بعد از شستشوی فرش در قالیشویی، چگونه از آن نگهداری کنیم؟
بعد از شستشوی فرش در قالیشویی، چگونه از آن نگهداری کنیم؟

فرش ها جزء اصلی دکوراسیون خانه های ایرانی هستند. بنابراین تمیز نگه داشتن آن ها برای داشتن فضای زندگی سالم و دلپذیر، ضروری است.

بعد از شستشوی فرش در قالیشویی، چگونه از آن نگهداری کنیم؟

فرش ها جزء اصلی دکوراسیون خانه های ایرانی هستند. بنابراین تمیز نگه داشتن آن ها برای داشتن فضای زندگی سالم و دلپذیر، ضروری است. فرش‌ها در معرض انواع لکه ها، برخورد انواع وسایل سنگین و حتی باقی ماندن جای پایه مبل و … هستند. همه این ها می توانند به الیاف فرش آسیب برسانند و یکپارچگی آن را از بین ببرند. بنابراین مهم است که هر از چندگاهی با مراجعه به https://qods-carpets.ir از خدمات قالیشویی استفاده کنید. اما مراقبت منظم بین جلسات استفاده از قالیشویی، باعث می شود تا فرش های شما همیشه سالم و تازه بمانند و طول عمر آن ها نیز افزایش پیدا کند.

در این راهنمای جامع می خواهیم درمورد نحوه نگهداری از فرش ها در فواصل بین شستشوی فرش توسط قالیشویی صحبت کنیم.

نکات مراقبت روزانه برای تمیز نگه داشتن فرش ها

جاروبرقی: یکی از ساده ترین روش ها برای اینکه همیشه فرش شما تمیز و سالم بماند، جاروبرقی کشیدن است. جاروبرقی باعث می شود تا ذرات ریز و برنده مانند تکه های اسباب بازی ها که لابلای الیاف فرش فرورفته اند، خارج شده و به این ترتیب از بریده شدن الیاف توسط آن ها جلوگیری شود. همچنین جاروبرقی کشیدن به خوبی می تواند گرد و غبار را از فرش پاک کند.

رسیدگی فوری به لکه ها: لکه هایی مانند چای، قهوه، آبمیوه به دلیل خواص اسیدی بودن، به سرعت با الیاف فرش واکنش نشان داده و در صورت عدم رسیدگی، ممکن است باعث ایجاد لکه های دائمی شوند. پس مهم است که لکه ها را به سرعت تمیز کنید.

استفاده از روفرشی: استفاده از روفرشی برای قسمت هایی که رفت و آمد زیادی دارند، اهمیت دارد. همچنین روفرشی برای زمان هایی که غذا می خورید نیز بسیار مفید است.

مراقبت های هفتگی و ماهانه برای تمیز نگه داشتن فرش

جاروبرقی عمیق: نیاز است که هفته ای یک بار با کمک سری های مخصوص جاروبرقی، تمامی لبه ها، کناره ها، زیر مبلمان و … را به دقت جاروبرقی بزنید.

تغییر دکوراسیون: هر از گاهی باید مبلمان خود را کمی جابجا کنید تا اثر پایه مبل روی فرش نماند و از ساییدگی و پارگی در این مناطق، جلوگیری شود.

استفاده از خوشبو کننده های فرش یا جوش شیرین: می توانید ماهی یکبار از خوشبوکننده های فرش استفاده کنید تا فرش های تان بوی خوبی بگیرند. همچنین می توانید از جوش شیرین نیز برای از بین بردن بوی بد فرش استفاده کنید.

نکات از بین بردن لکه

لکه های رایج خانگی و نحوه از بین بردن آن ها: لکه های مختلف نیاز به روش های متفاوتی برای پاک کردن دارند. به عنوان مثال، ترکیب سرکه سفید و آب می تواند لکه های چای، قهوه و نوشابه را از بین ببرد.

تکنیک پاک کردن: مهم است که لکه ها را مالش ندهید که هم لکه بزرگتر نشود و هم به الیاف فرش آسیب نرسد. با حرکات دورانی و فشارهای ملایم، لکه را پاک کنید.

