برخی تصمیمات دولت مثل بمبگذاری در اقتصاد است
برخی تصمیمات دولت مثل بمبگذاری در اقتصاد است

گرگان- بهرامی، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با بیان اینکه برخی تصمیمات دولت مثل بمبگذاری در اقتصاد است، گفت: ایجاد بخشنامه های غیر کارشناسی شده از مهمترین معضلات تجار و بازرگانان ایران است.

رمضان بهرامی در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های بکر بازار ترکمنستان باید از تمام ظرفیت صادراتی ایران به این کشور استفاده کرد.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان افزود: در شرایطی که ورود یک دلار به کشور با چالش های فراوانی رو به رو است و با توجه به وجود تحریم ها، با صادرات به ترکمنستان میزان ارزآوری به کشور را می توان ارتقا داد که این موضوع بسیار ارزشمند است.
بهرامی با بیان اینکه باید در حوزه بازرگانی و تجارت از نیروی جوان استفاده کرد، یادآورشد: جوانان به آموزه های دانشگاهی خود بسنده نکنند و برای کسب تجربه تجارت و بازرگانی وارد میدان اقتصادی شود.

وی علت عدم استقبال جوانان از فضای تجارت را عدم اطمینان به فضا عنوان کرد و گفت: معضلات اقتصادی باعث شده تا جوانان رغبتی برای حضور در عرصه اقتصادی و تجارت نداشته باشند.
به گفته رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، نمایشگاه ایران اکسپو قدم اول معرفی توانمندی های صادراتی کشور است و باید دولت با حمایت از فعالان عرصه اقتصاد از این ظرفیت ها در بهبود فضای تجاری کشور کمک بگیرد.
بهرامی با بیان اینکه با برگزاری نمایشگاه ها فضای برقراری ارتباط بین افراد ایجاد می شود، گفت: جوانان با حضور در نمایشگاه ها و مذاکرات تجربه لازم برای حضور در عرصه تجارت و بازرگانی را کسب خواهند کرد.

پیگیری برای توسعه روابط تجاری پس از اکسپو هم ادامه یابد
وی ادامه داد: برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور نباید به اتفاقات نمایشگاهی بسنده کرد و ضروری است تا پیگیری ها و حمایت ها از سوی دولت ادامه یابد و ظرفیت های ایران به کشور ترکمنستان معرفی شود.
بهرامی اضافه کرد: اگر حمایت ها و پیگیری ها پس از اتمام نمایشگاه اکسپو هم ادامه داشته باشد، شاهد فصل جدیدی در روابط تجاری بین ایران و ترکمنستان خواهیم بود.
به گفته رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، دولت برای توسعه تجاری این دو کشور باید نسبت به گذشته نقش آفرینی بیشتری داشته باشد و با پای کار آوردن بانک ها از فعالان اقتصادی حمایت کند.
بهرامی یادآورشد: دولت باید از وضع بخشنامه ها و دستورالعمل های غیر کارشناسی شده بپرهیزد تا تجار و بازرگانان با آسودگی خاطر به فعالیت اقتصادی بپردازند و ارز وارد کشور کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]