نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت
نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت

اکوایران: با وجود نوسانات بیت‌کوین در هفته‌های اخیر، کارشناسان نسبت به چشم‌انداز بلندمدت قیمتی این ارز دیجیتال نگاه مثبتی دارند.

اکوایران، رویداد چهارم هاوینگ بیت‌کوین که همگان منتظر آن بودند، در ۲۰ آوریل (۱ اردیبهشت) انجام شد و پس از آن، پاداش استخراج هر بلوک بیت‌کوین از ۶/۲۵ بیت‌کوین به ۳/۱۲۵ بیت‌کوین کاهش پیدا کرد.

به نوشته کوین تلگراف، این چهارمین مرتبه‌ای بود که رویداد هاوینگ رخ می‌داد و از لحاظ تاریخی، این ارز دیجیتال پس از این رویداد با رشد قیمت قابل توجهی همراه می‌شود. با این حال، پیش از چهارمین هاوینگ قیمت بیت‌کوین با رشد ۱۱۰ درصدی روبه‌رو شد، اما یک هفته پیش از آن، قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال با افت ۱۷ درصدی، از ۷۲ هزار دلار به ۶۰ هزار دلار کاهش پیدا کرد.

همچنین پس از هاوینگ قیمت بیت‌کوین افزایش نیافته و به نوسان خود ادامه می‌دهد. در این میان، دویچه بانک و جی‌پی مورگان حتی پیش‌بینی کرده‌اند قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند تا ۴۲ هزار دلار نیز ریزش داشته باشد.

از سوی دیگر، سرمایه‌های ورودی به صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین نیز در سه‌ماهه دوم سرعت کمتری نسبت به سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ پیدا کرده‌اند.

با این حال، یکی از کارشناسان به کوین تلگراف اعلام کرده قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال ممکن است طی ماه‌های آینده با نوسان همراه شود و روند قیمتی آن به شرایط خاورمیانه نیز بستگی دارد. اگر جنگ اسرائیل و حماس شدت بگیرد، سرمایه‌گذاران از بازارهای ریسکی دوری می‌کنند. با این حال، بیت‌کوین از لحاظ تاریخی در ماه‌های پس از رویداد هاوینگ روند قیمتی مثبتی داشته است.

در حالیکه نوسان کوتاه‌مدت قیمت ممکن است ادامه داشته باشد، مجموعه‌ای از عوامل از جمله رشد سرمایه‌های ورودی به صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین، یک مسیر بلندمدت خوش‌بینانه را برای این رمزارز ترسیم می‌کند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) از ۶۰ هزار و ۶۷۱ دلار تا ۶۲ هزار و ۶۴۹ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۹ شب به وقت ایران، ۶۲ هزار و ۱۲۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۵۰۰ دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶/۳۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۵ درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۹۵۳ دلار تا ۳ هزار و ۲۵ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۹ شب به وقت ایران، ۳ هزار و ۲ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۱۰ دلار کمتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱/۵۱ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل حدود ۱ درصد افزایش یافته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]