زمینه خوبی برای همکاری با فنلاند در حوزه کالاهای غیرتحریمی وجود دارد
زمینه خوبی برای همکاری با فنلاند در حوزه کالاهای غیرتحریمی وجود دارد

در نشست رئیس اتاق ایران و سفیر جدید ایران در فنلاند بر استفاده بخش خصوصی از فرصت‌های موجود همکاری در حوزه‌ کالاها و خدمات غیر تحریمی با فنلاند و دیگر کشورها تاکید شد.

به گزارش بازار، حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: کالاها و خدمات غیر تحریمی می‌توانند موضوع مبادلات ایران با کشورهای دیگر از جمله فنلاند باشند.

سلاح ورزی در نشست مشترک با سفیر جدید ایران در فنلاند ادامه داد: اتاق ایران مصمم به توسعه روابط تجاری با کشورهای مختلف است و این موضوع در اولویت اتاق دهم قرار دارد.

او با اشاره به ایجاد اتاق مشترک ایران و فنلاند در سال گذشته بر لزوم تعامل بیشتر با اتاق فنلاند تاکید کرده و افزود: ما آماده اعزام هیات های تجاری به فنلاند و پذیرش هیات از این کشور هستیم. استفاده از تجربیات آموزشی فنلاند در اولویت ما قرار دارد.
به گفته سلاح ورزی، همکاری در حوزه بازیافت، فناوری اطلاعات و دیجیتال، صنعت دریایی، فولاد و فلزات و صنایع لوازم خانگی میتوانند از زمینه های مساعد برای همکاری دو کشور باشند.

محمدرضا بهرامن نایب رئیس اتاق ایران هم با اشاره به تجربه حضور فنلاند در بازار تلفن همراه ایران ابراز امیدواری کرد بتوان از این ظرفیت برای توسعه همکاری‌ها استفاده کرد.
او با بیان پتانسیل‌های همکاری گردشگری ایران و فنلاند و اتحادیه اروپا، بر لزوم تبادل اطلاعات تجاری به روز در این زمینه با همکاری سفارتخانه‌ها و اتاق‌های دو کشور تاکید کرد.

معصومه آباد سفیر جدید ایران در فنلاند نیز گفت: صنعت کشاورزی، ماشین‌آلات و آموزش زمینه‌های مساعد همکاری با فنلاند هستند و این کشور در مباحث دانش‌بنیان، تولید نرم افزار و بازی‌های رایانه‌ای هم سرآمد کشورهای جهان است. می‌توانیم در این زمینه‌ها با فنلاند روابط را توسعه دهیم.
او افزود: زمینه‌های خوبی برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه‌های غیر تحریمی مثل دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد و سفارت ایران در فنلاند آماده ارایه اطلاعات لازم به تجار است و هرگونه همکاری با اتاق ایران خواهد داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]