بازار مسکن در بهار یخ زد
بازار مسکن در بهار یخ زد

اکوایران: تعداد معاملات و قیمت خرید و فروش مسکن در تهران در فروردین ۱۴۰۳، ۱۵۰۸ فقره بوده و نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل(فروردین ۱۴۰۲)، با کاهش ۱۴٫۲درصدی همراه بود چراکه فروردین سال گذشته، ۱۷۵۷ فقره معامله انجام شد.

به گزارش اکوایران، واسطه‌گران ملکی در تهران، با تایید آمار بانک مرکزی از کاهش قابل توجه معاملات ملکی در فروردین ماه امسال خبر دادند و به گفته آنها، با وجود اینکه هر سال در فروردین به دلیل تعطیل بودن بازار در نیمی از ماه وضعیت راکد است؛ اما سال جاری نسبت به سال‌های گذشته رکود بیشتری حاکم بود است.

اکثر واسطه‌گران علت افت کاهش معامله در فروردین را برخی از سخنرانی‌ها یا نوسانات ارزی می‌دانستند که بر رفتار و تصمیمات خریداران و فروشندگان اثر گذاشته است و برخی نیز، تنش‌های سیاسی و برخی تحرکات نظامی را بی تاثیر در این اتفاق نمی‌دانستند.

 بنا به گزارش بانک مرکزی، تعداد معاملات و قیمت خرید و فروش مسکن در تهران در فروردین ۱۴۰۳، ۱۵۰۸ فقره بوده و نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل(فروردین ۱۴۰۲)، با کاهش ۱۴٫۲درصدی همراه بود چراکه فروردین سال گذشته، ۱۷۵۷ فقره معامله انجام شد.

بررسی بازار خریدوفروش در اردیبهشت نشان می‌دهد که هم‌اکنون نیز وضعیت در رکود و خواب بهاری به سر می‌برد؛ در محله نارمک، واحدی ۶۹ متری و ۱۷ سال ساخت، ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محله پاسداران، برای آپارتمانی با ۱۲۰ مترمربع زیربنا و ۱۰ سال عمربنا، ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در محله کریم خان، برای آپارتمانی ۹۰ متری و ۳۰ سال ساخت، ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]