لیست پرسودترین کالا های صادراتی + مقاصد صادراتی ایران
لیست پرسودترین کالا های صادراتی + مقاصد صادراتی ایران
به نظر شما چه کالاهایی برای صادرات به کشورهای خارجی پرسود هستند؟

وقتی صحبت از صادرات کالا می‌شود، تجار و بازرگانان باید به دو نکته اساسی توجه کنند؛ اینکه چه کشورهایی بهترین مقاصد صادراتی هستند و آیا بازار داخلی‌شان نیازی به اجناس ایرانی دارند یا نه. دوم آنکه چه کالاهای داخلی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در عرصه تجارت بین‌الملل و رقابت با سایر کشورها می‌توانند پیروز شوند و بازارهای خارجی را از آن خود کنند.

برای آنکه پاسخی برای این پرسش‌ها پیدا کنید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

نگاهی به مراحل صادرات کالا

شما به عنوان یک تاجر ایرانی باید بر چگونگی فرایند صادرات اقلام گوناگون تسلط داشته باشید و بدانید که نوع کالای صادراتی می‌تواند شیوه حمل بار، مجوزهای قانونی، مقصد نهایی و هزینه‌های تجارت را مشخص کند.

برای مثال فکرش را بکنید که قصد صادرات شیلات را به دیگر سرزمین‌ها دارید. خود شیلات شامل انواع ماهی‌ها و آبزیان می‌شود و از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. با این حال به خاطر آنکه در صنعت غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید حدس زد که مجوزهای خاصی برای تولید و فروش و صادرات آن وجود دارد و باید از طریق سازمان شیلات ایران اقدام به کار کرد.

همچنین بسیاری از کشورها هستند که به خاطر عدم دسترسی به آب‌های آزاد نمی‌توانند بسیاری از ماهی‌های دریایی را به صورت طبیعی داشته باشند و صید کنند. به همین خاطر می‌توان با ارزیابی و شناخت این مناطق، بازار فروش آینده محصولات دریایی را بررسی و انتخاب کرد.

از طرف دیگر، به خاطر آنکه محصولات شیلاتی فاسدشدنی هستند و باید در شرایطی خاص نگهداری و حمل شوند، معمولا توصیه می‌شود که از حمل و نقل هوایی بین المللی استفاده شود تا در امن‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن به مقصد برسند. باتوجه به آنکه این محصولات حجم و وزن بسیار بالایی نیز ندارند.

باتوجه به توضیحاتی که ارائه شد، متوجه شدید که نوع کالا می‌تواند بسیاری از مسائل را روشن کند. با این حال شناخت دقیق مراحل صادرات کالا بسیار اهمیت دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

۱) تحقیقات بازار

در ابتدای کار شما باید به خوبی بازار هدف خود را شناسایی کنید و ویژگی‌ها، نیازها و علایق آن را به خوبی بشناسید. درصورت عدم شناخت این عوامل نمی‌توانید مشتری خارجی مناسبی پیدا کنید و در ادامه کالایتان نیز به فروش نخواهد رسید.

۲) عقد قرارداد و دریافت پروفرما

همه تاجران کارت بازرگانی دارند و نمی‌توانند بدون آن به تجارت بپردازند. پس شما باید در همان ابتدای کار این مدرک را تهیه کنید. حال پس از تحقیقات بازار و یافتن مشتری خارجی معتبر وقت بستن قرارداد است. پروفرما یا همان پیش فاکتور نیز از جمله اسنادی است که کلیه اطلاعات کالا و توافقات میان طرفین قرارداد در آن ثبت شده و باید حتما آن را داشته باشید تا در مراحل بعدی کار از آن استفاده کنید.

۳) بسته‌بندی کالا

باتوجه به آنکه قرار است کالای صادراتی راهی طولانی را طی کند تا به مقصد برسد و باید از بازرسی‌های گمرک داخلی و خارجی عبور کند، پس لازم است تا آن را به شیوه‌ای ایمن و صحیح بسته‌بندی کرد. شرکت‌های حمل و نقل بین المللی معمولا بسته بندی کالا را براساس شیوه حمل بار انجام می‌دهند.

۴) دریافت مجوزهای صادرات

دریافت مجوز صادرات کالا، فاکتور فروش، گواهی بازرسی و گواهی مبدا، مجوز بهداشت و … از جمله اسنادی هستند که باید آن‌ها را از نهادهای مربوطه تهیه کنید.

۵) انتخاب شیوه حمل بار

همکاری با یک شرکت معتبر در حوزه حمل و نقل بین المللی می‌تواند بسیاری از کارهای صادراتی را پیش ببرد. شرکت‌هایی که سال‌هاست در این بخش فعالیت می‌کنند، دارای متخصصان و کارشناسان خبره‌ای هستند و می‌توانند با تسلط بر کلیه قوانین گمرکی و تجاری به شما کمک شایانی کنند.

از طرف دیگر، شما در این مرحله باید یکی از روش‌های ارسال بار یعنی حمل هوایی، حمل دریایی یا حمل زمینی را انتخاب کنید تا بار در بهترین شرایط به مقصد برسد.

حمل هوایی به خاطر امنیت و سرعت بالایی که دارد، به درد کالاهای حساس، ارزشمند، فاسدشدنی و در عین حال نه چندان سنگین و حجیم می‌خورد.

حمل دریایی مخصوص اجناس بسیار بزرگ و سنگین وزن است و اگر محدودیت زمانی نداشته باشید از نظر مالی نیز بسیار به‌صرفه است.

درنهایت آنکه حمل زمینی نیز از قیمت مناسبی برخوردار است و اگر مسافت چندان طولانی نباشد در بازه زمانی مناسبی کالا را به مقصد می‌رساند و باتوجه به نوع کامیون و تریلی انواع کالاهای کوچک و بزرگ حمل می‌شوند.

