دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 135467
  • 30 سپتامبر 2024 - 16:34
  • 6 بازدید
  • ۰ دیدگاه

کارنامه قرارگاه مسکن در شهرداری

کارنامه قرارگاه مسکن در شهرداری
کارنامه قرارگاه مسکن در شهرداری

اکوایران:‌مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران پیرامون اقدامات شهرداری تهران پیرامون قرارگاه مسکن توضیحاتی ارائه کرد.

مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار کرد: راه اندازی قرارگاه جهادی مسکن به منظور تسهیل فرایند تأمین مسکن در شهر تهران است.

وی افزود: تهیه و تدوین مشوق‌های بافت فرسوده شهر تهران به منظور تشویق نوسازی بافت و رشد ۵۲ درصدی صدور پروانه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ و رشد ۲۷ درصدی صدور پروانه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از مهمترین اقدامات قرارگاه مسکن بود. همچنین شناسایی اراضی مستعد تأمین مسکن و مبادله ۳۸ تفاهم نامه با نهادها و دستگاه ها برای احداث واحدهای مسکونی از دیگر اقدامات این قرارگاه بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در توضیح بیشتر در مورد اقدامات این سازمان گفت: پیشبرد اخذ مصوبه کمیسیون ماده پنج و پروانه ۳۴۴ پروژه قرارگاه جهادی مسکن به ظرفیت ۲۸۵،۷۱۵ واحد مسکونی، تهیه، پیگیری و تصویب ۶۴ طرح بازآفرینی به مساحت ۹۰۰۰ هکتار برای پیشبرد نوسازی و تحول در شهر و ایجاد ظرفیت تولید برای ۲۱۸،۷۲۲ واحد مسکونی، تهیه طرح مبادله توافقنامه و پیگیری، تصویب و اجرای طرح های بازتوسعه اراضی نظامی به ظرفیت ۳۲،۷۶۰ واحد مسکونی و آزادسازی ۱۷۳ هکتار برای تامین خدمات از دیگر اقدامات شهرداری تهران در قرارگاه مسکن شهر تهران است.

وی توضیح داد: تهاتر عوارض شهرداری با قدرالسهم از پروژه برای جلب مشارکت ذینفعان، تدوین برنامه‌ها، لوایح و دستورالعملها تسهیل امور و رفع موانع تولید مسکن، اجاره داری و … از دیگر اقدامات قرارگاه مسکن است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
آغاز عملیات عمرانی آرامستان جدید باید تا پایان امسال 30 سپتامبر 2024

آغاز عملیات عمرانی آرامستان جدید باید تا پایان امسال

اکوایران :‌رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: با توجه به محدودیت دفن جدید در بهشت زهرا(س) باید آرامستان‌های جدید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و اقدامات اجرایی آن حداکثر تا پایان امسال آغاز شود.

30 سپتامبر 2024

بحران فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران

شهرداری تهران در این مدت قراردادهایی با شرکت‌های خودروساز داخلی و خارجی برای تقویت این ناوگان بسته اما وعده‌های بزرگ حمل ونقلی شهردار تهران محقق نشده است. شهردار تهران در سال ۱۴۰۱ قول داده بود تعداد اتوبوس‌های پایتخت به ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه می‌رسد اما در سال پایانی عمر مدیریت شهری تنها ۲ هزار […]

30 سپتامبر 2024

تونل سازی چگونه باعث ترافیک می شود؟

مهرداد تقی زاده کارشناس و مدیر سابق حوزه ترافیک می گوید  ساخت تونل در آن محدود باعث روانی ترافیک می شود اما در ۱۰ نقطه دیگر تهران سبب ترافیک خواهد شد. به گفته او این تونل ها جاذب سفر با خودرو شخصی خواهند شد و ابر ترافیک تهران را سنگین تر خواهد کرد. ✅ آیا […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.