

فناوری

اقتصاد ایران: دانشمندان در نیومکزیکو در حال ایجاد یک بالون خلاء هستند که می‌تواند با سرعت یک هواپیمای مسافربری تجاری با هدف حمل انسان، تحویل کالا و جاسوسی حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از دیلی‌میل، بالون‌های خلاء می‌توانند اجسام را به طور نامحدود در هوا حمل کنند. این بالون می تواند برای حمل و نقل، نظارت و تحویل بسته استفاده شود.
دانشمندان در نیومکزیکو یک بالون خلاء ساخته اند که می تواند با سرعت یک هواپیمای مسافربری تجاری با هدف حمل انسان، ارسال کالا و جاسوسی حرکت کند.
دانشمندان در حال کار روی یک بالون خلاء با پوسته ای سخت هستند که در نهایت می تواند انسان را حمل و به سرعت یک هواپیمای مسافربری تجاری سفر کند.
مایلز بوکس، فیزیکدان و از محققان این آزمایش گفت که اگر آزمایشات او موفقیت آمیز باشد، این  بالون می تواند برای حمل و نقل، نظارت و حتی پهپادهای تحویل بسته استفاده شود.
محققان از یک ماده فوق سبک وزن به نام هواژل، کره های کوچک و توخالی می سازند، سپس هوا را از آنها می مکند تا یک توپ جامد که سبک تر از جو اطراف است، ایجاد کنند.
بالون‌های خلاء بر نوع هلیوم یا هیدروژنی که به آرامی قدرت خود را از دست می‌دهند، غلبه می‌کنند و می‌توانند اجسام را برای مدت نامحدودی در هوا حمل کنند.
بوکس گفت: تنها راه برای ساختن ساختاری که چگالی کمتری نسبت به هوا داشته باشد، داشتن پوسته ای از مواد و حذف هوا از داخل است و این چیزی است که ما با این پروژه ها بررسی کردیم.
این فیزیکدان در حال حاضر به دنبال بودجه برای ادامه تحقیقات خود است. اگر چه این علمی پیشرفته است، ایده بالون های خلاء بسیار جدید نیست.
در سال ۱۶۷۰، فرانچسکو لانا دترزی ایتالیایی، طرحی را برای یک بالون پرنده منتشر کرد که توسط بالون های خلاء ساخته شده از مس بالا می رفت. تحقیقات بوکس در حال نزدیک‌تر شدن به تحقق این طرح‌های قدیمی است.
بوکس گفت که بالون خلاء او در نهایت می تواند توسط شرکت هایی مانند آمازون استفاده شود که پتنت هایی را برای انبارهای شناور و پهپادهای تحویلی به ثبت رسانده اند.
او خاطرنشان کرد که یک بالون خلاء جامد می‌تواند به طور نامحدود باقی بماند، که آن را برای مطالعات علمی آب‌وهوا یا نظارت آژانس‌های جاسوسی عالی می‌کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]