در سفر به چابهار از خوردن این غذاهای خوشمزه غافل نشوید! + لیست قیمت تور چابهار
در سفر به چابهار از خوردن این غذاهای خوشمزه غافل نشوید! + لیست قیمت تور چابهار

قیمت انواع تور مسافرتی چابهار ویژه شهریور ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است؛

کوه‌های مینیاتوری یا کوه‌‌های مریخی چابهار، جنگل حرا چابهار، گل فشان تنگ، غارهای سه گانه تیس، بندر گواتر و منطقه حفاظت شده گاندو باهوکلات از دیگر جاذبه‌های طبیعی مشهور چابهار هستند.

غذاهای محلی چابهار

یکی از بهترین تفریحاتی که می توانید در شهر چابهار امتحان کنید، ‌خوردن غذاهای محلی مختلف این شهراست. اگر در اقامتگاههای بومگردی چابهار اتاق بگیرید، می توانید از همان جا غذای محلی این شهر را سفارش دهید. در ادامه با مهم ترین غذاهای محلی شهر چابهار آشنا می شویم:

• بت ماش

بت ماش یکی از غذاهای پر انرژی و مقوی چابهار است که در فصل سرما پخته می شود. مهم ترین مواد اولیه ای که در پخت این غذا استفاده می شود، برنج، ماش و سبزیجات معطر است.

• تباهگ

تباهنگ از دو جز تشکیل می شود: ۱. گوشت خشک شده ای که با روش های سنتی جنوب کشور نمک سود می شود ۲. برنج. حتما باید این غذا را بچشید تا با مزه بی نظیر آن از نزدیک آشنا شوید.

• تخلان

یکی از غذاهای مقوی شهر چابهار است که از گندم، دنبه گوسفند و بره تشکیل شده است. این غذا به دلیل طبع گرمی که دارد بیشتر در فصل های سرد سال پخته می شود.

• تنورچه

یکی از غذاهای خوشمزه چابهار است که در تنور پخته می شود. برای پخت این غذا گوشت را یا به سیخ می کشند یا به شکل کامل در تنور کباب می کنند. برای بهتر کردن مزه آن از ادویه های جنوبی و هندوستانی استفاده می کنند. تنورچه را در کنار پلو یا به تنهایی سرو می کنند.

غذاهای چابهار

• کراهی میگو

یکی از معروف ترین غذاهای دریایی چابهار کراهی میگو است. برای پخت آن در ابتدا میگو را با پیاز تفت می دهند و سپس به آن گشنیز و ادویه های مخصوص اضافه می کنند و صبر می کنند تا دم بکشد. اگر از غذاهای دریایی خوشتان می آید حتما در سفر خود به چابهار کراهی میگو را امتحان کنید.

• پلو زعفرانی

یکی از خوش عطرترین پلوهایی که در شهر چابهار می پزند، پلو زعفرانی است. این غذا از مرغ، ‌برنج، زعفران، زیره، سیر، پیاز، فلفل دلمه و میخک درست می شود.

غذاهای چابهار

• خوراک خرما

یکی از خوراک های معروف چابهار خوراک خرما است. این غذا بسیار مقوی است. اگر مزه خرما برایتان دلچسب است حتما این خوراک را امتحان کنید.

یکی از پرطرفدارترین سایت‌های فروش انواع تورهای گردشگری داخلی این هفته در خصوص تور مسافرتی چابهار ؛ برای ۳ شب سفر رفت و برگشت هوایی به چابهار و اقامت در هتل شوهاز مبلغ ۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان و برای ۴ شب اقامت مبلغ۶,۱۴۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است

این در حالی است که هتل لاله  برای ۳ شب اقامت مبلغ۵,۸۴۰,۰۰۰ تومان و برای ۴ شب اقامت مبلغ۶,۶۰۰,۰۰۰ تومان را تعیین کرده است.

لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز  متفاوت باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]