هزینه آموزش پتینه کاری چقدر است | روی دیوار و اجسام | انواع تکنیک ها
هزینه آموزش پتینه کاری چقدر است | روی دیوار و اجسام | انواع تکنیک ها

پتینه کاری هنر خلق آثار جدید با شکلی کهنه و قدیمی است.

به گزارش بازار، پتینه کاری هنر خلق آثار جدید با شکلی کهنه و قدیمی است. اگر به اشیاء قدیمی و عتیقه جات علاقمند هستید و می خواهید جلوه ای نوستالژیک به دکوراسیون منزل خود بدهید؛ مسلما یا به دنبال پتینه کار هستید، یا می خواهید خودتان این هنر را فرا بگیرید و آن را مطابق میل خود اجرا کنید. پتینه کاری تکنیک های دارد و در هر یک از آن ها ممکن است از ابزار و مواد متفاوتی استفاده شود. هزینه آموزش پتینه کاری بسته به تکنیک آن، ابزار و متریال مورد استفاده در آن و همچنین آموزشگاه پتینه کاری که می خواهید این هنر را در آن فرا بگیرید متفاوت است.

تعیین هزینه برای دوره های آموزشی پتینه نسبت به عوامل مختلف، متفاوت است. شرکت در دوره های مجازی، کلاس های حضوری و ورکشاپ ها چه برای هنر پتینه کاری باشد و چه سایر هنرها، بسته به نوع آموزشگاه، اعتبار مدرک ارائه شده و تکنیک هایی که به هنرجو آموزش می دهند متفاوت است. در این مطلب از تحلیل بازار، به بررسی انواع تکنیک های پتینه کاری و هزینه آموزش هر یک از آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید تا قیمت کلاس پتینه کاری روی دیوار و اجسام مختلف را تحلیل کنیم و در پایان یک کلاس معتبر، حرفه ای و در عین حال ارزان قیمت را معرفی کنیم.

هزینه آموزش پتینه کاری چقدر است؟

پتینه یکی از هنرهای قدیمی و اصیل ایرانی است که در اصل برای کهنه نمایی و ایجاد آثار هنری مورد استفاده قرار می گیرد. علاقمندان به هنر، ممکن است برای خلق آثار دلخواه، درآمدزایی و حتی سرگرمی اقدام به خرید دوره های مجازی یا آموزش های حضوری کنند. از این رو بسیاری به دنبال این سوال هستند که هزینه آموزش پتینه کاری چقدر است؟ قیمت آموزش پتینه کاری روی دیوار چطور محاسبه می شود؟

قیمت کلاس پتینه کاری

همانطور که گفتیم پتینه انواع مختلفی دارد و هر تکنیک متناسب با مدت زمان برگزاری دوره، تکنیک هایی که آموزش می دهند و ابزار و متریال مورد نیاز، هزینه های مختلفی دارد. در کلاس های پتینه کاری با توجه به تکنیک هایی که مربی به شما آموزش می دهد، بسته به توانایی استاد و شرایط کلاس (خصوصی یا دسته جمعی) هزینه های آموزش متفاوت است. ممکن است روش تدریس یک مربی، آموزش حرفه ای به صورت تک تکنیک باشد، اما یک مربی تمام تکنیک ها را یکجا به شما آموزش دهد. مسلما هزینه آموزش پتینه برای این دو استاد یکسان نخواهد بود. در ادامه به بررسی انواع تکنیک های پتینه، روش های اجرا و هزینه آموزش هر یک از آن ها می پردازیم.

انواع پتینه کاری و تکنیک های اجرای آن

همانطور که گفتیم، پتینه کاری تکنیک های مختلفی را در برمی گیرد. پتینه کاری مدرن و کلاسیک دو نوع کلی از انواع پتینه کاری هستند. هنر پتینه روی دیوار، چوب، سفال، سقف، بوم نقاشی و حتی روی مبل و سایر اجسام قابل اجرا است. بسته به تکنیکی که هنرمند برای اجرا انتخاب می کند، ابزار و لوازم پتینه کاری مختلفی مورد نیاز است. برای آموزش پتینه بسته به تکنیک و نوع آن ممکن است به این موارد نیاز داشته باشید.

  • خمیر پتینه
  • اسفنج
  • برس هنری پتینه
  • قلم کات پتینه کاری
  • قلم پتینه دو طرفه استارگیل
  • رنگ

این موارد با توجه به تکنیکی که استاد به شما آموزش می دهد باید خریداری شود. پس، قبل از شرکت در کلاس نیازی به تهیه این موارد نخواهید داشت. اما می رسیم به بخش مهم مقاله، تکنیک ها و هزینه آموزش هر یک از آن ها. بیائید نگاهی به تکنیک های مرسوم این هنر بیاندازیم، مهمترین تکنیک های پتینه کاری عبارتند از :

  • تکنیک رنگ برداری با پارچه
  • تکنیک بافت دار کردن سطوح یا پتینه برجسته
  • تکنیک کار با اسفنج
  • تکنیک ورق طلا، استیل و نقره

هزینه آموزش پتینه کاری با تکنیک رنگ برداری

پتینه کاری با استفاده از پارچه و رنگ یکی از زیباترین مدل های پتینه مدرن است. در این تکنیک استاد راهنما به شما آموزش می دهد که چطور دیوار را رنگ کنید و قبل از خشک شدن رنگ دیوار، با تکه های پارچه مرطوب روی آن ضربه بزنید و یک اثر زیبا خلق کنید. در این روش نیازمند آموزش رنگ شناسی، حلال شناسی، مبانی رنگ و زیر سازی هستید.