هرگز از مواد شیمیایی خشن استفاده نکنید: دقت کنید که از شوینده های ملایمی که سفیدکننده ندارند، استفاده کنید. مواد شیمیایی خشن می توانند باعث آسیب های جدی اعم از تغییررنگ در فرش شما شوند.

بعد از شستشوی فرش در قالیشویی، چگونه از آن نگهداری کنیم؟

اقدامات پیشگیرانه

استفاده از روفرشی: با استفاده از روفرشی، مایعات و سایر کثیفی ها از فرش دفع شده و تمیز کردن آن ها آسان تر است.

عدم استفاده از کفش روی فرش: با این کار، بخش عمده ای از آلودگی های فرش را حذف خواهید کرد.

استفاده از رانر در راهروها: بهتر است د مکان های پرتدد مثل راهروها از رانرها استفاده کنید تا فرش تان ساییده نشده و سالم بماند.

مقابله با بوها

جوش شیرین: کمی پودر جوش شیرین روی فرش بپاشید. اجازه دهید چند ساعت پودر روی فرش بماند تا بوها را به خود جذب کند. سپس آن را جاروبرقی بکشید و تمام پودرها را از روی فرش پاک کنید.

تهویه: هر ازچند گاهی پنجره‌ها و درها را باز کنید تا با گردش هوای تازه در محیط، بوهای ماندگار شده در فرش، خارج شود.

خوشبو کننده های طبیعی: می توانید از خوشبوکننده های طبیعی مانند انواع روغن های اسطوخودوس و … در ترکیب با جوش شیرین استفاده کنید. این خوشبوکننده ها بدون مواد شیمیایی مضر بوده و به فرش تان آسیب نمی زنند.

مراقبت های فصلی

تنظیم روال مراقبت از فرش، همگام با فصول: روال مراقبت از فرش خود را همگام با تغییر فصول، تغییر دهید. به عنوان مثال با جاروبرقی کشیدن بیشتر در فصو زمستان و بهار، می توانید آلرژن ها را بهتر حذف کنید.

اقدامات ویژه برای زمستان و تابستان: در زمستان، از پادری برای جلوگیری از ورود برف و یخ و گل و لای به داخل خانه استفاده کنید. در تابستان، رطوبت زیاد باعث کپک زدن می شود. پس از تهویه مناسب استفاده کنید و در صورتی که در مناطق شرجی ساکن هستید، از رطوبت گیر استفاه کنید.

چه زمانی مجددا از خدمات قالیشویی استفاده کنید؟

به دنبال نشانه هایی در فرش باشید: به دنبال علائمی مانند لکه های کوچک و بزرگ، بوهای ماندگار و … باشید. اگر این آثار را روی فرش تان مشاهده کردید، احتمالا زمان آن رسیده که مجددا از خدمات قالیشویی استفاده نمایید.

به دنبال حساسیت ها باشید: نگهداری از فرش‌ها در فاصله زمانی بین استفاده از خدمات قالیشویی، تنها به این نیست که فرش تان تمیز باشد. شما می خواهید که در محیط سالمی زندگی کنید. پس اگر احساس می کنید به تازگی هوای محیط زندگی تان مناسب نیست یا حساسیت های تان بیشتر شده، بهتر است به استفاده از خدمات قالیشویی فکر کنید. چراکه بسیاری از آلرژن ها در الیاف فرش ها پنهان می شوند.

مزایای قالیشویی حرفه ای: شستشوی حرفه ای توسط قالیشویی ها باعث می شود تا عمق الیاف فرش شما تمیز شده و تمام کثیفی ها و مواد حساسیت زا از بین بروند. در تماس با قالیشویی شهر قدس می توانید تمام دغدغه های تان را عنوان کنید.

بعد از شستشوی فرش در قالیشویی، چگونه از آن نگهداری کنیم؟

کلام آخر

به یاد داشته باشید که فرش های شما، یکی از لوازم گران بها در خانه شما هستند که با مراقبت دقیق از آنها، می توانید محیطی دلچسب برای خود و فرزندان تان فراهم کنید.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]