چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 137810
  • 08 اکتبر 2024 - 22:32
  • 7 بازدید
  • ۰ دیدگاه

باطل السحر مسائل سیاست‌گذاری مسکن

به گزارش اکوایران، مسکن در دهه‌های مختلف با سیاست‌های اشتباه دست‌و‌پنجه نرم کرده  سیاست‌هایی که در بسیاری از موارد، ریشه در فقدان بکارگیری تجربه‌های انباشت شده، داشته است. به اعتقاد کارشناسان، فهرست بلند مشکلات این بخش، موید آن است که غلبه رویکردهای غیرعلمی و گاه پروژه‌محور، طی دهه‌های گذشته نتوانسته مشکلات این بخش را مرتفع […]

به گزارش اکوایران، مسکن در دهه‌های مختلف با سیاست‌های اشتباه دست‌و‌پنجه نرم کرده  سیاست‌هایی که در بسیاری از موارد، ریشه در فقدان بکارگیری تجربه‌های انباشت شده، داشته است.

به اعتقاد کارشناسان، فهرست بلند مشکلات این بخش، موید آن است که غلبه رویکردهای غیرعلمی و گاه پروژه‌محور، طی دهه‌های گذشته نتوانسته مشکلات این بخش را مرتفع کند.

سهم بالای مسکن در هزینه خانوار، عدم تطابق الگوی عرضه و تقاضای مسکن، ناکارآمدی نظام تامین مالی مسکن، بالا بودن طول دوره انتظار خانوارها به مسکن، حجم بالای بافت‌های نابسامان شهری، ناکارآمدی برنامه‌های تامین مسکن اقشار کم‌درآمد، اصلاحات در این حوزه را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

به اعتقاد برخی کارشناسان، قسمت قابل توجهی از وضعیت کنونی، زاییده کژکارکردی نهادهای موجود است. از جمله اینکه وزارت راه و شهرسازی در مقاطعی به جای سیاستگذاری، تصدی‌گری کرده و شهرداری‌ها هم به جای مدیریت شهر، شهرفروشی کرده‌ است.

در این ویدیو بهروز ملکی صاحبنظران برنامه‌ریزی مسکن از الزامات و اولویت‌های سیاستگذار می‌گوید.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
پای آقای ح – ح به یک پرونده جدید باز شد؛ حبیب کاشانی: این اقا مثل بختک روی شهرداری افتاده است 08 اکتبر 2024

پای آقای ح – ح به یک پرونده جدید باز شد؛ حبیب کاشانی: این اقا مثل بختک روی شهرداری افتاده است

اکوایران :‌حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران گفت :‌ شهرداری با پول خود خودرو را بخرد اما به یک شرکت سوری بدهد و این شرکت سوری دوباره خودروها را به شرکتی که تحت نظر خود شهرداری است، کرایه بدهد! خیلی هنر می‌کنیم. به خدا قسم خیلی هنرمندیم.

08 اکتبر 2024

پشت پرده انتصابات در شهرداری

علیرضا نادعلی عضو شورای شهر تهران می‌گوید همانطور که اعضا بارها اعلام کرده‌اند در انتصابات شهرداری دخالتی نخواهند داشت و این حق شهردار تهران است . او ادامه می‌دهد: ‌باید در شهرداری گردش نخبگان وجود داشته باشد و درکنارش ثبات مدیریتی را هم شاهد باشیم . نادعلی می‌گوید : ممکن است برخی از انتصابات دلیلی […]

واردات ۵۵۰ لوکوموتیو به کشور/ راه‌آهن مشهد برقی می‌شود؟ 08 اکتبر 2024

واردات ۵۵۰ لوکوموتیو به کشور/ راه‌آهن مشهد برقی می‌شود؟

مدیرعامل راه‌آهن ایران اعلام کرد که در راستای برقی‌سازی راه‌آهن مشهد مذاکراتی با چین انجام شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.