مسجدی در رباط‌کریم سرپناه بی‌سرپناهان شد
مسجدی در رباط‌کریم سرپناه بی‌سرپناهان شد

امام جماعت مسجد جامع رسول‌الله(ص) رباط کریم از اختصاص این مسجد به عنوان سرپناه کسانی که در فصل سرما سرپناهی ندارند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط‌کریم، حجت‌الاسلام حمید سرمدی امام جماعت مسجد جامع رسول‌الله(ص) در شهرک شهید آبشناسان شهرستان رباط‌کریم اظهار کرد: ما از سال ۱۳۹۹ تصمیم گرفتیم تا بخشی از مسجد جامع رسول‌الله(ص) را در فصل پاییز و زمستان به افراد بی‌سرپناه اختصاص دهیم و اکنون حدود ۳ سال است که مسجد، گرمخانه و پناهگاهی برای افرادی است که در سرما جا و سرپناهی ندارند. 

وی با بیان اینکه هر شب به طور میانگین ۴۰ نفر مهمان ما هستند، ادامه داد: به لطف خدا و با کمک مردم غذای گرم، آرایشگاه رایگان، حمام و غیره برای این عزیزان فراهم شده است تا شرایط مناسبی را در گرمخانه مسجد داشته باشند.

امام جماعت مسجد جامع رسول‌الله(ص) بیان کرد: معمولاً اینچنین برداشت می‌شود که مراجعین به گرمخانه، معتادان هستند در حالی که اینطور نیست؛ برای مثال در گرمخانه مسجد ما علاوه بر افراد معتاد، یک خانم باردار، چند مستأجر که از پس هزینه‌های اجاره خانه برنیامدند، یک مادر به همراه دو فرزندش و افراد بی‌سرپناه دیگری حضور دارند.

حجت‌الاسلام سرمدی گفت: معتقدم مساجد فقط محل عبادت نیستند بلکه پایگاه فعالیت‌های مختلف و پناهگاهی برای همه افراد جامعه هستند. امیدوارم بتوانیم از تمام ظرفیت مساجد به نحو احسن استفاده کنیم.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]