ریزش قیمت دلار در بازار / سکه چند شد؟
ریزش قیمت دلار در بازار / سکه چند شد؟

در اولین روز هفته جاری قیمت دلار و قیمت سکه سقوط کردند.

در روزهای پایانی هفته قبل، به دلیل گمانه‌زنی‌های معامله‌گران درباره سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، تب هیجان خرید دلار افزایش یافت. اما در اولین روز هفته جاری، این تب فروکش کرد و اسکناس‌های آمریکایی در بازار تهران مورد معامله قرار گرفت.

آن طور که بررسی ها نشان می دهد قیمت دلار در معاملات پشت خطی پنجشنبه‌شب و روز جمعه به‌واسطه خبر سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، به‌صورت هیجانی تا محدوده ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان بالا رفت. اما در شروع معاملات نقدی دیروز شنبه ۱۳ آبان‌ماه در سراشیبی قرار گرفت و با ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان روانه بازار شد. این پایان عقب‌نشینی نرخ دلار در روز شنبه نبود و آن طور که معامله‌گران مدعی بودند اسکناس آمریکایی در نیمه ظهر امروز نسبت به آخرین قیمت پشت خطی جمعه‌شب ( ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان)، چرخش یک هزارتومانی را ثبت کرد و با ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان نرخ‌گذاری شد. البته عصر امروز قیمت دلار در بازار فردوسی در حول و حوش ۵۱ هزارو ۱۰۰ تومان تا ۵۱ هزارو ۴۰۰ تومان به فروش رسید.

از سوی دیگر، بازار ارز هرات هم دیروز شاهد کاهش نرخ دلار بود. قیمت اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده عصر پنجشنبه گذشته در حدود ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان به کار خود پایان داد و در بازار امروز تا ۵۱ هزار و ۵۰ تومان پایین آمد. در واقع هرات امروز نوسان کاهشی ۶۵۰ تومانی قیمت دلار را تجربه کرد.

همچنین دیروز تقاضا برای حواله درهم نیز کم شد و قیمت درهم که در اواخر هفته قبل تا سطح ۱۴ هزار و ۲۷۰ تومان بالا رفته بود در نیمه ظهر امروز تا ۱۴ هزار و ۶۰ تومان کاهش یافت. نرخ برابری درهم به دلار هم دیروز در حدود ۵۱ هزار و ۶۴۲ تومان محاسبه شد که با قیمت نقدی در بازار در حول‌وحوش ۵۰۰ تومان فاصله صعودی را نشان می‌دهد.

قیمت طلای جهانی دیروز با ۱۹۹۲ دلار معامله شد. علاوه بر قیمت طلا؛ امروز قیمت سکه امامی هم ریزش قابل‌توجهی را ثبت کرد. روز پنجشنبه قیمت سکه تا یک‌قدمی کانال ۳۰ میلیون تومان بالا رفت؛ اما در اولین روز هفته تا سطح ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]