۱۰ برابر سودآوری بیشتر باغ با خرید نهال اصلاح شده از نهالستان
۱۰ برابر سودآوری بیشتر باغ با خرید نهال اصلاح شده از نهالستان
باغداری یکی از مشاغل مطمعن و پرسود محسوب می شود اما به شرطی که بصورت مدرن انجام شود.

امروزه باغدارانی که از روش های سنتی استفاده می کنند، پس از پرداخت هزینه‌های مربوط به حقابه و کارگران چیزی برایشان باقی نمی‌ماند. یکی از مهم‌ترین دلایل سود نکردن کشاورزان امروزی خرید نهال نامناسب است. با توجه به این که باغداران همواره با معضلاتی همچون کم آبی، آفت و شرایط جوی ناپایدار مواجه هستند نیاز به نهال‌های جدید و اصلاح شده‌ای دارند که نسبت به هر شرایطی مقاوم‌اند و ثمر زیادی می‌دهند. حال ممکن است این سوال برای شما مطرح گردد که نهال اصلاح شده چیست و خرید بهترین نهال اصلاح شده چگونه است؟

برخی از بهترین نهال‌های اصلاح شده برای احداث باغ

در ذهن اکثر افراد چنین تصوری وجود دارد که نهال اصلاح شده یعنی نهال دست‌کاری شده. در حالی که این تصور اساساً اشتباه است. نهال اصلاح شده یعنی نهالی که بهترین ژن‌های شناخته شده در طبیعت در آن بکار گرفته شده تا بهترین بازدهی را داشته باشد.

اصلاح کردن نهال‌ها و به طور کلی گیاهان، یک فرایند تخصصی و حرفه‌ای است که میتواند نهال هایی بسیار مقاوم تر و در عین حال پربارتر به وجود آورد. درصد استفاده و خرید نهال ‌های اصلاح شده در ایران روز به روز رو به افزایش است به گونه‌ای که تا کنون بیش از ۴۰ درصد از باغداران به جایگزینی این نهال ها با ارقام سنتی و قدیمی در باغات خود روی آورده اند. در ادامه به بررسی برخی از بهترین نهال‌های اصلاح شده خواهیم پرداخت:

نهال گردو ژنوتیپ

گردو ژنوتیپ یک محصول بومی و ایرانی و یکی از سودآورترین ارقام نهال گردو میباشد که در نهالستان میاندوآب نهال تولید و به سراسر کشور عرضه میشود.

از خصوصیات بارز نهال گردو ژنوتیپ برتر میتوان به: باردهی بسیار بالا، سال یار نبودن و باردهی همه ساله، سایز درشت و بازار پسند گردوها، مقاومت بالا به انواع آفات، بیماری ها و کم آبی، پرمغز و سالم بودن تمام گردوها و باردهی از سال اول اشاره نمود.

عمر صد ساله این نهال یکی از ویژگی‌های مهم آن بشمار می‌آید. این رقم نهال گردو از سال اول کاشت باردهی خود را آغاز می کند و با رسیدن به بلوغ می تواند در هر هکتار تا ۱۰ تن باردهی را داشته باشد.

نهال گردو چندلر

این نمونه نهال پیوندی رگ و ریشه آمریکایی دارد و از جمله محصولات دیرگل و مقاوم به سرما محسوب می‌شود؛ بنابراین برای مناطق سردسیر بسیار مناسب می باشد. ارتفاع این درخت تا ۴ متر می‌رسد و محصول آن پوست کاغذی و مغز سفیدی دارد که بسیار بازار پسند است.

مقاومت نهال گردو پیوندی چندلر در مقابل انواع آفات و سرما و همچنین سازگاری آن با آب و هوای خشک موجب شده که امروزه محبوب ترین رقم گردو در ایالت متحده ی امریکا باشد. همچنین این رقم یکی از ارقام پربار نهال گردو محسوب می شود که در هر هکتار بیش از ۸ تن بار میدهد.

نهال بادام فرانیس

خرید نهال بادام فرانسیس در ایران بسیار محبوب است. این نهال یکی از ارقام پوست کاغذی و تجاری نهال بادام می باشد که اصالتی فرانسوی داشته و رقمی است با رشد قوی و بسیار دیرگل و همچنین بسیار پربار. برداشت میوه نهال بادام فرانیس بسیار آسان بوده و پوسته سبز آن به راحتی جدا میشود.

نهال بادام فرانیس علاوه بر بهره‌وری بالایی که دارد، به دلیل کیفیت بسیار خوب مغز و مقاومت در برابر بیماری‌ها و آفت‌ها جزو نهال های بسیار اقتصادی محسوب می شود. این نهال بادام به سرعت بارور می‌شوند و ثمره‌ی خوبی خواهد داشت. سن مفید باردهی نهال بادام فرانیس بین ۳۰ تا ۴۰ سال است براورد شده است.

نهال بادام

نهال بادام شکوفه

نهال بادام شکوفه یکی از ارقام نهال های بادام است که زادگاه آن ایران بوده و از طریق بذر و بر پایه بادام تلخ تکثیر می‌یابد.. این نوع بادام دارای پوسته کاغذی مانند اما کمی سفت تر از کاغذی است و میوه آن دارای طعم بسیار خوب با درصد مغز ۵۵ الی ۶۰ درصد و دصد دوقولویی محدود میباشد.

نهال بادام شکوفه از ارقامی است که بعلت بسیار دیر گل بودن در مقابل سرمای بهاره مقاوم تر از سایر ارقام بادام ها بوده و زمان رسیدن میوه نیز متوسط رس (اواخر شهریور ماه) است. توجه داشته باشید که ارتفاع مناسب برای کاشت این نهال بادام ۱۰۰ تا ۱۳۰۰ متر از سطح دریا می‌باشد.

