پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 53966
  • 04 ژانویه 2024 - 20:11
  • 33 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سبقت بی‌وای‌دی از تسلا در فروش خودروهای الکتریکی

سبقت بی‌وای‌دی از تسلا در فروش خودروهای الکتریکی
سبقت بی‌وای‌دی از تسلا در فروش خودروهای الکتریکی

اکوایران: شرکت بی‌وای‌دی چین توانسته از شرکت تسلا در زمینه میزان فروش خودروهای برقی در طول یک دوره سه‌ماهه،‌ پیشی بگیرد.

به گزارش اکوایران، شرکت «بی‌وای‌دی» چین که در زمینه ساخت خودروهای برقی فعالیت دارد، توانست در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ از رقیب آمریکایی خود یعنی شرکت تسلا پیشی بگیرد و به بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی در جهان تبدیل شود.

به نوشته بی‌بی‌سی، این شرکت چینی در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی توانست به رکورد فروش ۵۲۶ هزار خودروی برقی دست پیدا کند و برای نخستین‌بار در این زمینه از شرکت تسلا پیشی بگیرد.

شرکت تسلا نیز اعلام کرده که توانسته در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۳ به رکورد فروش ۴۸۴ هزار خودروی برقی برسد.

با وجود اینکه شرکت بی‌وای‌دی توانسته در این بازه زمانی از تسلا پیشی بگیرد، اما همچنان از نظر میزان فروش در کل سال از شرکت ایلان ماسک عقب است. تسلا توانست در سال ۲۰۲۳ میلادی ۱/۸ میلیون دستگاه خودروی برقی به فروش برساند، در حالیکه این میزان برای بی‌وای‌دی ۱/۵۷ میلیون دستگاه بوده است.

از سوی دیگر، داده‌ها حاکی از آن است که فاصله این شرکت چینی با رقیب آمریکایی خود در حال کمتر شدن است. در حالیکه تسلا در سال ۲۰۲۲ میلادی توانست ۴۰۰ هزار خودروی برقی بیشتر از رقیب چینی خود بفروشد، این فاصله در سال ۲۰۲۳ به حدود ۲۳۰ هزار خودرو در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کرد.

در صنعتی که با نام غول‌های خودروسازی جهان مانند تویوتا موتورز، فولکس‌واگن و جنرال موتورز شناخته می‌شود، تولیدکنندگان چینی از جمله بی‌وای‌دی و سایک موتور در حال تهاجم همه‌جانبه به پیشگامان سنتی این صنعت هستند. چین به دنبال جهش قابل توجه در صنعت خودروسازی و پشت سر گذاشتن کشورهایی مانند آمریکا، کره جنوبی و آلمان در سال‌های اخیر، اکنون شانه به شانه ژاپن در تلاش است تا به بزرگترین صادرکننده خودروهای سواری در جهان تبدیل شود.

تغییر محتمل سلسه‌مراتب قدرت در بازار جهانی خودروهای برقی، دستیابی به هدفی است که وانگ ۵۷ ساله – رئیس بی‌وای‌دی – در زمانی که چین در حال توسعه توانایی‌های خود در این زمینه بود، در ذهنش پروراند؛ کشوری که اکنون به یک بازیگر بی‌همتا در صنعت خودروهای الکتریکی تبدیل شده است. در حالیکه بی‌وای‌دی به سبقت گرفتن از تسلا و سایر شرکت‌ها در خانه ادامه می‌دهد، تکرار این موفقیت در کشورهای دیگر، دشوار به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد اروپا با آمریکا همراه خواهد شد تا برای حفاظت از هزاران شغل مرتبط با تولید،‌ بر واردات خودروهای چینی تعرفه‌های بالاتری اعمال کند. بازار خودروهای الکتریکی در کشورهای دیگر هنوز در دوران طفولیت خود به سر می‌برد و به اندازه کافی سودآور نیست.

در حال حاضر تسلا هنوز در برخی جهات کلیدی از جمله سرمایه، درآمد و ارزش بازار از بی‌‌وای‌دی پیش است، اما تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که این شکاف‌ها در سال ۲۰۲۴ به شکل قابل توجهی کاهش یابند. براساس برآوردها، تسلا در سال آتی میلادی از فروش‌ خودروهای خود ۱۱۴ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت و درآمد شرکت بی‌وای‌دی ۱۱۲ میلیارد دلار خواهد بود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.