شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 47184
  • 04 دسامبر 2023 - 16:11
  • 103 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خودروی محبوب ایرانی ها نتیجه دار شد / بازار در غم نبود این خودرو می سوزد

خودروی محبوب ایرانی ها نتیجه دار شد / بازار در غم نبود این خودرو می سوزد
خودروی محبوب ایرانی ها نتیجه دار شد / بازار در غم نبود این خودرو می سوزد

اکو ایران : رنو نسل سوم داستر را به بازار عرضه کرد. این محصول خودروساز فرانسوی در مدت کوتاهی که در بازار ایران حضور داشت، طرفدارانی برای خود دست و پا کرد اما بعد از تحریم ها رنو مجبور شد بازار ایران را ترک کند. خروج رنو از بازار ایران متقاضیان این برند اروپایی را حسابی ناامید کرد.

به گزارش اکو ایران، خودروسازی رنو نسل دیگری از محصول داستر را روانه بازار خودروی بین المللی کرد تا با این اقدام از نسل سوم این خودروی کراس اوور رونمایی کند.

رنو داستر در دوره ای که پایش به بازار ایران باز شد مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفت. این کراس اوور جمع و جور شهری تا اندازه ای مورد توجه بازار قرار گرفت که بعد از نهایی شدن توافق نامه برجام و برنامه ریزی مدیران رنو برای حضور پُررنگ در بازار خودروی کشور از مسیر تولید در داخل کشور قصد داشتند تا رنو داستر را به عنوان یکی از گزینه های خود در ایران تولید کنند.

البته خودروساز فرانسوی به صادرات بخشی از محصولات تولیدی در ایران نیز با توجه به اصرار سیاست گذار خودرویی فکر می کرد. اما هرچه بود با خروج ایالات متحده آمریکا از توافق نامه برجام و بازگشت صنعت خودرو به لیست صنایع تحریمی، شرکای دو خودروساز بزرگ کشور از جمله رنو تصمیم گرفتند شراکت خود را با ایران خودرو وسایپا نیمه کاره رها کرده و بازار ایران را ترک کنند.

حال خبر می رسد که رنوی فرانسه نسل سوم داستر را معرفی کرده است. این خودرو در صورتی که تحریم ها باز نمی گشتند می توانست یکی از کاندیداهای تولید در ایران باشد. این خدروی کراس اوور شهری با ظاهری خشن‌تر، کابینی جادارتر و پیشرانه هیبریدی ارائه خواهد شد.

این خودرو در حال حاضر با امکاناتی مانند روکش‌های پلاستیکی، گلگیرهای برجسته با دهانه‌های جعبه‌ای و صفحات محافظ جلو و عقب، چراغ‌های باریک‌تر و مدرن‌تر با گرافیک Yشکل، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و یک نمایشگر مرکزی ۱۰٫۱ اینچی، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص علائم جاده، هشدار سرعت، دستیار پارک عقب، هشدار خروج از خط و هشدار توجه راننده قرار است بازار بین المللی را به تسخیر خود در آورد.

فراموش نکنیم مدیران ارشد وقت صمت در زمان خروج رنو و پژو-سیتروئن اعلام کردند چنانچه روزی تحریم ها متوقف شود، این دو خودروساز فرانسوی اجازه ورود به کشور را ندارند. همین ادبیات زمانی که بحث از سرگیری واردات خودرو داغ بود از سوی مدیران ارشد صمت دولت سیزدهم مورد استفاده قرار گرفت.

وزیر پیشین صمت گفت محصولات رنو و پژو-سیتروئن در دور جدید ورود خودرو به بازار، مجوز واردات را کسب نمی کنند. بنابراین خبری از واردات نسل سوم داستر نخواهد بود و متقاضیان ایرانی حسرت می خورند که چرا نمی توانند نسل سوم رنو داستر را در اختیار داشته باشند.  

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور 04 مه 2024
سیگما | شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور

خرید و فروش خودرو با کم‌ترین هزینه و امن‌ترین شیوه ممکن، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران و فروشندگان ماشین بوده است. در سال‌های اخیر با توجه به گرانی تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو و لوازم یدکی آن، افراد بسیاری به سمت تعویض ماشین‌های کارکرده روی آورده‌اند تا بلکه به این شیوه، وسیله نقلیه خود را به‌روز و کم‌خرج نگه دارند.

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.