هشدار / خطر ریزش قیمت برای ریپل!
هشدار / خطر ریزش قیمت برای ریپل!

ریپل با وجود روند نزولی خود در ابتدای سال جدید، اکنون نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری را نشان می‌دهد. این ارز دیجیتال بارها و بارها در سطح ۰٫۵۲ دلار به حمایت رسیده است.

دارک دیفندر (Dark Defender)، تحلیلگر مشهور بازار ارزهای دیجیتال، اخیراً توجه خود را به ریپل (XRP) معطوف کرده است. به گفته دارک دیفندر، در حالی که پتانسیل رشد قابل‌توجهی برای ریپل وجود دارد، در صورت ادامه روند فعلی بازار، احتمال رکود قیمت XRP دور از ذهن نیست.

ریپل با وجود روند نزولی خود در ابتدای سال جدید، اکنون نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری را نشان می‌دهد. این ارز دیجیتال بارها و بارها در سطح ۰٫۵۲ دلار به حمایت رسیده است. علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) این ارز دیجیتال در حال نزدیک شدن به قلمرو اشباع فروش است که به احتمال بازگشت قیمت اشاره دارد.

با این حال، نگرانی‌هایی هم در مورد گسترش بالقوه موج دوم الیوت مطرح است. به گفته دارک دیفندر، اگر شرایط کلی بازار نزولی باقی بماند، قیمت XRP ممکن است تا ۰٫۳۹ دلار کاهش یابد.

در مقابل، پیش‌بینی موج سوم صعودی وجود دارد که هدف آن رسیدن به اوج‌های ۱٫۸۸ دلار و ۵٫۸۵ دلار است که چشم‌انداز پیچیده‌ای را برای سرمایه‌گذاران ترسیم می‌کند.

از سوی دیگر، روند صعودی ریپل با مقاومت فوری ۰٫۶۰ دلاری مواجه است که یک مقطع مهم برای تعیین روند کوتاه ‌مدت XRP محسوب می‌شود. شکستن این مقاومت می‌تواند مسیر را برای افزایش بیشتر هموار کند و قیمت را به مقاومت قابل‌توجه بعدی در ۰٫۶۶۴۹ دلار برساند.

ریپل چیست؟

ریپل نوعی سیستم تسویه و شبکه مبادله ارز است که توسط شرکت فناوری ریپل لبز ساخته شد. رمز ارز بومی این سیستم XRP نام دارد.

در ابتدا و برای شروع بهتر است بدانید که «ریپل» (Ripple) با نماد XRP با وجود تفاوت‌هایش نسبت به بیت کوین و اتریوم، یک نوع ارز دیجیتال محسوب می‌شود. ارز دیجیتال ریپل در سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را در بازارهای مالی آغاز کرد، اما جالب است بدانید که ایده‌ اصلی پروژه برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ ارائه شد.

بنیان‌گذاران ریپل «کریس لارسن» (Chris Larsen) و «جد مک کالب» (Jed McCaleb) نام دارند. تحلیل‌گران انجام معاملات در شبکه‌ اختصاصی ریپل را دلیل اصلی محبوبیت این ارز دیجیتال می‌دانند. اما منظور از شبکه‌ اختصاصی چیست؟ در حقیقت بنیان‌گذاران ریپل با به‌کارگیری تکنولوژی «بلاک چین» (Blockchain) و اعمال تغییراتی در نحوه‌ عملکرد آن شبکه‌ اختصاصی ریپل را طراحی کرده‌اند.

همان‌طور که می‌دانید تراکنش‌ها و معاملات شما در شبکه‌ بیت کوین با انجام فرایند استخراج کنترل و مدیریت می‌شوند. به بیان ساده‌تر، هر تراکنش بعد از تأیید «استخراج‌کننده» یا ماینر (Miner) در پایگاه داده‌ی بلاک چین به ثبت می‌رسد و در نهایت سیستم امنیتی شبکه را تقویت می‌کنند.

سازندگان ریپل مسائلی مانند زمان لازم برای انجام تراکنش‌ها و هزینه‌ برق را به‌عنوان مشکلات اصلی بیت کوین و ارزهای دیجیتال مشابه آن می‌شناسند. همین موضوع باعث شده تا چندین سازمان مشخص را برای نظارت بر روی تراکنش‌ها تعیین کنند. در حقیقت این رویکرد به‌منظور جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه طراحی شده است.

بنابراین تمام معاملات XRP، در شبکه‌ اختصاصی ریپل صورت می‌گیرد. در حقیقت خدمات شبکه‌ ریپل متعلق به بانک‌ها و سیستم‌های پرداخت بین‌المللی است.

عوامل تأثیرگذار بر روند قیمت ریپل

عوامل متعددی در آینده نامشخص XRP نقش دارند. فعالیت نهنگ‌ها و فروش ماهیانه ریپل، از لحاظ تاریخی به طور قابل‌توجهی بر قیمت این ارز دیجیتال تأثیر گذاشته‌اند. پرونده حقوقی ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده نیز بر اعتماد سرمایه‌گذاران سایه افکنده است.

در همین حال، علی مارتینز، یکی دیگر از تحلیلگران معروف بازار، نگرانی‌های مربوط به فروش احتمالی را تکرار کرده است. او معتقد است که شکست به زیر سطح حمایت ۰٫۵۵ دلار به طور بالقوه باعث نزول قیمت تا ۰٫۳۴ دلار می‌شود.

علی‌رغم چالش‌های فعلی، دیدگاه گسترده‌تر در مورد آینده XRP خوش‌بینانه است. قیمت این ارز دیجیتال در یک سال گذشته، با در پیش گرفتن یک روند کلی صعودی، بیش از ۴۲ درصد رشد داشته است. این عملکرد حاکی از قدرت و انعطاف‌پذیری ریپل است، حتی اگر نوسانات کوتاه مدت باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شوند.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]