اقتصاد ایران: رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: براساس تفاهم نامه های اخیر صندوق حدود ۱۰ همت با بانک‌ها به تفاهم رسیدیم تا برای حمایت مالی دانش بنیان ها در بسته رشد تولید استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،حمدصادق خیاطیان در حاشیه سی و هفتمین رویداد تبادل فناوری حوزه صنایع غذایی درباره تفاهم نامه های اخیر صندوق برای تامین مالی جمعی شرکت های دانش بنیان افزود: امسال متناسب با شعار سال، یک بسته تولید را برای دانش‌بنیان‌ ها طراحی کرده ایم که خوشبختانه شبکه بانکی کشور استقبال خوبی کرده است.

وی با بیان اینکه با ۴ بانک به تفاهم رسیده ایم، گفت: می توانیم شرکت‌های دانش‌بنیانی را که در بسته رشد تولید قرار می گیرند و می توانند امسال رشد را محقق کنند به بانک ها معرفی کنیم تا از ظرفیت و منابعی که در شبکه بانکی پیش‌بینی شده استفاده کنند.

خیاطیان ضمن اعلام اینکه حدود ۱۰ همت با بانک‌ها به تفاهم رسیدیم تا برای بسته رشد تولید از منابع آنها استفاده کنیم، گفت: موضوع تامین مالی جمعی، یکی از ابزارهای بسیار مهم و پیشرفته بوده و مصداق بارز اقتصاد مردمی است که مورد تاکید رهبری هم بوده است.

وی همچنین افزود: الحمدالله در سازمان بورس و فرابورس نیز پیگیری شده و سعی کردیم در حوزه تضامین و … تسهیلاتی ارائه کنیم و انشالا این کار رونق بگیرد.

رئیس صندوق نوآوری گفت: یکی از اتفاقات مهم و برنامه‌ریزی‌های جدی که ما در صندوق نوآوری داریم، توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان است و تا زمانی که این شرکت‌ها بازاری برای تجاری‌سازی محصولات خود در اختیار نداشته باشند، حتی اگر محصول دارای تکنولوژی بالایی باشد، شرکت‌ها نمی‌توانند محصولات خود را ارتقا دهند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری افزود: رویدادهایی شبیه رویداد امروز که در حوزه صنایع غذایی برگزار شده، باعث به هم‌ رسانی شرکت‌های دانش‌ بنیان و صنایع غذایی می شود.

خیاطیان به تفاهم نامه های منعقد شده در این رویداد اشاره کرد و گفت: در چند ساعتی که از برگزاری این رویداد می‌گذرد، موافقت‌های اولیه صورت گرفته و مرحله بعدی توافق بر روی جزئیات است. پیش‌بینی می کنیم بخش عمده‌ای از این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد منجر شود و اسباب توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم خواهد کرد.

وی درباره بودجه‌ای که قرار بود به صندوق نوآوری واریز شود، گفت: خوشبختانه در قانون بودجه ۱۴۰۲ منابع خوبی برای صندوق پیش‌بینی شده که این منابع وابسته به بعضی از درآمدهایی است که باید محقق شود که این درآمدها مربوط به مواد خام و عوارض گمرکی است که آیین‌نامه‌های آن در دولت تصویب شده است و به‌زودی اجرایی و درآمدهای حاصل خواهد شد و منابع صندوق نیز به مرور واریز خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]