نیاز اصناف به آموزش و نرم افزار های مالیاتی
نیاز اصناف به آموزش و نرم افزار های مالیاتی

صدیقیان راد با اشاره به اینکه موضوع چالش های پیش روی اصناف در مواجهه با قوانین و مقررات مالیاتی گفت: به دلیل رعایت استانداردهای مالی در نرم افزارها بسیاری از اصناف به استفاده از آن روی آورده اند.

بازار؛ گروه بورس: موضوع افزایش مالیات دریافتی دولت از اصناف در روزهای اخیر خبرساز شده، بخیر از این مسأله ناشی از عدم آگاهی اصناف سنتی از سازوکار مالیاتی است. در واقع در حال حاضر دولت هم به دنبال افزایش فشار مالیاتی بر اصناف نیست اما این موضوع برای بسیاری از اصناف شفاف نیست، زیرا نسبت به سازوکارهای مالیاتی بی اطلاع هستند.

حمیدرضا صدیقیان راد کارشناس مالی با اشاره به اینکه بحث مودیان و سامانه مودیان داغ شده است به همین دلیل موضوع استفاده از نرم افزارهای استاندارد در اصناف اهمیت ویژه ای پیدا کرده است به خبرنگار بازار گفت: در حال حاضر برای بیش از ۱۵۰ صنف محصولات نرم افزاری ایجاد شده و همچنین برای شرکت های بازرگانی، خدماتی و پیمانکاری نرم افزار هلو بر مبنای تقاضا مورد نیاز طراحی شده است.
او با تاکید بر اینکه بحث پیچیده حسابداری در نرم افزار ساده سازی شده و مشتریان می توانند اعتماد کنند، تصریح کرد: اگر اصناف تمام مسائل مالی را به نرم افزار بدهند اطلاعات دقیقی به سامانه مودیان ارسال می کند و همین مسأله باعث شده تعداد کاربران این نرم افزار به بیش از یک میلیون نفر برسد.
صدیقیان با اشاره به اینکه در بحث مالیاتی قوانین و مقررات زیادی وجود دارد اظهار کرد: اگر اصناف اطلاعات کافی نداشته باشند احتمال در بحث مالیات اشتباه به وجود می آید و از طرف دیگر برخی اصناف به تازگی وارد چرخه مالیات ستانی شده اند، به همین دلیل بیش از گذشته به نرم افزارهای مالیاتی نیاز دارند و از طریق همین نرم افزارها می توانند با سامانه مودیان ارتباط بگیرند.
او با تاکید بر اینکه افرادی که از طریق نرم افزار به سامانه مودیان متصل می شوند از سوی سازمان امور مالیاتی با مشوق هایی روبرو می شود، گفت: در حال حاضر به دلیل رعایت استانداردهای مالی در نرم افزارها بسیاری از اصناف به استفاده از آن روی آورده اند و این موضوع چالش های پیش رو در مواجهه با قوانین و مقررات مالیاتی را کاهش داده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]