هزینه راه اندازی کافه سیار چقدر بوده و شامل چه مواردی می شود؟
هزینه راه اندازی کافه سیار چقدر بوده و شامل چه مواردی می شود؟

حتماً شما هم تجربه خرید از کافه‌های سیاری که اخیراً در سطح شهر راه اندازی شده، را داشته اید.

به گزارش بازار، حتماً شما هم تجربه خرید از کافه‌های سیاری که اخیراً در سطح شهر راه اندازی شده، را داشته اید. شاید با خودتان گفته باشید “هزینه راه اندازی کافه سیار نسبت به فروش آن تا آخرماه خیلی پایین است مگر چه تجهیزاتی بجز یک قهوه ساز، دستگاه روست قهوه، ماشین، گرم خانه غذا و… لازم دارد؟” اما بهتراست بدانید به این سادگی هم نیست. پیشنهاد می‌کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله همراه ما باشید.

ون کافه سیار

در چند سال اخیر وجود ون کافه یا همان کافی شاپ‌های سیار، در سطح شهرهای بزرگ خیلی به چشم می‌آید. قدیم‌تر خرید از این کافه‌های شاپ را بهداشتی نمی‌دانستند. بنابراین افرادی که می‌خواستند سرمایه خودشان را صرف راه اندازی کافه سیار کنند، با یک حساب و کتاب متوجه می‌شدند که آخر ماه متضرر خواهند شد و دخل و خرجشان باهم جور در نمی‌آید.

هزینه راه اندازی کافه سیار چقدر است؟

مقدار هزینه راه اندازی کافه سیار که باید همان ابتدا راه در نظر داشته باشید، چیزی حدود ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون است. البته این مقدار بستگی به موارد زیر دارد:

  • خرید ون
  • خرید تجهیزات مثل قهوه ساز، دستگاه رست قهوه، دستگاه گرم خانه غذا
  • هزینه‌های قانونی مثل اخذ مجوزها
  • طراحی ون برای جذب مشتری بیشتر
  • مکانی که برای استقرار ون در نظر گرفته می‌شود

ما در این مقاله درباره راه اندازی کافه سیار صحبت می‌کنیم، اما به غیر از کافه، رستوران و فست فودهای سیار را هم شما در سطح شهرهای بزرگ احتمالا دیده‌اید. باید بدانید که هزینه خرید ون و دریافت مجوزها و مکان استقرار در هردو مورد یکسان است. تنها شما باید به فکر خرید تجهیزات متفاوتی باشید. راه اندازی کافه یا رستوران سیار به دلیل محدودیت فضای کار آشپزان، نیاز است که روی یک منو مشخص و تخصصی تر کار کنند. به عنوان مثال اگر قصد راه اندازی یک رستوران سیار را دارید، می‌توانید با خرید یک دستگاه کباب پز صنعتی شروع به فروش انواع کباب در ون خود بکنید و درواقع یک کبابی سیار راه اندازی کنید.

هزینه راه اندازی کافه سیار چقدر است؟

بررسی محل برای راه اندازی کافه سیار در مشهد

مکانی را برای راه اندازی کافه سیار در مشهد انتخاب کنید که افراد ساکن در آن با این مدل کسب و کار آشنا باشند. ضمن اینکه منطقه ای پرتردد باشد و یا در نزدیکی کسب و کارهایی قرار داده شود که پرسنل آن عادت دارند صبحشان را خوردن قهوه شروع کنند. برای این که بهتر با جمعیت آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم سری به رستوران‌ها و کافی شاپ‌های اطراف بزنید.

طبیعتاً تمام موارد بالا در هزینه‌هایی که باید بابت مکانی در اخیتارتان قرار می‌دهد، موثر است.

به عنوان نمونه طبق اعلام شهرداری تهران اجاره زمین برای کافه سیار ماهانه از ۲ میلیون تا ۱۲ میلیون متغیر است.

مشخص کنید هدفتان از راه اندازی کافه سیار چیست؟

بعد از اینکه تحقیقات اولیه را انجام دادید، باید بررسی کنید چه مقدار می‌خواهید برای راه اندازی کافه سیار هزینه کنید؟ در حقیقت چقدر بودجه در اختیار دارید؟ می‌خواهید فروش قهوه را انجام دهید یا غذا؟

اگر قصد دارید قهوه و نوشیدنی در کافه سیار خود داشته باشید باید برای خرید یک دستگاه قهوه ساز بین ۲ تا نهایت ۱۳ تومان برای هزینه راه اندازی کافه سیار درنظر بگیرید. البته قیمت‌های اسپرسوساز را تا ۴۰ میلیون هم در فروشگاه‌ها می‌بینید که برای یک کسب و کار نوپا مقرون به صرفه نیست.

