یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 46706
  • 03 دسامبر 2023 - 0:11
  • 91 بازدید
  • ۰ دیدگاه

افشاگری جدید یک نماینده مجلس درباره دشمنی میرسلیم با واردات خودرو

افشاگری جدید یک نماینده مجلس درباره دشمنی میرسلیم با واردات خودرو
افشاگری جدید یک نماینده مجلس درباره دشمنی میرسلیم با واردات خودرو

اکو ایران : یک نماینده مجلس در یک برنامه تلویزیونی نسبت از دشمنی میرسلیم با واردات خودرو پرده برداشت اما نارضایتی رهبری از عملکرد خودروسازان داخلی سبب تسهیل در ورود محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز به کشور شد.

به گزارش اکو ایران، عضو کمیسیون صنایع مجلس از مخالفت میرسلیم با ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز به بازار کشور پرده برداشت.

روح الله ایزد خواه در یک برنامه تلویزیونی گفت صبح همان روزی که مصوبه واردات خودرو در صحن علنی مجلس تصویب شد، آقای میرسلیم به من گفت این مصوبه را در مجمع تشخیص هوا می‌کنم. ایزدخواه تاکید کرد این در حالیست که در هیچ جایی از سیاست‌های کلی نظام گفته نشده است که واردات خودرو ممنوع باشد.

ای نماینده تهران در مجلس یازدهم در ادامه صحبت های خود به سخنان مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد. ایزدخواه گفت رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود مانند همیشه بر تولید داخل تاکید کردند اما در همان سخنرانی گفتند که خودروسازان این را به خودشان نگیرند زیرا پرونده آن‌ها سیاه است

بعد از اظهارات مقام معظم رهبری بسیاری این سخنان را به نارضایتی ایشان از وضعیت شرکت های خودروساز و همچنین عدم مخالفت با واردات خودرو قلمداد کردند.

این عضو کمیسیون صنایع ادامه داد سخنان مقام معظم رهبری سبب شد تا مجمع تشخیص مصلحت و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص از مخالفت با واردات عقب نشینی کردند. این در حالیست که تا پیش سخنان رهبر انقلاب مجمع تشخیص تمامی مصوبات مرتبط با واردات خودرو را در قانون ساماندهی صنعت خودرو نقض کرده بود.

واردات خودرو بالاخره در شهریور ۱۴۰۱ با مصوب شدن آیین نامه اجرایی واردات خودرو در هیات دولت نهایی شد و اولین عرضه محصولات برندهای جهانی خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه فروش در اسفند سال گذشته رقم خورد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
خودروی محبوب دوباره به بازار بازگشت / متقاضیان این محصول پُرطرفدار خوشحال شدند 05 مه 2024

خودروی محبوب دوباره به بازار بازگشت / متقاضیان این محصول پُرطرفدار خوشحال شدند

اکو ایران : سایپا بزودی عرضه محصول جدید خود را آغاز می کند.

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور 04 مه 2024
سیگما | شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور

خرید و فروش خودرو با کم‌ترین هزینه و امن‌ترین شیوه ممکن، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران و فروشندگان ماشین بوده است. در سال‌های اخیر با توجه به گرانی تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو و لوازم یدکی آن، افراد بسیاری به سمت تعویض ماشین‌های کارکرده روی آورده‌اند تا بلکه به این شیوه، وسیله نقلیه خود را به‌روز و کم‌خرج نگه دارند.

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.