شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 22714
  • 03 سپتامبر 2023 - 20:12
  • 143 بازدید
  • ۰ دیدگاه

جنگ الکتریکی «بی‌اِم‌و» و «تسلا» در چین

جنگ الکتریکی «بی‌اِم‌و» و «تسلا» در چین
جنگ الکتریکی «بی‌اِم‌و» و «تسلا» در چین

شرکت «بی‌اِم‌و» از نمونه اولیه خودروهای الکتریکی نسل جدید این شرکت رونمایی کرد تا مرحله تازه‌ای از رقابت این خودروساز آلمانی با شرکت «تسلا» – متعلق به «ایلان ماسک» – آغاز شود.

به گزارش اکوایران، به نوشته بلومبرگ، این خودروی الکتریکی موسوم به «ویژن نیو کلَس» (Vision Neue Klasse)، هفته آینده در «نمایشگاه بین‌المللی خودروی آلمان» در شهر مونیخ به نمایش درمی‌آید. زمان ورود این خودرو به بازار، سال ۲۰۲۵ اعلام شده که تقریبا همزمان با عرضه خودروی الکتریکی جدید شرکت «مرسدس بنز» – دیگر خودروساز مطرح آلمانی – است. از سوی دیگر، مشکلات نرم‌افزاری باعث شده عرضه خودروهای الکتریکی توسط شرکت «فولکس‌واگن» با تأخیر مواجه شود؛ شرکت‌های «آئودی» و «پورشه» نیز با مشکل مشابهی روبه‌رو هستند.

بی‌ام‌و به دنبال آن است تا با تولید خودروهای الکتریکی نسل جدید، رقابت با شرکت تسلا را به شکل جدی‌تری دنبال کند و مهم‌ترین بازار فروش خود یعنی چین را به شرکت‌های دیگر واگذار نکند.

از سوی دیگر، عرضه ارزان‌تر خودروهای شرکت تسلا در چین، رقابت را سخت‌تر کرده است. تسلا در روزهای اخیر از نمونه بازسازی شده مدل ۳ خود در چین رونمایی کرده است؛ خودرویی با قابلیت طی مسافت بیشتر در مقایسه مدل قبلی. همزمان این شرکت قیمت مدل  S و مدل X پرمیوم خود را بین ۱۴ تا ۲۱ درصد در چین و ایالات متحده که دو بازار بزرگ محصولات این شرکت هستند، کاهش داده است.

برای عقب نماندن از بازار رقابت در چین، شرکت بی‌ام‌و رویکرد تبلیغاتی محصولات جدیدش را تغییر داده و به جای تمرکز بر عملکرد خودروهای جدید، بر فناوری‌های مدرن این خودروها متمرکز شده است؛ برای مثال، این خودروساز در خودروی جدید الکتریکی خود از یک نمایش‌گر دیجیتالی که روی تمام عرض شیشه جلو ظاهر می‌شود و نرم‌افزاری که می‌تواند فرمان‌های صوتی و حرکات دست راننده را تجزیه و تحلیل کند، رونمایی کرده است. این تغییر رویکرد در تبلیغ، با هدف جذب مشتریان بیشتر در چین است که به شکل گسترده‌ای جذب خودروسازهای داخلی مانند شرکت‌های «بی‌وای‌دی» و «نیو» شده‎اند؛ شرکت‌هایی که در تولید خودروهای الکتریکی با فناوری‌های محبوب مردم چین، عملکرد بهتری نسبت به «بی‌ام‌و» داشته‌اند.

شرکت‌های بی‌ام‌و، مرسدس بنز و آئودی توانسته بودند طی مدتی طولانی با عرضه خودروهای بنزینی باکیفیت، بازار چین را در اختیار خود داشته باشند، اما با تغییر رویه بسیار سریع شرکت‌های چینی در تولید خودروهای الکتریکی، خودروسازهای آلمانی جایگاه قبلی خود در بازار چین را از دست داده‌اند.

شرکت چینی «بی‌وای‌دی» در سال جاری میلادی با کنار زدن فولکس‌واگن، به پرفروش‌ترین خودروسازِ چین تبدیل شد و مرسدس بنز پس از فروش ناامیدکننده در چین در اواخر سال گذشته، قیمت سدان برقی پرچمدار خود در این کشور را کاهش داد.

انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی ۹۰ درصد از بازار جهانی خودرو به خودروهای الکتریکی و دوگانه‌سوز برقی اختصاص پیدا کند؛ از این رو، خودروسازان مطرح غربی برای عقب نماندن از رقابت، سرعت عرضه محصولات جدید الکتریکی خود را افزایش داده‌اند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور 04 مه 2024
سیگما | شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور

خرید و فروش خودرو با کم‌ترین هزینه و امن‌ترین شیوه ممکن، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران و فروشندگان ماشین بوده است. در سال‌های اخیر با توجه به گرانی تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو و لوازم یدکی آن، افراد بسیاری به سمت تعویض ماشین‌های کارکرده روی آورده‌اند تا بلکه به این شیوه، وسیله نقلیه خود را به‌روز و کم‌خرج نگه دارند.

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.