ضرورت همسان‌سازی تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی
ضرورت همسان‌سازی تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی

رئیس اتاق اصناف اشتهارد با اشاره به ضرورت تقویت صادرات تولیدات صنفی گفت: در حال حاضر واحدهای صنفی-تولیدی متعددی در شهرک صنفی اشتهارد مستقر شده‌اند که هر کدام بعضا با بیش از ۷۰ نفر نیروی کار فعالند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، محسن هادی افزود: یکی از چالش‌های مهم پیش‌روی تولیدکنندگان صنفی، عدم برخورداری از تسهیلات و امکاناتی است که در اختیار واحدهای صنعتی قرار می‌گیرد؛ به عبارت دیگر در شرایطی که کیفیت و مرغوبیت تولیدات صنفی با تولیدات صنعتی برابری می‌کند، اما تسهیلاتی که در اختیار فعالان صنعتی قرار می‌گیرد، به مراتب بیشتر از امکانات ارائه شده به واحدهای تولیدی صنفی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهم مواد اولیه واحدهای تولیدی صنعتی به دلیل برخورداری از جواز صنعتی بیش از واحدهای صنفی تولیدی است؛ اگر سهم مواد اولیه واحدهای صنفی نیز مطابق با سهمیه واحدهای صنعتی باشد، هر دو بخش، با تمام توان، تولیدات خود را به بازار عرضه می‌کنند.

هادی تأکید کرد: هم اکنون بسیاری از تولیدات صنفی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق صادر می‌شود اما برای تقویت صادرات این حوزه و افزایش ارزآوری، نیاز است تا بسترهای لازم برای فعالان این عرصه فراهم شود.

رئیس اتاق اصناف اشتهارد افزود: در حوزه واردات مواد اولیه و دریافت ارز مورد نیاز نیز واحدهای صنفی تولیدی با معضل روبرو هستند؛ در حالی که واحدهای صنعتی تولیدی با سهولت بیشتری امکان دریافت ارز و واردکردن مواد اولیه را برای محصولات خود دارند.

وی در پایان خواستار تقویت ظرفیت‌های صادراتی واحدهای صنفی تولیدی شد و بر ضرورت همسان‌سازی تخصیص تسهیلات و امکانات به واحدهای صنفی و صنعتی تولیدی تأکید کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]