پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 35536
  • 21 اکتبر 2023 - 20:12
  • 132 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازار خودرو هفته را متفاوت آغاز کرد+ جدول قیمت

بازار خودرو هفته را متفاوت آغاز کرد+ جدول قیمت
بازار خودرو هفته را متفاوت آغاز کرد+ جدول قیمت

اکوایران: بازار خودرو ترمز افت قیمت را کشید و با این شرایط اولین روز هفته جاری را با رشد قیمت آغاز کرد.

به گزارش اکوایران؛ گفته فعالان بازار خودرو معتقدند اعلام قیمت‌های جدید از سوی شورای رقابت موجب شده تا بازار خودرو پس از یک هفته رشد قیمت را تجربه کند. شورای رقابت در آخرین جلسه خود قیمت ۸ محصول ایران خودرو را اعلام کرد و با این شرایط شکل بازار را تغییر داد.

هرچند در اعلامیه این شرکت به این نکته اشاره شده بود که قیمت‌های جدید برای ۸ محصول ایران خودرو از سوی اعضای شواری رقابت که پیش از این فاقد قیمت بودند صورت گرفته است، اما فعالان بازار خودرو معتقدند این ۸ خودرو، محصول جدید محسوب نمی شوند و تنها چند آپشن به آنها اضافه شده است و با این شرایط افزایش قیمت خودرو منطقی نیست.

براساس ارزیابی بازار رشد قیمت خودرو در حالی رقم خورده که هفته گذشته شاهد افت ۲۵۰ میلیونی «هایما S8 پلاس» در یک هفته بودیم، روندی که امروز تغییر کرد و قیمت این خودرو افزایشی شد.

از سوی دیگر در حالی امروز شاهد رشد قیمت خودرو در بازار بودیم که دلار در بازار شکل کاهشی داشت، با این حال بازار خودرو به روند خود ادامه داد.

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S8 پلاس» بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد و با افزایش ۳۰ میلیون تومانی در بازار قیمت‌گذاری شد. «تارا اتومات V2» هم امروز با رشد ۷ میلیونی راهی بازار شد، از سوی دیگر «دنا پلاس ۶ دنده توربو» هم امروز رشدی ۵ میلیونی داشت.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو۲۰۷ دنده‌ای»، «هایما S8»، «تارا اتومات V2»، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو ۲۰۶ دنده‌ای » در بازار ۴۸۰ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S8 پلاس» امروز که در یک هفته گذشته افت ۲۵۰ میلیونی را تجربه کرده بود هفته جاری در بازار تغییر شکل داد و با رشد راهی بازار شد. ارزیابی بازار نشان می‌دهد امروز این خودرو با رشد ۳۰ میلیونی راهی بازار شد و قیمت آن به   یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان رسید. اما ارزیابی بازار از رشد قیمت «تارا اتوماتV2» در بازار امروز دارد و قیمت این خودرو  ۷۷۵ میلیون تومانی شد و رشد ۷ میلیونی را تجربه کرد.  اما براساس ارزیابی‌ها می‌توان گفت «دنا پلاس ۶دنده توربو» هم امروز رشدی ۵ میلیون تومانی داشت و ۷۴۴ میلیون تومان قیمت خورد،‌ اما «دنا پلاس توربو اتومات» تغییر قیمت نداشت و با قیمت ۸۰۵ میلیون تومان راهی بازار شد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار ۶۱۱ میلیون تومان قیمت خورد و رشدی ۶ میلیون تومانی داشت.

اکو ایران 29

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.