شاید هم فروش غذا را درنظر داشته باشید که دراین صورت هزینه‌ها متفاوت‌تر خواهد بود. به عنوان مثال خرید یک گرمخانه غذا از ۳ میلیون شروع می‌شود!

همانطور که بالاتر توضیح دادیم، شما می‌توانید علاوه بر کافه، رستوران یا فست فود سیار هم راه اندازی کنید. اما بهتر است نکات مهم راه اندازی رستوران یا فست فود سیار را بدانید تا در راه اندازی ان به مشکل نخورید و این مسیر برای شما هموارتر شود. ولی در هرصورت باید هدف خودتان را در اولین قدم مشخص کنید. به محل مورد نظرتان و علایق افراد آن محل توجه کرده و ببینید که راه اندازی کافه، رستوران یا فست فود می‌تواند برای شما سود بیشتری داشته باشد.

انتخاب نام تجاری مناسب برای کافه سیار

انتخاب نام تجاری متناسب با کسب و کارتان می‌تواند به شناخت بیشتر و معرفی به سایرین اثرگذار باشد. پس باانتخاب لوگو و طراحی مناسب روی ون می‌توانید مشتری‌های زیادی را به خود جلب کنید. درواقع طراحی باید به گونه ای باشد که مشتری بتواند از دور کافه سیار شما را از یک ماشین پارک شده تشخیص دهد.

بااین شرایط می‌توانید از هزینه تبلیغات برای راه اندازی کافه سیار کم کنید. فرض کنید می‌خواهید تبلیغ کافه سیار خود را توسط یک بلاگر یا اینفلوئنسر انجام دهید. برای هر پست یا استوری حداقل باید ۱۰ میلیون هزینه کنید.

تجهیزات لازم برای راه اندازی کافه سیار

سرمایه گذار خودتان را مشخص کنید

هزینه راه اندازی کافه سیار را چطور می‌خواهید تامین کنید؟ این مهم‌ترین موردی است که باید به آن توجه کنید تا بدانید تا چه اندازه پشتوانه مالی دارید. برخی از همکاران شما موارد زیر را برای تامین هزینه‌های خود انتخاب کردند:

  • سرمایه گذاران شخصی مانند دوستان یا خانواده
  • سازمان‌های کمک به راه اندازی مشاغل کوچک
  • وام‌های مربوط به تجهیزات و برنامه‌های تامین مالی

مجوز کافه سیار از شهرداری و سایر ارگان‌ها

برای اینکه تاسیس کافه سیار خود مانند همه کسب و کارهای دیگر نیاز به اخذ مجوز دارید. البته باید توجه داشته باشید که گرفتن مجوز را باید بخشی از هزینه راه اندازی کافه سیار بدانید. چون برای دریافت هرکدام باید مبلغی پرداخت کنید.

  • مجوز کسب و کار
  • شماره شناسایی کارفرما
  • مجوز خدمات غذا
  • مجوز بهداشت کارمند
  • مرکز غذای سیار
  • مجوز منطقه بندی
  • مجوز پارکینگ.

خرید یا اجاره کافه سیار

بیشترین هزینه ای که باید برای راه اندازی کافه سیار درنظر داشته باشید مربوط به وسیله نقلیه است. تصمیم با شماست که خرید ون کافه سیار را انجام دهید یا اجاره؟ اگر قصد خرید دارید، مبلغی بین ۲۵ تا ۱۰ میلیون را در لیست هزینه راه اندازی کافه سیار خود قرار دهید.

تجهیزات لازم برای راه اندازی کافه سیار

برای راه اندازی کافه سیار خود به این تجهیزات نیازمند هستید که هرکدام هزینه مخصوص به خودش را دارد:

  • تجهیزات پخت و پز
  • دستگاه گریل
  • گرمکن غذا
  • تجهیزات آماده سازی
  • تجهیزات سرو غذا

جمع بندی

یکی از بهترین کسب و کارهایی که کمترین هزینه را برای راه اندازی نیاز دارد، کافه سیار است. فقط کافی است موارد گفته شده را رعایت کنید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن به سود مناسبی دست پیدا کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]