قالیباف: با حفظ وحدت و ایستادگی شر دشمن از سر امت اسلامی کنده خواهد شد
قالیباف: با حفظ وحدت و ایستادگی شر دشمن از سر امت اسلامی کنده خواهد شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که شهید سلیمانی فرمودند ما ملت امام حسینیم و ملت امام حسین هرگز تسلیم ظلم نخواهد شد و ما می‌دانیم که با حفظ وحدت و ایستادگی است که شر دشمن از سر همه ما و امت اسلامی و آزادگان جهان کنده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران ایشان در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) اظهار کرد: تقدیر و تشکر می‌کنم از همه به ویژه از خانواده معظم شهدا که این مراسم را در این ایام به مناسبت شهید سلیمانی برگزار کردند.

وی با عرض تسلیت به خانواده معظم شهدای انفجار تروریستی دیروز در کرمان گفت: این عرض تبریک و تسلیت را از جانب شهید سلیمانی و خانواده ایشان و شهدای عزیز اینجا عرض می‌کنم چراکه من مطمئن هستم با منش شهید سلیمانی اگر او امروز بود آن‌ها را بر خودش تقدم می‌داد‌ لذا اگر آن‌ها را امروز بر شهید سلیمانی بدانیم روح شهید سلیمانی هم از ما راضی‌تر خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر انسان برای این فاجعه خون‌گریه کند کم است، ادامه داد: این شهدا شهدایی مظلوم بودند که از استان کرمان و سراسر کشور و دنیا به این منطقه آمدند و اینگونه مظلومانه شهید شدند و این نمادیست بر اینکه شهید سلیمانی و شهدا زنده هستند.

قالیباف تصریح کرد: این موضوع به خاطر همان دلیلی است که مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن از شهید سلیمانی بیشتر می‌ترسد تا قاسم سلیمانی؛ شهید سلیمانی آثار و باقی صالحاتی برای امت اسلامی و آزادگان جهان باقی گذاشته است که تا جهان جهان هست از این خیرات برخوردار است و آثار این شهید پابرجاست.

وی اضافه کرد: خاطرتان هست کلمات روان و ساده ولی عمیق حاج قاسم را. حاج قاسم دشمنان اسلام، آمریکای جنایتکار و رژیم آدم‌کش و کودک‌کش صهیونیستی را اینگونه خطاب می‌کرد که شما چه کاری با زن و بچه‌های مردم دارید، من طرف شما هستم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن وقتی که به درماندگی و استیصال می‌رسد اینگونه عمل می‌کند اما بداند که ملت ما نشان داده است که هرگز در مقابل این جنایت‌ها و ترورها منفعل نشده و نخواهد شد و در آن صراط مستقیم، راه شهدا و امام شهدا و در مسیر قرآن و مکتب اهل بیت ثابت قدم است.

قالیباف گفت: همانگونه که شهید سلیمانی فرمودند ما ملت امام حسینیم و ملت امام حسین هرگز تسلیم ظلم نخواهد شد و ما می‌دانیم که با حفظ وحدت و ایستادگی است که شر دشمن از سر همه ما و امت اسلامی و آزادگان جهان کنده خواهد شد و ما در تجربه دفاع مقدس و حوادث بعد از آن می‌دانیم که بدون شک ثمر خون شهدا پیروزی است.

وی تصریح کرد: خاطرمان باشد روزهایی که جنگ تمام شد و آتش‌بس شد شاید خیلی‌ها به ما متلک گفتند و گفتند نه کربلا آزاد شد و نه کربلا را دیدید و هنوز حزب بعث و صدام پابرجاست و به جنایت خودش ادامه می‌دهد ولی دیدی که کربلا آزاد شد و صدام به ذلت افتاد و حزب بعث از ریشه درآمد، پس صبر می‌خواهد و استقامت و اتحاد در این مسیر.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بدون شک دوستان و دشمنان ما بدانند که دیشب در پیام مقام معظم رهبری فرمانده معظم کل قوا برای همه روشن شد و حتما باید با قدرت و به گونه‌ای که پیام را همه به روشنی دریافت کنند دشمن باید از این حادثه پاسخ محکم بگیرد و باید بدانند که هر کسی از خط قرمزها عبور کرد پشیمان خواهد شد ان‌شاالله.

