شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 30087
  • 01 اکتبر 2023 - 20:12
  • 167 بازدید
  • ۰ دیدگاه

متقاضیان دور اول خرید وارداتی ها از سامانه یکپارچه این خودروها را تحویل می گیرند

متقاضیان دور اول خرید وارداتی ها از سامانه یکپارچه این خودروها را تحویل می گیرند
متقاضیان دور اول خرید وارداتی ها از سامانه یکپارچه این خودروها را تحویل می گیرند

اکو ایران : رییس سازمان توسعه تجارت از برندهای خودرویی که تا کنون از گمرک ترخیص شده اند رونمایی کرد. بر این اساس متقاضیانی که در دور اول فروش خودروهای وارداتی از مسیر سامانه یکپارچه اقدام به نام نویسی برای محصولات برندهای جهانی خودروساز کرده بودند به احتمال زیاد از میان محصول برندهایی که مجوز ورود رگفته اند امکان دریافت خودرو را پیدا می کنند.

به گزارش اکو ایران، رییس سازمان توسعه تجارت گفت تا کنون محصولات برندهای هیوندا، کیا، فیات، زوتی، سوزوکی بستیون و هونگچی از گمرک ترخیص شده اند.

مهدی ضغیمی درباره تحویل خودروهای وارداتی از مسیر سامانه یکپارچه خودرو گفت این سامانه در حال بروز رسانی برای آمادگی عرضه خودروها طی هفته آینده است.

البته این خودروها برای اینکه به متقاضیان تحویل داده شوند نیازمند دریافت مجوز قیمتی از شورای رقابت هستند. تازمانی که اعضای شورای رقابت قیمت این خودروها را تعیین نکنند امکان تحویل این خودروها به خریداران از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو وجود ندارد.

براساس اعلام رییس سامزان توسعه تجارت در حال حاضر برای تعیین قیمت این خودروها شرکت های وارد کننده اطلاعات محصولات ترخیص شده را به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان فرستاده اند.

ضیغمی ادامه می دهد اعضای سازمان حمایت نسبت به بررسی مستندات ارسال شده اقدام کرده و در نهایت نظر خود را در اختیار شورای رقابت قرار می دهند. اعضای شورای رقابت نیز بعد از بررسی نسبت به اعلام قیمت خودروهای وارداتی اقدام می کنند.

رییس سازمان توسعه تجارت درباره دلایل تاخیر در تعیین قیمت خودروهای وارداتی گفت در برخی موارد  اطلاعات ارسالی برخی از شرکتهای واردکننده به سازمان حمایت ناقص بوده و همین امر باعث کندی روند قیمت گذاری شده باشد است.

این مدیر صمت تاکید کرد البته تا کنون شورای رقابت تاخیری در اعلام قیمت خودروهای وارداتی نداشته است.

بنابراین به نظر می رسد در شرایط حاضر چنانچه سامانه یکپارچه فروش خودرو برای خودروهای وارداتی باز شود، متقاضیانی که در دور اول سامانه یکپارچه با مکانیزم قرعه کشی این امکان را پیدا کردند تا نسبت به دریافت خودرو در زمان آغاز تحویل اقدام کنند، باید از میان هفت برند کیا، هیوندا، فیات، زوتی، هونگچی، سوزوکی و بستیون نسبت به انتخاب محصول مورد نظر خود اقدام کنند. البته فراموش نکنیم پیش از این نیز چانگان CS35 پلاس توسط خودروسازی سایپا از گمرک ترخیص شده و به برخی ازم تقاضیان به تعداد محدود تحویل داده شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
واردات خودروهای دست دوم به این دلیل منتفی است / مسیر مدیریت بازار عوض می شود؟ 11 مه 2024

واردات خودروهای دست دوم به این دلیل منتفی است / مسیر مدیریت بازار عوض می شود؟

اکو ایران : یک نماینده مجلس از دلیل تعلل وزارت صمت برای واردات خودروهای دست دوم خبر داد.

فروش فوق العاده این خودرو را از دست ندهید / متقاضیان چهار روز مهلت دارند 09 مه 2024

فروش فوق العاده این خودرو را از دست ندهید / متقاضیان چهار روز مهلت دارند

اکو ایران : کرمان موتور محصول جدید خود را به صورت فروش فوق العاده عرضه می کند.

بیشترین افت قیمت در روز کاهشی به کدام خودرو رسید؟  + جدول 08 مه 2024

بیشترین افت قیمت در روز کاهشی به کدام خودرو رسید؟ + جدول

اکوایران: بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد امروز پرطرفدارهای داخلی روند آرامی را پشت سرگذاشتند. اکثر پرطرفدارهای داخلی روز باثبات، البته کمی کاهشی داشتند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.