عملیات اجرایی آبرسانی به ۵ روستای شهرستان ری آغاز شد
عملیات اجرایی آبرسانی به ۵ روستای شهرستان ری آغاز شد

آیین آغاز طرح عملیاتی فاز اول آبرسانی به ۵ روستای قاسم‌آباد تهرانچی، کریم‌آباد، عباس‌آباد علاقه‌بند، علی‌آباد قیصریه و گل‌تپه کبیر در شهرستان ری با حضور استاندار تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، آیین آغاز طرح عملیاتی فاز اول آبرسانی به ۵ روستای قاسم‌آباد تهرانچی، کریم‌آباد، عباس‌آباد علاقه‌بند، علی‌آباد قیصریه و گل‌تپه کبیر در بخش‌های مرکزی، قلعه‌نو و خاوران عصر امروز با حضور سردار ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع)، استاندار تهران، مدیرکل آبفای استان تهران، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران و سایر مسؤولان برگزار شد. 

حسن حقیقی، مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران در این مراسم با اشاره به مشکلات آب شرب شهرستان ری اظهار کرد: پس از ادغام آبفای روستایی و شهری، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بسیاری از مشکلات آب روستاها مرتفع شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به پنج روستای شهرستان ری امروز به طول سه هزار و ۹۰۰ متر لوله‌گذاری آغاز شد و در مدت ۴ ماه با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی آبرسانی به ۵ روستای شهرستان ری آغاز شد

محسن اردکانی، مدیرعامل آبفای استان تهران نیز در این مراسم بیان کرد: طی ۵۰ سال اخیر منابع آب آشامیدنی به کمترین حد خود رسیده و ۳۰ میلیون متر مکعب نسبت به پارسال حجم آب کمتر شده است که ظرفیت تصفیه خانه ششم را برای جبران کمبودها افزایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: متوسط مصرف آب آشامیدنی هر تهرانی در روز ۲۵۰ لیتر است که از تمام کشورهای منطقه بیشتر است و اگر ۱۰ درصد هم صرفه جویی کنیم، مشکلات بشیار کمتر می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران با تأکید بر صرفه جویی در مصرف آب، بیان کرد: مردم باید همراهی کنند تا این خشکسالی را که عارضه خاورمیانه است با مصرف صحیح آب مدیریت کنیم.

اردکانی یادآور شد: پروژه امروز بر مبنای عدالت در خدمات اجرا می‌شود که همان کیفیت آب شهرها را به روستا نیز انتقال دهیم.

عملیات اجرایی آبرسانی به ۵ روستای شهرستان ری آغاز شد

علیرضا فخاری، استاندار تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه آب به عنوان کالای راهبردی محسوب می شود، اظهار کرد: مصرف ۲۵۰ لیتر آب آشامیدنی توسط شهروندان فاجعه است  چراکه اگر آمار را به حد نرمال نرسانیم، برای قطره ای آب باید فرسنگ‌ها راه برویم.

وی افزود: آنچه که ما توان داریم پشت سدها نگه داریم، همان‌هایی است که می‌بینید و در مناطقی مثل دماوند و شمیرانات با کم آبی مواجه هستیم و نسبتا در پایین دست وضعیت آب بهتر است.

استاندار تهران اضافه کرد: آبرسانی به روستاها و مهاجرت مردم به این مناطق مهم است و باید برای آن ظرفیت سازی کرد؛ ولی در حال حاضر بهبود کمی و کیفی آب ساکنان روستاها مهم‌تر است.

عملیات اجرایی آبرسانی به ۵ روستای شهرستان ری آغاز شد

فخاری با بیان اینکه نظام آب و فاضلاب ما فرسوده و کهنه است و بخشی که در سدها هدر می‌رود حتی به شمار نمی‌آید، ادامه داد: فرهنگ سازی در موضوع آب مهم است و حتی می‌توان بروشورهایی به در خانه‌ها ببریم تا مصرف صحیح آب را به مردم گوشزد کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: کنتور آب در مجتمع‌ها و آپارتمان‌ها باید جدا شود تا میزان مصرف خانوارها مشخص باشد و این گونه نباشد که برخی افراد از این میزان آب سوء استفاده کنند.

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]