کشف و رهاسازی ۲۰ پرنده سهره بدون مجوز در شهرری
کشف و رهاسازی ۲۰ پرنده سهره بدون مجوز در شهرری

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از دستگیری یک متخلف خرید و فروش پرنده سهره در شهرستان توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست و کشف ۲۰ قطعه پرنده سهره و رهاسازی آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، محمد رستگاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری اظهار کرد: به دنبال رصد فضای مجازی مبنی بر خرید و فروش و نگهداری غیرمجاز پرندگان در یک مغازه، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پس از هماهنگی با مرجع قضایی به همراه عوامل نیروی انتظامی بلافاصله در محل حاضر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری افزود: پس از بازرسی محل تعداد ۲۰ قطعه پرنده سهره کشف و  متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه پرنده های کشف شده، رهاسازی شدند، گفت: هر گونه صید، عرضه و فروش گونه‌های جانوری اعم از پستانداران، پرندگان، خزندگان و آبزیان بدون کسب مجوز لازم از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و غیرقانونی است و در صورت مشاهده ماموران یگان حفاظت محیط زیست متخلفان تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

گفتنی است سهره از راسته گنجشک سانان، حدود ۱۴ سانتیمتر طول دارد و سرش به رنگ قرمز روشن یا سیاه و سفید و دمش سفید است و گونه طلایی‌اش به دلیل برخورداری از صدای آهنگین و سیمایی زیبا، مورد توجه متخلفان حیات وحش بوده و بعد از زنده‌گیری برای نگهداری در قفس به فروش می‌رسد. 

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]