مبلغ مورد نیاز برای یادگیری پتینه کاری برجسته

هزینه آموزش این تکنیک معمولا به ساعات برگزاری کلاس بستگی دارد اما حداقل ۱.۵ میلیون تومان را در نظر بگیرید.

هزینه کلاس آموزش پتینه برجسته چقدر است

پتینه برجسته که به آن تکنیک کالچه یا پلاستر نیز می گویند، یکی از انواع روش ها برای زنده نمایی و ایجاد جلوه های هنری روی اجسام مختلف، از دیوار گرفته تا سفال و … است. این تکنیک که جزء پتینه های مدرن محسوب می شود طرفداران زیادی دارد. در این روش از نوعی خمیر بر پایه رزین آکریلیک، برای ایجاد حجم روی دیوار یا اجسام استفاده می شود. بعد از خشک شدن خمیر روی دیوار یا جسم مورد نظر اقدام به رنگ آمیزی بافت های می کنند.

هزینه آموزش پتینه نقش برجسته روی دیوار

حالا که با این روش آشنا شده اید خوب است هزینه آموزش تکنیک برجسته را بررسی کنیم. برای شرکت در کلاس های پتینه کاری پلاستر، حداقل مبلغ مورد نیاز را ۲ میلیون تومان در نظر بگیرید. با توجه به متریال مورد نیاز مانند خمیر پتینه، لوازم کار و رنگ ها این هزینه قابل پیش بینی است.

هزینه آموزش پتینه ورق طلا

پتینه کاری با ورق طلا یکی از تکنیک های منحصر به فرد، قدیمی و ایرانی پسند است. با توجه به علاقه ایرانیان به رنگ های طلایی، این تکنیک کلاسیک مورد توجه هنردوستان مختلف قرار گرفته است. در تکنیک ورق طلا، استاد به شما طرز استفاده، چسباندن و جلادهی به این ورق های دکوراتیو را می آموزد. این که چطور آن را روی چوب، مبل، آینه، بوم نقاشی، دیوار و سقف استفاده کنید و یک اثر زیبا و جذاب را خلق کنید.

یادگیری پتینه کاری ورق طلا چقدر هزینه دارد؟

هزینه آموزش پتینه کاری با ورق طلا همانند سایر روش ها بسته به مدرس، آموزشگاه و لوازمی که نیاز دارید متفاوت است. برای آموزش این تکنیک و سایر روش های پتینه کلاسیک معمولا هزینه ای معادل ۲ میلیون تومان را در نظر می گیرند.

قیمت آموزش پتینه کاری روی دیوار

 یکی از سوالاتی که کاربران بسیاری در گوگل سرچ می کنند این است که قیمت آموزش پتینه کاری روی دیوار چقدر است؟! این سوال در حالت کلی پاسخ مشخصی ندارد اما، با توجه به مواردی که ذکر شد قیمت کلاس پتینه روی دیوار، بسته به تکنیک، نوع مواد، روش آموزش، اعتبار مدرک، آموزشگاه و شهر محل سکونت شما متفاوت خواهد بود.

هزینه پتینه دیواری

ممکن است یک آموزشگاه هزینه آموزش پتینه کاری روی دیوار را جدا از سایر روش ها و اجسام در نظر بگیرد اما، آموزشگاه دیگر همه موارد را در یک پکیج آموزشی در اختیار شما قرار دهد. بنابراین قیمت ها در آموزشگاه های مختلف متفاوت خواهد بود. آموزشگاه پتینه کاری در تهران وجود دارد که تمامی تکنیک های پتینه کاری را با مبلغی مناسب، در حد پرداخت هزینه آموزش یک تکنیک به شما یاد می دهد. لینک وبسایت مربوط به کلاس های آموزش پتینه آن را در این بخش قرار داده ایم تا در صورت نیاز بتوانید از این مرکز معتبر کمک بگیرید. https://b۲n.ir/w۴۸۲۸۷

آنطور که در وبسایت این آموزشگاه گفته شده، تمامی ابزار و متریال مورد نیاز برای یادگیری هنر پتینه کاری، به رایگان در اختیار هنرجویان قرار داده می شود. این اقدام از هزینه آموزش پتینه کاری کم می کند و با خاطری آسوده می توانید در این کلاس ها شرکت کنید.

در این مطلب از تحلیل بازار به بررسی هزینه های تقریبی برای آموزش پتینه کاری پرداختیم تا شما کاربران گرامی، قیمت تقریبی یادگیری هنر پتینه را داشته باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]