یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 16030
  • 12 آگوست 2023 - 21:12
  • 155 بازدید
  • ۰ دیدگاه

کاهش جزئی بیت‌کوین و اتریوم / محکومیت مدیرعامل سابق صرافی FTX به زندان

کاهش جزئی بیت‌کوین و اتریوم / محکومیت مدیرعامل سابق صرافی FTX به زندان
کاهش جزئی بیت‌کوین و اتریوم / محکومیت مدیرعامل سابق صرافی FTX به زندان

اکوایران: قیمت بیت کوین در اواخر روز جمعه پس از بازیابی مختصر سطح ۳۰ هزار دلاری خود در اواخر روز جمعه به زیر ۲۹۴۰۰ دلار کاهش یافت. اتریوم بعدازظهر جمعه زیر ۱۸۵۰ دلار بود. این رمزارز از ۲۳ ژوئیه زیر سطح ۱۹۰۰ دلار معامله شده است.

به گزارش اکوایران، قیمت انواع ارز دیجیتال در روز جمعه کاهش یافت که منجر به کاهش جزئی بیت کوین و اتریوم شد. همچنین طی اخبار منتشرشده، سام بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق صرافی FTX، روز جمعه پس از اینکه قاضی قرار وثیقه او را به اتهام دستکاری شاهدان لغو کرد، به زندان محکوم شد.

دادستان‌ها بانکمن-فرید را متهم کردند که دفترچه خاطرات شخصی کارولین الیسون – مدیرعامل سابق آلامدا ریسرچ – را به نیویورک تایمز داده تا شاهدان را بترسانند و اعضای هیأت منصفه را تحت تاثیر قرار دهند. بانکمن-فرید پیش از محاکمه اوایل اکتبر، پس از ارسال وثیقه ۲۵۰ میلیون دلاری در دسامبر، در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

صرافی ارزهای دیجیتال FTX در ماه نوامبر پس از سوءاستفاده از وجوه مشتریان باعث ایجاد حفره ۱۰ میلیارد دلاری در ترازنامه آن شد. بانکمن-فرید در ماه دسامبر به اتهامات کیفری از جمله کلاهبرداری با اوراق بهادار دستگیر شد. وی نسبت به اتهامات وارده اعلام بی‌گناهی کرده است و در صورت مجرم شناخته شدن احتمال دارد با حبس ابد روبرو شود.

قیمت ارزهای دیجیتال

بیت کوین در اواخر روز جمعه پس از بازیابی مختصر سطح ۳۰ هزار دلاری خود در اواخر روز جمعه به زیر ۲۹۴۰۰ دلار کاهش یافت. بیت کوین بسیار پایین‌تر از بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۳ یعنی ۳۱۸۰۹ دلار از ۱۳ ژوئیه معامله می‌شود. بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان تا کنون ۷۷٫۵ درصد در سال جاری بسته شده است.

اتریوم بعدازظهر جمعه زیر ۱۸۵۰ دلار بود. اتریوم از ۲۳ ژوئیه زیر سطح ۱۹۰۰ دلار خود معامله شده است. اتریوم در ۱۶ آوریل به ۲۱۳۹ دلار رسید؛ یعنی بالاترین سطح آن از ماه مه گذشته.

سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال به شدت بی‌ثبات است. در حالی که ممکن است مبانی و شاخص‌های فنی ارزهای دیجیتال متفاوت باشد، سرمایه‌گذاران باید بر روی اهداف کلیدی یکسانی تمرکز کنند. اول، با یادگیری زمان فروش، کاهش ضرر یا کسب سود، از دارایی خود محافظت کنند. دوم، آماده شدن برای سود در صورتی که ارز دیجیتال شروع به بازگشت کرد.

با وجود وعده اصلی خود، ارزهای دیجیتال به عنوان محافظ در برابر تورم عمل نکرده‌اند. در عوض، آنها با شاخص‌های عام‌تر همراهی کرده‌اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
05 مه 2024

الگوی سال گذشته دلار در ۱۴۰۳ تکرار می‌شود؟

اما آیا این ثبات در سال ۱۴۰۳ نیز می تواند وجود داشته باشد؟ داوود سوری، اقتصاددان، معتقد است که تکرار ثبات سال گذشته با چالش هایی در سال جاری مواجه خواهد بود. او دلیل اصلی افزایش قیمت دلار را تورم می‌داند و می‌گوید که سیاست‌های دولت برای تزریق منابع به بازار و به تاخیر انداختن […]

آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله 04 مه 2024

آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله

اکوایران: یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر! 04 مه 2024

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!

اکوایران: نوسانات نرخ بهره، تورم و ارزش دلار بر قیمت کوتاه مدت نقره تاثیر می‌گذارد. در میان‌مدت، رشد صنایع مصرف‌کننده نقره و وضعیت تولید جهانی آن از جمله عوامل کلیدی تعیین‌کننده قیمت نقره هستند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.