قالیباف گفت: اگر دقت کنید نقطه‌ای را به عظمت این نقطه در کره خاکی نمی‌بینید، محلی که در اینجا بیش از ۳۰ هزار شهید در آن دفن است، بدون شک این نقطه بسیار مکان عزیزی است و در جمع خانواده شهدا هستیم؛ من در اینجا مختصرا دو نکته مهم برای درس‌آموزی از مکتب شهید سلیمانی ‌که خود پرورش‌یافته مکتب حضرت امام بود می‌خواهم بگویم. شهید سلیمانی خودش پرورش‌یافته انقلاب اسلامی است، شهید سلیمانی در رکاب مقام معظم رهبری سربازی و حضرت آقا مستقیم بر ایشان فرماندهی کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شهید سلیمانی که در کمترین کسی از شخصیت‌هایمان در این سطح می‌توانیم ببینیم این بود که شهید سلیمانی هیچ موقع در اقداماتی که انجام داد به سمت دو قطبی‌سازی و دوگانه‌سازی در کشور در سطح ملی و منطقه‌ای و جهانی حرکت نکرد. حاج قاسم نماد واقعی انسجام و اصالت فرهنگی بود در عین اینکه یک نقش خطیر و مخاطره‌آمیزی داشت به نوعی باید گفت که مومن به جمع اضداد بود یعنی در حین اینکه یک چهره کاملا دینی داشت مهمترین چهره ملی کشور هم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حاج قاسم در عین اینکه یک چهره ملی بود نماد امت اسلامی هم بود و این‌ها را هیچوقت دوقطبی و در تقابل هم قرار نکرد؛ این برکت فرهنگ شهادت و اینکه شهید سلیمانی می‌گوید اول باید شهید باشی تا شهید شوی و نماد اخلاص و نماد تدبیر و مدیریت شهید سلیمانی بود که اجازه روش عملش و فرهنگ و منشش به گونه‌ای بود که دوگانه‌ای به وجود نمی‌آورد.

قالیباف بیان کرد: شهید سلیمانی در عین اینکه ملی‌ترین شخصیت را داشت امتی‌ترین شخصیت هم بود و در عین اینکه پای نظام و انقلاب بود می‌گوید بر قبر من بنویسید که من سرباز وطنم و به این خاطر است وقتی که شهید سلیمانی به شهادت می‌رسد همه امت اسلامی و همه ایران عزیز و آزادگان جهان به احترام او برمی‌خیزند.

وی با بیان اینکه حتی همان‌هایی هم که شعار خلاف منش شهید سلیمانی دادند آن روز بر پیکر پاره‌پاره شهید سلیمانی با شرمندگی گریستند، اضافه کرد: یکی از وظایف و ویژگی ما در انقلاب صدور انقلاب اسلامی است؛ انقلاب اسلامی یعنی مکتب قرآن و اسلام و صراط مستقیم، یعنی مبارزه با ظلم و عدالتخواهی و انتظار واقعی و یعنی منتظری که در این مسیر حرکت بکند و گام بردارد و در میدان باشد که شهید سلیمانی با منش که باید شهید بشوی قبل از اینکه شهید شوی این فرهنگ را به امت اسلامی و دنیا که برخواسته از انقلاب اسلامی و سنت‌های الهی است به معنای واقعی و میدانی و عملی خودش منتقل کرد و چگونگی عزت را به جامعه و جوانان امروز آموخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هفتاد و پنج سال رژیم صهیونیستی مبارزه کرد و همه امیدش بر اساس گفته‌ها و یادداشت‌هایشان این بود که بعد از سی سال آثاری از فرهنگ فلسطین و اسلام و عزت مسلمین نباشد و همه از این سرزمین با تغییر نسل این اتاق بیفتند ولی شهید سلیمانی کاری کرد با این فرهنگ ایثار که صدور انقلاب و اسلامی واقعی را در جای جای امت اسلامی معطر کرد.

قالیباف ادامه داد: نتیجه این شد که در یک سرزمین محصور و یک زندان بدون سقف یعنی غزه با این فرهنگ افراد تربیت شدند و به میدان آمدند؛ اگر بروید و جنگ‌ بین اعراب و اسرائیل را ببینید که چگونه در آنجا برخی تن به زلت دادند متوجه این موضوع می‌شوید؛ ولی این جوانان نسل بعد در این سرزمین اسلامی با این باور که از اسلام و انقلاب اسلامی و تربیت شدگانی مثل شهید سلیمانی در مکتب امام طوری با طوفانی الاقصی عمل کردند و ضربه‌ای به رژیم صهیونیستی در اوج قدرت زدند که در طول این هفتاد سال -در جمع- چنین آسیبی در حوزه مادی و اعتباری نخورده است.

وی عنوان کرد: این‌ها برجستگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی است که باید برای یکایک ما درس‌آموز باشد تا بدانیم این باورهاست که توفیق پیروزی را به ما می‌دهد و مهم نیست در چه عرصه‌ای اعم از عرصه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و محیط زیست و تربیت فرزندان هستیم؛ هیچ فرقی نمی‌کند چگونه بیاموزیم چون شهید سلیمانی در همه این ابعاد به ما در عمل درس داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شهید سلیمانی چهل سال متوالی بدون فاصله دست از مجاهدت خالصانه برنداشت و با خون دل خوردن و مظلومیت ولی با اقتدار و قدرت مسیر را طی کرد و در همه اهدافی که برای انقلاب اسلامی می‌خواست انجام وظیفه کرد و این‌ها را ما باید از شهید سلیمانی بیاموزیم و در عمل پیاده کنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه در حقیقت حاج قاسم با خون خودش، اخلاص و فرهنگ شهادت و تدبیر را به ما آموخت، گفت: اگر ما با اخلاص و فرهنگ شهادت و مدیریت و درایت حرکت کنیم می‌توانیم آثار و برکاتی برای امت اسلامی و بشریت و ایران عزیز بگذاریم که با موفقیت و افتخار و عزت در دنیا زندگی کنیم و فردای قیامت نیز در پیشگاه خداوند سرفراز باشیم.

پایان پیام/ک


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]