سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 52223
  • 27 دسامبر 2023 - 16:12
  • 60 بازدید
  • ۰ دیدگاه

۸ هزار خودرو وارد ایران شد

۸ هزار خودرو وارد ایران شد
۸ هزار خودرو وارد ایران شد

اکوایران: درحالی که گمر ک آمار واردات قطعی انواع خودرو را در ۹ ماهه امسال ۴ هزار و ۳۸۶ دستگاه اعلام کرده است. رئیس سازمان توسعه تجارت میزان واردات خودرو از بنادر را ۸ هزار خودرو اعلام کرده است.

به گزارش اکوایران، روز گذشته گمرک ایران اعلام کرد که  واردات قطعی انواع خودرو سواری در ۹ ماهه سال جاری ذیل ردیف تعرفه ۸۷۰۳ به تعداد ۴ هزار و ۳۸۶ دستگاه و به ارزش ۸۶ میلیون و ۴۷۸ هزار دلار بوده است. اما امروز ۶ دی ماه ۱۴۰۲، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در مجموع بیش از ۸ هزار دستگاه خودرو وارد بنادر کشور شده است. از این تعداد حدود ۴۵۰۰ دستگاه خودرو نیز از گمرکات مختلف ترخیص شده است.

داده‌های اعلام شده در حالی که پیش از این گمرک از ورود خودروهای وارداتی به محوطه گمرک خبر داده بود، اما ظاهرا خودروهای وارد شده به دلیل مشکل تخصیص ارز به سرزمین اصلی وارد نشده بودند.  کندی در روند واردات خودرو هفته گذشته وزیر صمت را برای اعلام دلایل آن به مجلس کشانده بود.  

وضعیت فروش در سامانه

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت  از اواخر سال گذشته حدود ۳۴ هزار نفر در سامانه مرتبط با فروش خودرو وارداتی ثبت نام کرده بودند که پس از مدتی تعدادی از این متقاضیان انصراف دادند. او به تسنیم گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان در این مدت از دریافت خودرو خارجی انصراف داده اند و مبالغ واریزی نیز به حساب آن‌ها عودت داده شده است.

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، هم اکنون حدود ۲۲ هزار نفر در سامانه فروش خودرو وارداتی همچنان به عنوان متقاضی خرید این خودرو‌ها حضور دارند. حدودد ۷ هزار و ۵۰۰ متقاضی نیز به صورت قطعی خودروی واراتی خود را از طریق سامانه انتخاب کرده اند.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به برخی ابهامات در خصوص طولانی شدن مرحله شماره گذاری تاکید کرد، در این مرحله موضوعاتی مثل ارائه مجوز اسقاط، مجوز محیط زیست در حوزه رده انرژی و در نهایت بازدید فیزیکی باید طی شود. برخی واردکنندگان معتقدند این مرحله حداقل به یک ماه زمان نیاز دارد. این درحالی است که برای برخی واردکنندگان این مرحله طرف مدت دو هفته نیز به اتمام رسیده است.

هزار خودرو پلاک شد

ضیغمی با اشاره به اینکه حدود هزار دستگاه خودرو عمدتا متعلق به یکی از شرکت‌های اصلی واردکننده خودرو تا هفته گذشته پلاک شده است، گفت: حدود نیمی از خودرو‌های ترخیص شده از گمرکات، شماره گذاری و اصطلاحاً پلاک شده است.

او همچنین با اشاره به اینکه هنوز مهلت قانونی اولیه تحویل خودرو به متقاضیان به پایان نرسیده است، در خصوص نحوه و شرایط نهایی تحویل این خودرو‌ها به افرادی که تکمیل وجه کرده اند اطلاع رسانی خواهد شد.

در ۹ ماه نخست ۱۴۰۲ چند خودرو وارد شد؟

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.