جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 31632
  • 08 اکتبر 2023 - 2:12
  • 137 بازدید
  • ۰ دیدگاه

چرا اتریوم از سطح ۲ هزار دلار فراتر نمی‌رود؟

چرا اتریوم از سطح ۲ هزار دلار فراتر نمی‌رود؟
چرا اتریوم از سطح ۲ هزار دلار فراتر نمی‌رود؟

اکوایران: با وجود اینکه قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳ با افزایش خوبی همراه بوده، اما این قیمت نتوانسته از ۲ هزار دلار فراتر برود؛ دلایل این اتفاق چیست؟

به گزارش اکوایران، قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است، اما فراتر رفتن قیمت این رمزارز به بیش از سطح ۲ هزار دلار، چندین بار با شکست مواجه شده است.

کوین تلگراف، سه دلیل احتمالی را که باعث شده قیمت اتریوم برای ورود به سطح ۲ هزار دلار با مشکل روبه‌رو شود، مورد بررسی قرار داده است.

پیروی از خط فیبوناچی

ناتوانی اتریوم برای عبور از سطح ۲ هزار دلار در سال ۲۰۲۳ شبیه به روند این رمزارز در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ است که اتریوم نمی‌توانست از سطح ۴۲۵ دلار عبور کند.

در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۹، خط فیبوناچی نزدیک به ۴۲۵ دلار بود و در محدود کردن تلاش‌ها برای بازیابی قیمت اتریوم نقش اساسی داشت. در سال ۲۰۲۳، همین خط نزدیک به ۲ هزار دلار است که باعث شده فروش اتریوم در این محدوده باقی بماند و قیمت این رمزارز یک روند صعودی را دنبال نکند.

اصلاح فیبوناچی یک ابزار تحلیل تکنیکال مهم در معاملات ارزهای دیجیتال است که از درصدها و خطوط افقی برای شناسایی نقاط حمایتی و مقاومتی مهم در طول یک روند صعودی یا نزولی استفاده می‌کند.

دلار و بیت‌کوین قوی‌تر

تقویت دلار آمریکا در ماه‌های اخیر تقاضا برای اتریوم را کاهش داده است و در نتیجه توانایی این رمزارز برای عبور از ۲ هزار دلار کاهش یافته است.

در همین حال، اتریوم در سال ۲۰۲۳ به دلیل هیاهوی مرتبط با «صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای»، تا حد زیادی در برابر بیت‌کوین عملکرد ضعیفی داشته است. صندوق قابل معامله نوعی از صندوق سرمایه‌گذاری است که در بورس معامله می‌شود.

علاوه بر این، سرمایه خالص صندوق‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با اتریوم تا کنون ۱۱۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است. در مقابل، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت‌کوین در مدت مشابه ۱۶۸ میلیون دلار جذب کرده‌اند.

کاهش فعالیت شبکه اتریوم

ارزش کل قفل‌شده مربوط به اتریوم در سال ۲۰۲۳ از ۱۸/۴۱ میلیون اتریوم به ۱۲/۷۹ میلیون اتریوم کاهش یافته است. همانطور که تحلیل‌گران بانک «جی پی مورگان چیس» اخیرا هشدار داده‌اند، این نشان‌دهنده کاهش در دسترس بودن سرمایه‌ها است که منجر به بازدهی کمتر برای سرمایه‌گذاران می‌شود.

ارزش کل‌قفل شده (TVL) یک نشانگر کلیدی برای اندازه‌گیری اعتماد و جذب سرمایه در یک پروتکل دیفای (DEFI) است و به عنوان یک معیار برای مقایسه عملکرد و رشد پروژه‌های دیفای به کار می‌رود. دیفای یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های بلاکچین است که برای ایجاد یک سیستم مالی غیرمتمرکز، بدون واسطه‌های مالی و بدون نیاز به دسترسی به سیستم‌های مالی مرکزی، استفاده می‌شود.

همچنین میزان صندوق قابل معامله و کیف پول‌های فعال اتریوم در یک ماه گذشته به ترتیب ۳۰ درصد و ۱۶/۵ درصد کاهش یافته است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین در روز شنبه (۱۵ مهر) از ۲۷ هزار دلار و ۸۵۹ سنت تا ۲۸ هزار دلار و ۲۱ سنت نوسان داشته است. تغییر قیمت این رمزارز طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از ۱۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۷ میلیارد و ۹۳ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۳/۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۱۶۳۲ تا ۱۶۴۳ دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این رمزارز حدود ۱۳ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۳ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۲/۶۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سکه تمام رکورددار رشد هفتگی/ سکه گرمی بیشترین زیان را ثبت کرد 10 مه 2024

سکه تمام رکورددار رشد هفتگی/ سکه گرمی بیشترین زیان را ثبت کرد

اکوایران: در رکود هفتگی بازار ارز و طلا سکه امامی رکورددار رشد هفتگی و سکه یک گرمی پرچمدار سقوط شد.

10 مه 2024

رمزارزها بازار طلا را کنترل می‌کنند؟

طلا به وضعیت اقتصاد جهان وابسته است. بسیاری از دولت ها پشتوانه پولی خود را براساس فلزات گرانبها قرار می دهند. اخیرا با رشد نرخ جهانی طلا، بازار کریپتو و بیت کوین شروع به افزایش کرد. یکی از ابزارهایی که آمریکا از آن استفاده می کند که سرمایه گذاران به طلا روی نیاورند، بازار کریپتو […]

نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت 10 مه 2024

نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت

اکوایران: با وجود نوسانات بیت‌کوین در هفته‌های اخیر، کارشناسان نسبت به چشم‌انداز بلندمدت قیمتی این ارز دیجیتال نگاه مثبتی دارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.