قوانین دست و پا گیر فعالان اقتصادی حوزه سلامت را با چالش روبرو کرده است
قوانین دست و پا گیر فعالان اقتصادی حوزه سلامت را با چالش روبرو کرده است

همدان – نایب رئیس دوم کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی همدان گفت: قوانین دست و پا گیر حوزه سلامت فعالان اقتصادی را با چالش روبرو کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ چهارمین نشست کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی همدان که ظهر چهارشنبه برگزار شد مشکلات مربوط به تولیدکنندگان و تجار تجهیزات پزشکی در همدان مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از مشکلاتی که در این کمیسیون موردبحث قرار گرفت قوانین دست و پاگیری است که سبب شده فعالان اقتصادی در حوزه سلامت با موانع مواجه شوند.

همچنین نادیده گرفته‌شدن تولیدکنندگان همدانی برای خرید کالاهای داخل استان، یکی دیگر از مشکلاتی بود که در کمیسیون به آن پرداخته شد.

نایب رئیس دوم کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی همدان در این نشست بابیان اینکه بسیاری از اقلام موردنیاز حوزه سلامت استان همدان از سایر استان‌ها خریداری می‌شود و حتی نمونه‌برداری از تولیدات موادغذایی نیز به آزمایشگاه‌های استان‌هایی مانند تبریز ارسال می‌شود، گفت: این رویه سبب می‌شود همان مقدار اندک صنعتی که در همدان وجود دارد نیز نتواند پایدار بماند.

خاطره خانلرزاده ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این است که تفسیر قانون در همدان بسیار سخت و پیچیده انجام می‌شود و وقتی بررسی می‌کنیم از سخت گیری نهادهادهای نظارتی در همدان صحبت می شود و گاهی مسئولان هم برای اینکه به دردسر نیفتند بعضی از کارها را از سر باز می‌کنند.

وی ادامه داد: به‌نظر می‌رسد باید یک مثلث با سه ضلع فعالان اقتصادی، مدیران و دستگاه‌های نظارتی ایجاد شود تا مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی بابیان اینکه علوم پزشکی خریدهای خود را از طریق مزایده انجام می‌دهد، گفت: این امر سبب خروج پول از استان شده و تولیدکنندگان استان نادیده گرفته می شوند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]