نکات مهم در خرید نهال و احداث باغ پرسود

خرید نهال و احداث باغ پرسود نیاز به بررسی دقیق و انجام مطالعات کارشناسی دارد. در این زمینه، نکات زیر می‌توانند کمک کننده باشند:

انتخاب نوع نهال:

بر اساس شرایط اقلیمی و خاکی منطقه خود، نهال‌هایی را انتخاب کنید که با شرایط محیطی سازگار هستند. همچنین توجه به میزان مقاومت نهال نسبت به آفات و انواع بیماری‌ها مؤلفه‌هایی بسیار مهم و حیاتی می‌باشند. البته اکثر نهال‌های اصلاح شده‌ای که در نهالستان‌های معتبر وجود دارند از این نظر قابل اعتمادند.

کیفیت نهال:

نهال باید سالم، بدون علائم بیماری یا آلودگی باشد. برای اطمینان از سلامت نهال‌ها بایستی ریشه و برگ آن‌ها را با دقت بررسی کرد.

زمان کاشت:

خرید نهال بایستی متناسب با فصل باشد. کاشت بد موقع نه تنها به نهال آسیب می‌زند بلکه سودآوری آینده شما را نیز تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

تدابیر خاکی:

قبل از خرید نهال از مناسب بودن خاک محل مورد نظرتان مطمئن شوید. تجزیه و تحلیل خاک برای اطمینان از وجود عناصر غذایی و مناسب بودن pH بهترین کاری است که باغداران حرفه‌ای انجام می‌دهند و در صورت نیاز خاک را با اصلاح کننده‌هایی همچون کمپوست مخلوط می‌نمایند.

طراحی باغ:

طراحی باغ شامل دو اصل مهم می‌شود: ۱- انتخاب مکان مناسب با نور و تهویه کافی ۲- برنامه‌ریزی دقیق برای چیدمان نهال‌ها در باغ و رعایت فواصل کاشت.

استفاده از سیستم‌های آبیاری:

معمولا باغدارانی موفق‌اند که نظارت دقیقی بر مقدار و زمان آبیاری با استفاده از سیستم‌های اتوماتیک خود داشته باشند و روش‌های آبیاری مناسبی همچون روش‌های قطره‌ای یا تحت فشار را انتخاب می‌نمایند.

مدیریت بیماری‌ها و آفات:

شامل دو مرحله اصلی می‌باشد:

  • اجرای برنامه پیشگیری و کنترل بیماری‌ها و آفات.
  • استفاده از روش‌های ارگانیک و شیمیایی به صورت هوشمندانه.

همچنین رعایت شیوه‌نامه‌ها و اصول بهداشت نهال‌ها و ایزوله نگه داشتن بخش‌های آلوده و جلوگیری از گسترش بیماری‌ها مهم‌ترین کاری است که در پروسه رشد نهال‌ها مخصوصا تا قبل از سن بلوغ آن‌ها باید انجام دهید.

نظارت بر رشد و توسعه:

کمیت و کیفیت مواد تغذیه‌ای و کودهای مورد استفاده در باغ را کنترل نمایید. ضمن این که تقویم مشخصی برای تغذیه نهال‌های باغ خود داشته باشید.

خرید نهال از نهالستان معتبر

اطلاعات خود را با آخرین دانش‌ها و تکنولوژی‌ها در زمینه کشاورزی ضمن مشاوره با کارشناسان و کشاورزان موفق در این حوزه به روز رسانی کنید. معمولا نهالستان‌های معتبر کارشناسان فروش خبره‌ای دارند که مشاوره‌های رایگانی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

10 برابر سودآوری بیشتر باغ با خرید نهال اصلاح شده از نهالستان

راهنمای انتخاب نهالستان برای خرید نهال

یکی از مهمترین تصمیماتی که باید هنگام خرید نهال بگیرید، انتخاب یک نهالستان معتبر و متخصص در این زمینه است. زیرا یک نهال نامرغوب و بی کیفیت بازدهی تجاری نداشته و می تواند سالها زمان، هزینه و زحمات شما را به نابودی بکشد.

نهالستان میاندوآب نهال به عنوان یکی از بزرگترین نهالستان های کشور بصورت تخصصی بر روی تولید با کیفیت ترین ارقام نهال اصلاح شده و پربازده با امکان ارسال به سراسر کشور متمرکز بوده و با سال ها تجربه و با داشتن کادری مجرب و مشاوره رایگان به صورت شبانه روزی در خدمت مشتریان خود هستند.

کلیه نهال های نهالستان میاندوآب با بهره گیری از جدیدترین متدهای روز دنیا تولید شده، فاقد هر گونه آفت و بیماری بوده و دارای تضمین اصالت، گواهی سلامت و شناسنامه رسمی هستند.

شما می‌تواند برای خرید نهال گردو، نهال بادام و سایر نهال‌ها با نهالستان میاندوآب تماس بگیرید و اطمینان داشته باشید که متخصصین این نهالستان از مشاورات پیش از انتخاب و خرید نهال تا راه اندازی کامل باغ در کنار شما خواهند بود.

شماره تلفن: ۰۹۱۴۵۵۳۰۳۳۶ _ ۰۹۳۳۵۳۱۰۳۳۶ (مهندس دانیال رجبی)

همچنین می‌توانید با جستجوی عبارت “میاندوآب نهال” در گوگل یا مراجعه به وب‌سایت نهالستان میاندوآب نهال به آدرس www.m2bnahal.ir بررسی و مشخصات انواع نهال را مشاهده کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]