دولت و بخش خصوصی باید بدون تنش‌ و تفرقه‌ پیگیر بهبود معیشت مردم باشند
دولت و بخش خصوصی باید بدون تنش‌ و تفرقه‌ پیگیر بهبود معیشت مردم باشند

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران می‌گوید: بخش عاقله کشور باید طبق قانون اساسی و استاد بالادستی توسعه کشور، به بخش خصوصی و سرمایه اجتماعی این بخش اعتماد کند. بخش خصوصی باید خود در امورشان تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، فرشید شکرخدایی عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی نظارت برای حواشی انتخابات تاق ایران، می‌گوید: شان تأسیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این است که بدون لکنت زبان و بدون سانسور و خودسانسوری درباره مسائل کلان بخش خصوصی کشور گفت‌وگو کند.

فرشید شکرخدایی می‌افزاید: اتاق ایران نماینده بخش خصوصی کشور در حوزه‌های مختلف از تجارت و صنعت تا تجارت الکترونیک، اقتصاد فرهنگ و هنر است و باید به لحاظ جایگاه از شان و ماهیت اتاق ایران دفاع شود. ماهیت ذاتی اتاق ایران، نمایندگی بخش خصوصی کشور است تا بتواند معایب و مشکلات بخش خصوصی را در گفت‌وگو مشورت با حاکمیت و قوای سه‌گانه تسهیل کند تا این بخش در تولید ارزش افزوده، اشتغال، فقرزدایی و توسعه مناطق محروم همراه با کل کشور تلاش کند.

او ادامه می‌دهد: وقتی دولت، مجلس یا ارگانی دیگر بخواهد در این سازوکار دخالت کند، باعث می‌شود که صدای بخش خصوصی شفاف شنیده نشود و کارکرد این نهاد عملاً از روند طبیعی خارج خواهد شد. این کژکارکردی که می‌خواهند در اتاق بازرگانی بنا گذارند، دقیقاً مشابه این می‌شود که نمایندگان مجلس را از رأی دادن محروم کنند یا وظیفه اجرایی دست دولت نباشد؛ ما نباید نهادها و تشکل‌ها را از مسئولیت ذاتی‌شان تهی کرده و به پوسته ظاهری تبدیل کنیم. این نهادها و تشکل‌ها سرمایه و ظرفیت توسعه کشور هستند.

شکرخدایی می‌گوید: نمایندگان بخش خصوصی کشور باید بتوانند خود درباره امورشان تصمیم‌گیری کنند. بخش عاقله کشور باید بداند و بتواند طبق قانون اساسی و استاد بالادستی توسعه کشور، به بخش خصوصی و سرمایه اجتماعی این بخش اعتماد کند. اتفاقاً کسانی که ولایتمدار هستند در مسیر قانون اساسی حرکت می‌کنند و به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره جایگاه بخش خصوصی و رشد اقتصادی عمل می‌کنند و از همه ظرفیت‌های اقتصاد کشور و ظرفیت‌های بخش خصوصی در این مسیر استفاده می‌کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تأکید می‌کند: یک نکته در انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران این است که افرادی سال‌هاست از طرف بخش خصوصی رانده‌شده‌اند ولی آن‌ها در پی تفرقه در مسیر بخش خصوصی و اتاق ایران هستند و به ایجاد حواشی برای انتخابات سعی دارند خود را نماینده بخش خصوصی معرفی کنند؛ درحالی‌که مردم، سیاست‌گذاران و شاکله بخش خصوصی از این بداخلاقی‌ها آگاه است. مهم‌ترین مسئله امروز اقتصاد ایران است که بدون تنش‌زایی و تفرقه‌افکنی در پی بهبود معیشت مردم باشند.

به‌ گفته شکرخدایی، عده‌ای از «محرم نبودن» نماینده بخش خصوصی در نشست‌ها و جلسات دولتی می‌گویند؛ این حرف با ذات و فلسفه قانون اساسی در تضاد است.

او تاکید می‌کند: بخش خصوصی محرم کشور است و طرحانی مسئله از اساس دچار ایراد فلسفی است. همه باید از سرمایه و استقلال و هویت ‌بخش خصوصی دفاع کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران می‌گوید: نباید اجازه داد این سرمایه‌های اجتماعی که دل در گرو پیشرفت این کشور دارند، ناامید شوند. از طرفی باید بخش خصوصی به نقش خود در راه توسعه کشور توجه کند و ما معتقدیم هیچ دلسوزی در این کشور به این قائل نیست که صدای بخش خصوصی محدود شود. همه به این اذعان دارند که راه توسعه در توسعه و اعتلای بخش خصوصی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]