اقتصادآنلاین – فائزه امین پویا؛ اکثر افراد برای درست کردن قهوه خود، از آب تصفیه نشده لوله استفاده میکنند. اما باید بدانید که این آب حاوی ذرات رسوب کننده آهک و دیگر مواد معدنی است که به مرور زمان هم در مخزن آب دستگاهتان رسوب خواهد داد و هم اینکه طعم قهوه را دستخوش تغییرات […]

اقتصادآنلاین – فائزه امین پویا؛ اکثر افراد برای درست کردن قهوه خود، از آب تصفیه نشده لوله استفاده میکنند. اما باید بدانید که این آب حاوی ذرات رسوب کننده آهک و دیگر مواد معدنی است که به مرور زمان هم در مخزن آب دستگاهتان رسوب خواهد داد و هم اینکه طعم قهوه را دستخوش تغییرات نه چندان دلپذیر خواهد کرد. برای خلاص شدن از شر این رسوبات، سرکه سفید اولین راه حلی است که به ذهن خطور می کند و در هر مغازه ای نیز یافت خواهد شد. ابتدا می بایست محلول سرکه را با آب مخلوط کرده و در مخزن دستگاه بریزید و مثل روال همیشگی برای درست کردن یک فنجان قهوه؛ دستگاه را روشن کنید تا مخزن را شستشو دهد. بهتر است پس از اینکه مخزن دستگاه با این محلول پاک کننده، شستشو داده شد، یکی دو بار با آب خالی، همین روال را تکرار کنید تا از تمیز شدن حداکثری دستگاه مطمئن شوید.

چرا و چگونه یک دستگاه قهوه ساز را تمیز کنیم؟

مخزن آب این دستگاه و دیگر قسمت های آن محل مناسبی برای رشد انواع خاصی از قارچ و باکتری خواهد بود. گرچه اینها لزوما باعث ایجاد بیماری نخواهند شد، اما تمیز کردن دستگاه و خلاص شدن از آنها، بهتر و بهداشتی تر به نظر می رسد. شما می توانید این کار را به صورت دستی و با استفاده از آب و یک شوینده ی ملایم انجام دهید. قابلیت جدا شدن بعضی از قطعات در برخی از دستگاه ها وجود دارد که به شما امکان شستشوی جداگانه آن‌ها را خواهد داد. پس اگر هنوز دستگاه قهوه ساز خریداری نکرده اید، این مدل را برای خرید انتخاب کنید که کار شما را در تمیز کردن راحت تر کند.

هرچندوقت یکبار برای تمیز کردن دستگاه قهوه ساز خود اقدام کنیم؟

معمولا زمان زیادی باید بگذرد تا رسوبات تشکیل شوند و شما پس از یک الی دو ماه استفاده رسوبات را مشاهده خواهید کرد؛ پس نیازی نیست هر هفته دستگاه خود را تمیز کنید مگر اینکه شما این دستگاه را در یک رستوران یا کافی شاپ استفاده کنید. برای قهوه ساز هایی که مصرف خانگی دارند؛ تمیز کزدن به صورت ماهیانه کفایت می کند. اما اگر مخزن آب قهوه ساز شما از جنس شیشه است، می بایست هفته ای یکبار برای تمیز کردن آن اقدام کنید. چرا که مخزن از جنس شیشه زودتر رسوب می بندد و محل مناسبی برای رشد قارچ و باکتری فراهم خواهد کرد. پس باید بیشتر مراقب این مدل دستگاه ها بود. توصیه می شود که پس از هر بار استفاده، با ریختن آب تصفیه شده در مخزن، دستگاه را روشن کنید تا اجزا و لوله های آن کاملا تمیز شوند.

در بازار لوازم خانگی قهوه ساز ویداس مبلغ ۵۳۰ هزار تومان است این در حالیست که قیمت قهوه ساز بوش مبلغ ۴۶  میلیون ۸۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.

لازم به ذکر است اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

 جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس “لوازم خانگی در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

قیمت انواع دستگاه قهوه ساز
برند مدل قیمت / تومان
ویداس VIR-۲۲۲۴

۵۲۹,۰۰۰

فلاویا FL-۲۰۰

۴۹۰,۰۰۰

گوسینک GCM ۸۶۱

۸۸۰,۰۰۰

بوش  TIS ۶۵۶۲۱RW

۴۶,۸۰۰,۰۰۰

سیج SDC۴۵۰BSS ۳۵,۵۰۰,۰۰۰
اسمگ DCF۰۲RDEU

۱۵,۷۰۰,۰۰۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]