موج دلار به بازار خودرو رسید/ این خودرو ۲۵ میلیون گران شد
موج دلار به بازار خودرو رسید/ این خودرو ۲۵ میلیون گران شد

اکوایران: رصد بازار نشان می‌دهد امروز پرطرفدارهای ایران‌خودرو و سایپا با رشد یک تا ۲۵ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند و برخی از خودروها هم تغییر قیمت نداشتند.

به گزارش اکوایران؛ بررسی بازار نشان می‌دهد اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی بازار در دومین روز هفته جاری رشد قیمت داشتند و این نوسانات قیمتی در بازار خودروهای مونتاژی، بیش از خودروهای تولید داخل بود، بطوریکه «هایماS8» با افزایش ۲۵ میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد.

رشد قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز در حالی رقم خورد که داخلی‌ها هفته گذشته را با افت قیمت به پایان رسانده بودند، اما افزایش قیمت دلار در بازار و جو روانی به وجود آمده موجب شد تا فعالان بازار این تغییر مسیر را یکی از دلایل افزایش قیمت در بازار اعلام کنند. نرخ دلار امروز با رشد آغاز به کار کرد، اما اواخر روز شاهد ریزش قیمت آن در بازار بودیم که فعالان بازار خودرو معتقدند اثر این تغییر را شاید بتوان فردا در بازار مشاهده کرد.

بررسی بازار نشان می‌دهد امروز «هایماS8» در بازار رکورد رشد قیمت را شکست و با افزایش ۲۵ میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد و سایر محصولات ایران خودرو رشد ۲ تا ۵ میلیون را تجربه کردند. در میان محصولات خانواده سایپا هم نیمی از خودروها تغییر قیمت نداشتند و نیمی دیگر با رشد ۲ تا ۶ میلیونی را تجربه کردند.  

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو۲۰۷ دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2 »، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT » مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار امروز و نسبت به چهار روز گذشته «پژو ۲۰۶ دنده‌ای» ۵۷۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشد ۵ میلیونی داشت. «هایما S8» هم در بازار یک میلیارد و ۸۵۵ میلیون تومان قیمت خورد و رشدی ۲۵ میلیونی را تجربه کرد. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها هم «تارا اتوماتV2» امروز ۸۹۰ میلیون قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «دنا پلاس ۶ دنده توربو» ۸۴۹ میلیون تومان قیمت خورد و رشدی ۶ میلیون تومانی داشت، اما «دنا پلاس توربو اتومات» با افزایش ۵ میلیونی در بازار ۹۱۵ میلیونی شد. بررسی‌‌ها همچنین نشان می‌دهد امروز «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار ۷۲۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد افزایش ۲ میلیونی داشت.

 قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»، «کوییک دنده‌ایS» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، امروز «شاهینG» در بازار ۶۸۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد تغییر قیمت نداشت. خانواده کوییک هم امروز رشد قیمت را تجربه کردند و با این شرایط، «کوییک‌R دنده‌ای» با افزایش ۳ میلیونی در بازار ۳۹۵ میلیون تومان قیمت خورد و «کوییک دنده‌ایS» هم با رشد یک میلیونی در بازار ۳۹۵میلیون تومانی شد. از سوی دیگر خانواده تیبا هم امروز تغییر قیمت نداشتند و با این شرایط «تیبا صندوق‌دار» امروز ۳۸۷ میلیون تومان قیمت خورد و «تیبا هاچ بک EX» هم ۳۷۶ میلیون تومانی شد. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم امروز با افت یک میلیونی ۴۰۴ میلیون تومان قیمت‌‌گذاری شد. 

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]