پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 23330
  • 05 سپتامبر 2023 - 16:12
  • 154 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خودروهایی که با کوتاه آمدن سیاست گذار وارد می شوند

خودروهایی که با کوتاه آمدن سیاست گذار وارد می شوند
خودروهایی که با کوتاه آمدن سیاست گذار وارد می شوند

اکو ایران : لیست خودروهای سواری دست دوم برای ورود به بازار مشخص شد، حضور برخی برندها که پیش تر ممنوع بود در این لیست نشان می دهد سیاست گذار خودرویی تا حدی از موضع خود مبنی بر ورود این برندها عقب نشینی کرده است.

به گزارش اکو ایران، حضور محصولات دو برند خودروساز فرانسوی در لیست خودروهای دست دوم که امکان ورود به بازار را دارند نشان می دهد سیاست گذار خودرویی تا حدی از موضع خود عقب نشینی کرده است.

بنابراین علاقمندان و همچنین شرکت های واردکننده می توانند امیدوار باشند تا محصولات کارکرده برندهای پژو-سیتروئن و رنو بعد از نهایی شدن آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم، وارد بازار خواهند شد.

دو برند خودروساز فرانسوی در کنار ۵ برند آلمانی (بنز، بی ام و، فولکس واگن، آئودی، اُپل) یک برند انگلیسی (مینی)، دو برند ایتالیایی (فیات و مازراتی) و یک برند از اسپانیا (سئات)، چک (اشکودا) و سوئد (ولوو) جمع محصولات دست دوم برندهای اروپایی برای ورود به بازار را تشکیل می دهد.

البته خودروهایی از برندهای ژاپنی و کره ای نیز در لیست ورودی خودروهای دست دوم قرار دارند.

بعد از خروج دو برند خودروساز فرانسوی همزمان با بازگشت تحریم های صنعت خودرو، مدیران ارشد وقت وزارت صمت اعلام کردند چنانچه تحریم ها برداشته شود یا واردات خودرو آزاد شود، دیگر پژو- سیتروئن و رنو جایی در میان شرکای بین المللی دو خودروساز بزرگ کشور نخواهند داشت و واردکنندگان نیز نمی توانند محصولات این دو برند خودروساز اروپایی را به کشور وارد کنند.

این مساله در زمان وزیر صمت پیشین دولت سیزدهم نیز مطرح و بر آن تاکید شد. رضا فاطمی امین هم بعد از تصویب آیین نامه واردات خودروهای سواری نو اعلام کرد محصولات پژو-سیتروئن و رنو نمی توانند راهی بازار خودروی کشور شود.

اما حال شاهد هستیم که سیاست گذار خودرویی امکان ورود خودروهای دست دوم سواری با برند پژو-سیتروئن و رنو را فراهم کرده است. شرکت های واردکننده می توانند نسبت به ثبت سفارش و ورود محصولات دو برند فرانسوی یاد شده اقدام کنند. این اتفاق را می توان عقب نشینی صمت از موع قبلی خود قلمداد کرد. این احتمال وجود دارد که محصولات صفر کیلومتر پژو- سیتروئن و رنو نیز مجوز ورود به کشور را در یافت کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.