وزارت راه و شهرسازی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر استقبال می کند
وزارت راه و شهرسازی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر استقبال می کند

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بنادر در اقتصاد دریامحور و رونق تجارت خارجی کشور نقش تعیین کننده‌ای دارند گفت: این وزارتخانه از حضور بخش خصوصی در توسعه بنادر استقبال می‌کند.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش روز سه‌شنبه در نشست با مسئولان بندر امام خمینی (ره) که در محل این بندر برگزار شد اظهار کرد: امیدوارم سال بعد با تلاش‌های شبانه‌روزی، دستاوردهای بهتری نسبت به امسال داشته و خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم و از تجربیات امسال درس بگیریم.

وی ضمن تشکر از مدیران بنادر استان خوزستان افزود: خوشبختانه جهت‌گیری در بنادر کشور به ویژه استان خوزستان به خوبی انجام شده اما کافی نیست لذا مجموع بنادر کشور باید خدمات فناورانه و نوآورانه‌ای داشته باشند و در این خصوص هدف گذاری کنند تا باعث رونق سرمایه‌گذاری در منطقه شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اگرچه ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امام در ۲ سال اخیر ۱۰ میلیون تن افزایش یافته اما کافی نیست و باید افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی به ارائه خدمات جذاب‌تر برای سرمایه گذاران در بنادر اشاره کرد و گفت: به واسطه پروژه “ایران راه” تکمیل کریدورهای شمال به جنوب کشور در دستور کار بوده همچنین اتصال خط ریلی به بنادر جنوبی کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه بندر امام نقش راهبردی در کشور داشته و حدود ۸۰ درصد کالای اساسی کشور از این طریق وارد می شود افزود: مکانیزه کردن ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر اتفاق خوشایندی است و باید در این مسیر گام برداشت زیرا زمان حمل کالا بسیار کاهش می‌یابد.

بذرپاش گفت: از آنجا که سرمایه گذاری‌های بندری بسیار جذاب هستند باید کارها به بخش خصوصی واگذار شود لذا هر نهاد عمومی و خصوصی که تمایل به سرمایه گذاری داشته باشد بخشی از بندر را واگذار می‌کنیم. با این‌ کار کیفیت خدمات بالاتر رفته و هزینه تمام شده کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ۲۷ شهر ساحلی به ویژه در نوار جنوبی کشور با رویکرد اقتصاد دریا محور در دستور کار قرار گرفته است افزود: طرح‌های مولد کشاورزی، مجتمع پتروشیمی و راه‌اندازی اسکله در این شهرها لحاظ شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی بنادر و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بسیار مهم است افزود: اگر در اقتصاد دریا از شرکت‌های دانش بنیان و فعالان این حوزه استفاده شود قطعا بنادر ما عملکرد بهتری خواهند داشت.

وی افزود: در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری اتفاق خوبی در پروژه‌های بندری رقم خورده که باید اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گرفته و امیدوارتر شوند.

بذرپاش گفت: صنایع استان می‌توانند زمین‌های بلااستفاده خود را تغییر کاربری داده و برای مسکن کارکنان استفاده کنند. در همین راستا امروز عملیات اجرایی ساخت مسکن در سه واحد صنعتی گروه ملی، پتروشیمی امیرکبیر و فولاد اکسین آغاز می شود.

وی در خصوص پروژه کنارگذر ماهشهر گفت: با اعتباری که تزریق خواهد شد تا پایان سال بخشی از این پروژه افتتاح می شود. این پروژه در راستای تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور است که یکی از نیازهای اقتصاد دریا است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]