سکه امامی امروز چقدر قیمت خورد؟ (۲۶ مهر)
سکه امامی امروز چقدر قیمت خورد؟ (۲۶ مهر)

دیروز به دنبال افزایش قیمت طلای جهانی، قیمت سکه نیز افزایش قابل توجهی را ثبت کرد.

قیمت طلای جهانی با افزایش نوسانات در این چند روز اخیر بر روی قیمت دلار در بازار آزاد و قیمت سکه در بازار تاثیر گذاشته و موجب تحرکات شدید این بازار‌های مالی در چند روز اخیر شده است.

برخی از فعالان اقتصادی معتقدند که خرید سکه امامی در بازار امروز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۲ به دو دلیل می‌تواند برای سکه بازان جذاب باشد.

بازار سکه در معاملات نقدی روز گذشته داغ شد و قیمت سکه امامی به دنبال افزایش قیمت طلای جهانی و قیمت دلار در بازار آزاد جهش قابل توجهی را ثبت کرد.

دیروز نرخ دلار به واسطه اخبار و سیگنال‌های منفی از سوی اتحادیه اروپا و امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تا مرز ۵۱ هزار تومان بالا رفت و همین امر بر جسارت خریداران سکه امامی افزود.

 قیمت سکه امامی عصر روز سه شنبه با افزایش ۴۰۰ هزارتومانی به ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده است. درحال‌حاضر برخی از تکنیکالیست‌ها باور دارند سکه به کندل فول بادی صعودی رسیده است و اگر قیمت کاهش پیدا نکند و کندل همین شکلی باقی بماند این امر احتمالا به معنای شروع روند صعودی پرقدرت در بازار سکه است.

برخی از فعالان اقتصادی معتقدند که خرید سکه امامی در بازار امروز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه به دو دلیل می‌تواند برای سکه بازان جذاب باشد.

نخستین دلیل از نگاه آنها به شتاب گرفتن سرعت صعودی قیمت اونس طلا برمی گردد. قیمت طلای جهای شب گذشته به حمله موشکی به بیمارستان «المعمدانی» در غزه واکنش صعودی نشان داد و از مرز ۱۹۲۰ دلار تا ۱۹۴۰ دلار پیشروی کرده است.سکه بازان معتقدند این امر احتمالا در بازار امروز کفه ترازوی معامله گران افزایشی بازار سکه را سنگین تر خواهد کرد.

از سوی دیگر، درحالی‌که فرصت اندکی به زمان اجرایی‌شدن بند غروب برجام – اصطلاحی که به قطعنامه ۲۲۳۱ معروف است – باقی‌مانده است. اتحادیه اروپا رسماً بار دیگر آب پاکی را بر دست ایران ریخت. شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده که کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های پیشین سازمان ملل علیه ایران در زمینه تسلیحاتی و موشکی که در تاریخ ۱۸ اکتبر به پایان می‌رسد را همچنان حفظ می‌کند.

فعالان بازار سکه می‌گویند فلز گران بهای داخلی درحال‌حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون تومان را پیش روی خود دارد و از سوی دیگر جناح کاهشی بازار برای عقب نشینی سکه تا ابتدای کانال ۲۸میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در تلاش است.

به عقیده‌ معامله گران، در صورتی که نرخ دلار افزایشی شود فشار خریداران سکه امامی بیشتر خواهد شد.دلار در معاملات پشت خطی سه شنبه شب در مرز ۵۱ هزار تومان معامله شد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]