مشهد؛ یک روز پس از سیل مرگبار/ تعداد جانباختگان به ۷ نفر رسید
مشهد؛ یک روز پس از سیل مرگبار/ تعداد جانباختگان به ۷ نفر رسید

اکوایران: فرماندار مشهد دیشب از افزایش تعداد جانباختگان سیل مشهد به پنج نفر و مفقودی ۱۲ نفر خبر داده بود. با این حال امروز سرپرست اداره کل بحران استان خراسان رضوی تعداد فوت‌شدگان سیل دیروز را هفت نفر اعلام کرد.

به گزارش اکوایران، باران سیل آسا همراه با رعد و برق دیروز در شهر مشهد موجب سیلاب شدیدی شد. این باران که از بعدازظهر دیروز آغاز شده بود، موجب جان باختن تعدادی از هموطنان بر اثر گرفتار شدن در سیلاب شد و خسارت‌های زیادی را به بار آورد.

تعداد جانباختگان سیل مشهد تا صبح امروز پنج‌شنبه

رضا عباسی سرپرست اداره کل بحران استان خراسان رضوی در خصوص آخرین آمار کشته شدگان سیل دیروز خراسان رضوی، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشات، سیل روز گذشته ۴ شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در استان خراسان رضوی تاکنون ۷ فوتی داشته است که ۵ نفر آن در شهرستان مشهد و ۲ نفر در فریمان بوده است.

شب گذشته فرماندار مشهد اعلام کرده بود که شمار جانباختگان سیل مشهد پنج نفر است و جانباختگان مربوط به پل انقلاب و خیابان سپاه در منطقه سیدی هستند.

آمار دقیق کشته شدگان سیل مشهد بعد از تائید پزشک قانونی

با این حال سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفته، برای ارائه آمار مفقودشدگان و کشته‌شدگان باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد، اینکه فوت شدن فردی را به سیل نسبت دهیم باید ابتدا توسط پزشکی قانونی تائید و اعلام شود.

رضا عباسی در گفت و گو با ایسنا اعلام کرده که در شهرستان فریمان از ۴ نفر مفقود شده تاکنون فقط یک نفر پیدا شده است، اگر چه افرادی در سیلاب اخیر مفقود و کشته شده‌اند اما باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.

به گفته سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، تا این لحظه در طرقبه شاندیز دو نفر و  در شهر مشهد دو نفر نیز مفقودی داریم، هر چند اجساد مفقود شده‌های شهر مشهد پیدا شده‌اند اما باید توسط پزشک قانونی علت دقیق فوت محرز و اعلام شود.

خبر مرتبط

آخرین وضعیت مشهد پس از سیل امروز/ تاکنون چهار نفر جان خود را از دست دادند/ افزایش تعداد جانباختگان

اکوایران: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد که در پی بارش شدید باران در مشهد، تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر رسید و ۱۴ نفر هم مصدوم شدند، اما دقایقی پیش فرماندار این شهر از افزایش تعداد جانباختگان به ۵ نفر و مفقودی ۱۲ نفر خبر داد‌.

عباسی بیان کرده، با توجه به حجم بارش ۳۸ میلی‌متری در مشهد آب افتادگی‌های قابل توجهی را در معابر عمومی سطح شهر داشتیم، در منطقه سیدی به ۵۰ واحد مسکونی آب افتادگی داشته‌ایم و اکیپ‌های جمعیت هلال احمر و شهرداری تخلیه آب را انجام دادند، البته چند واحدی هم در این منطقه تخریب شده‌اند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی خبر داده، در شهرستان فریمان به دلیل آب افتادگی در سه روستا مردم به مناطق بالادست و منازل اقوام و بستگانشان انتقال داده شده‌اند و تاکنون اسکان اضطراری را در سطح استان نداشته‌ایم.

عباسی وضعیت شبکه‌های آب و برق و گاز را پایدار و بدون مشکل اعلام کرده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار کرده، بیشترین مشکلی که در سطح شهر مشهد با آن مواجه بودیم وضعیت ترافیک بود که متأسفانه با توجه به حجم زیاد خودروها و ترافیک سنگین ارائه خدمات توسط عوامل اکیپ‌های امدادرسان با مشکل مواجه شده بود.

 سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تاکید کرده، سامانه بارشی در روز جمعه مقداری تقویت خواهد شد، شهروندان از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند تا اگر مجدد با چنین حجم آبی مواجه شدیم عوامل امدادی بتوانند در حداقل زمان ممکن خود را به نقاط مشکل‌دار برسانند و خدمات لازم را ارائه دهند.

عباسی اظهار کرده، با توجه به اینکه سامانه بارشی تا شامگاه یکشنبه در استان استقرار دارد از عموم شهروندان مشهدی درخواست داریم از ترددهای غیرضروری به جد پرهیز کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]