سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 49101
  • 13 دسامبر 2023 - 0:12
  • 73 بازدید
  • ۰ دیدگاه

وزارت صمت به دنبال واردات ۴۰ هزار دستگاه خودرو

وزارت صمت به دنبال واردات ۴۰ هزار دستگاه خودرو
وزارت صمت به دنبال واردات ۴۰ هزار دستگاه خودرو

اکوایران: طبق برنامه دولت رئیسی واردات قطعی خودرو در سال جاری و سال ۱۴۰۳ قطعی است. برهمین اساس گفته می‌شود تا پایان سال اگر ارز واردات خودرو تامین شود، ۴۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور می‌شود.

به گزارش اکوایران، خبر واردات ۴۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال را امروز سه شنبه ‌۲۱ آذر ماه‌ ۱۴۰۲، مهدی ضیغمی‌ رئیس سازمان توسعه تجارت در حاشیه نشست خبری برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اعلام کرد. او در خصوص واردات خودرو و صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: نظر آقای منظور در خصوص واردات خودرو این بوده که با توجه به برنامه واردات خودرو که در بودجه در نظر گرفته شده، وقتی واردات طبق برنامه انجام نشود، ناترازی ایجاد می‌شود.

او افزود:‌ رویه دولت در خصوص واردات این است که امسال واردات با قطعیت انجام می‌شود و در بودجه سال آینده نیز واردات در بودجه منظور شده و این موضوع بدون خلل انجام می‌شود.

معاون وزیر صمت تأکید کرد: برای واردات خودرو به معنای عام مشکل ارزی نداریم و با بانک مرکزی در بحث تخصیص ارز جلسات متعددی داریم تا روند تخصیص را تسهیل کنیم.

ضیغمی افزود: مثلاً در دو هفته گذشته ۱۱۰ میلیون دلار به شرکت‌ها ارز دادیم اما اعلام کرده‌ایم که یک فرصت طلایی برای واردات خودرو داریم که ظرف ماه آتی بتوانیم عدد قابل توجهی ارز تخصیص دهیم و با بانک مرکزی در این زمینه نیز صحبت کرده‌ایم.

رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد اینکه تا پایان سال چه تعداد خودرو وارد می‌شود گفت: تعداد واردات خودرو تا پایان سال بستگی دارد که طی دو الی سه هفته آینده بانک مرکزی چقدر ارز تخصیص دهد.

او  افزود: تا پایان سال پتانسیل واردات حداقل ۴۰ هزار خودرو دیگر وجود دارد اما شرط آن است که بانک مرکزی بتواند به سرعت ارز مناسبی را تخصیص دهد.

رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص آزاد شدن واردات لوازم‌خانگی ادامه داد: درباره واردات لوازم‌خانگی معاون مربوطه در وزارت صمت باید توضیح دهد و جزئیات واردات لوازم‌خانگی بسته به اینکه چه نوع لوازم‌خانگی باشد و برای اصلاح روند انرژی باشد متفاوت است بنابراین اگر بگویم واردات آزاد شده ممکن است درباره تمام گروه‌های کالایی درست نباشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.