شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 52283
  • 27 دسامبر 2023 - 20:12
  • 45 بازدید
  • ۰ دیدگاه

این خودرو، اسکلتش همچنان مشتری دارد

این خودرو، اسکلتش همچنان مشتری دارد
این خودرو، اسکلتش همچنان مشتری دارد

اکو ایران : اطلاعات منتشر شده پارس خودرو در سایت کدال سازمان بورس در پایان آذر ۱۴۰۲ نشان می دهد این خودروساز همچنان از محل تولید و فروش بدنه پراید کسب درآمد می کند.

به گزارش اکو ایران، پارس خودرویی ها تا پایان آذر سال جاری در مجموع نزدیک به ۲۷ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان از محل فروش بدنه پراید (SKD)  کسب درآمد کرده است.

درآمدزایی از بدنه پراید در شرایطی است که این خودرو سال ۹۹ به موزه فرستاده شد و از سبد محصولاتی سایپا خارج شد. اما اطلاعات منتشر شده زیر مجموعه خودروسازی سایپا نشان می دهد این خودرو همچنان محل درآمد خودروسازی سایپا و زیر مجموعه آن پارس خودرو است. پارس خودرویی ها هر دستگاه بدنه پراید را حول و حوش ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فاکتور کردند.

این خودروساز طی ۹ ماهی که از سال جاری گذشت در مجموع بیش از هزار و ۲۰۰ بدنه پراید را در خطوط تولید خود تکمیل کرده است. اما مدیران پارس خودرو از این تعداد بدنه پراید حول و حوش ۷۱۵ دستگاه را فاکتور کردند. البته مشخص نیست بدنه های تولیدی پراید مربوط به مدل صندوق دار آن بود یا مربوط به مدل هاچ بک (بدون صندوق) بوده است.

بررسی اطلاعاتی که پارس خودرو در سایت کدال سازمان بورس منتشر کرده نیز نشان می دهد سومین خودروساز بزرگ کشور تا پایان آذر ۱۴۰۱ نیز حدود ۷۱۵ دستگاه بدنه پراید را تولید کرده اما هیچ یک از این بدنه ها را نفروخته است. بنابراین تا پایان پاییز ۱۴۰۱ از محل فروش بدنه پراید درآمدی را به حساب خود واریز نکرده است. با توجه به درآمد حدود ۲۷ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومانی می توان گفت خودروسازی سایپا از اسکلت پراید پول در می آورند.

سایپایی ها در سال هایی که به تولید پراید مشغول بودند این خانواده خودرویی در صدر جدول تولید قرار داشت و کارشناسان از پراید به عنوان گاو شیرده نارنجی های جاده مخصوص یاد می کردند.

اما با افزایش تعداد استانداردهای خودرویی و عدم بروزرسانی پراید با استانداردهای جدید در نهایت مدیران خودروسازی سایپا مجبور شدند تا سه عضو خانواده پراید، یعنی پراید ۱۳۱، پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۲ را که در سبد محصولاتی خود داشتند طی یک برنامه زمانبندی به موزه بفرستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور 04 مه 2024
سیگما | شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور

خرید و فروش خودرو با کم‌ترین هزینه و امن‌ترین شیوه ممکن، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران و فروشندگان ماشین بوده است. در سال‌های اخیر با توجه به گرانی تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو و لوازم یدکی آن، افراد بسیاری به سمت تعویض ماشین‌های کارکرده روی آورده‌اند تا بلکه به این شیوه، وسیله نقلیه خود را به‌روز و کم‌خرج نگه دارند.

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.