۶) تشریفات گمرکی و ارسال بار

پس از طی کردن کلیه مراحل نوبت آن است که پس از رسیدن محموله به مقصد موردنظر، کلیه هزینه‌ها پرداخت شود، اسناد و مدارک لازم ارائه گردد و بازرسی‌های گمرکی صورت گیرد. درواقع انجام تشریفات گمرکی و تحویل بار آخرین مرحله در صادرات کالا به کشورهای خارجی است.

پرسودترین کالاهای صادراتی در سال ۱۴۰۲

معمولا وقتی صحبت از صادرات کالاهای ایرانی می‌شود، به غیر از محصولات نفتی، همه از زعفران و پسته یا فرش دستباف یاد می‌کنند. هرچند که این اقلام جزء پرسودترین و محبوب‌ترین اجناس ایرانی در سراسر دنیاست، اما کالاهای دیگری نیز هستند که تجار می‌توانند بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

خوب است که برای شناخت بیشتر این فضا با جدیدترین آمار و اطلاعات این حوزه آشنا شوید و بدانید که امسال (۱۴۰۲) چه کالاهایی بیشترین حجم تقاضای جهانی را داشته‌اند.

در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ میزان کل صادرات کشور ۱۰ میلیارد و ۳۴۶ میلیون دلار بوده است که از نظر وزنی نیز رشد ۲۵ درصدی نسبت به پارسال داشته و مقدار آن ۳۰ میلیون و ۳۸۷ هزار تن بوده است.

البته همانطور که می‌دانید حجم اصلی صادرات ایران شامل نفت و گاز و محصولات نفتی می‌شود و نیمه اول امسال به ترتیب گاز طبیعی مایع شده، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده و اوره رتبه اول تا سوم صادرات کالاهای نفتی و گازی را به خود اختصاص داده‌اند.

اما در حوزه کالاهای غیرنفتی، کالاهای صنعتی، پتروشیمی، کشاورزی، معدن و صنایع معدنی از جمله مهم‌ترین صنایعی بوده‌اند که توانستند کالاهای درجه یک خود را در بازار جهانی به فروش برسانند. همچنین در کل حجم صادرات غیرنفتی امسال ۶۷ میلیون و ۷۴۴ هزار تن به ارزش ۲۴ میلیارد و ۱۴۴ میلیون دلار بوده است.

اگر بخواهیم بخش صنعت را جزئی‌تر بررسی کنیم، می‌توان به محصولاتی نظیر پلیمری، صنایع غذایی، شیمیایی، نساجی و پوشاک و کفش، لوازم خانگی، ماشین سازی و تجهیزات، صنایع برق و الکترونیک، خودرو و نیروی محرکه، محصولات سلولزی، دارو، صنایع ورزشی و خلاق و تجهیزات پزشکی اشاره کرد که تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کردند و به سود خوبی نیز رسیدند.

باتوجه به این توضیحات، در ادامه به سراغ صنایعی می‌رویم که کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ می‌توانند وارد آن شوند و به تولید انواع محصولات بپردازند و با یادگرفتن راه و چاه صادرات کالا به درآمد خوبی نیز برسند.

پرسودترین کالا برای صادرات در حوزه صنایع دستی

فرش دستباف ایرانی: دهه‌هاست که فرش دستباف ایرانی در بازارهای جهانی طرفداران بسیار زیادی دارد و حتی در دورانی حرف اول را در دنیا می‌زد. هرچند که هنوز هم کشورهای اروپایی و آسیایی و حتی قبلا آمریکا خواهان طرح‌های مختلف فرش ایرانی بودند اما به خاطر تحریم‌های بین‌المللی و مشکلات داخلی تولید و صادرات فرش دستباف روند نزولی پیدا کرده است و هند و چین رقبای اصلی ما در عرصه جهانی شده‌اند.

با این حال همچنان یک صنعت پرسود به شمار می‌رود و می‌توان برای مثال به کشورهای اروپایی همچون ایتالیا و آلمان یا کشورهای آسیایی و همسایه همچون ژاپن و امارات متحده عربی صادرات فرش دستباف داشت.

لیست پرسودترین کالا های صادراتی + مقاصد صادراتی ایران

چرم: معمولا وقتی صحبت از محصولات چرمی داخل کشور می‌شود، همه به یاد کیف و کفش چرم تبریز میفتند. با این حال این صنعت پرسود محدود به این شهر نیست و حدودا سالانه ۲۶ میلیون جلد چرم طبیعی در ایران تولید می‌شود و بیش از هشتاد درصد از این تولیدات به‌عنوان کالای صادراتی به کشورهای مختلف جهان از جمله به جمهوری آذربایجان، افغانستان، عراق، ارمنستان و ترکمنستان صادر می‌شود.

پرسودترین کالا برای صادرات در حوزه کشاورزی

ایران باتوجه به ظرفیت‌های بالایی که در بخش کشاورزی دارد، می‌تواند بیش از پیش در عرصه جهانی بدرخشد. شما نیز به عنوان صادرکننده می‌توانید خودتان زمین کشاورزی داشته باشید و به صورت مستقیم محصولاتی باکیفیت را تولید کنید و یا می‌توانید در نقش یک تاجر با کشاورزان در ارتباط باشید و محصولات کشاورزی را به مشتریان خارجی بفروشید. به هر صورت باید با مهم‌ترین اقلام این بخش آشنا باشید.

از طرف دیگر شناخت انواع محصولات کشاورزی و شناخت کشورهای خارجی که همواره مشتری اجناس ایرانی هستند، کمک می‌کند تا درک بهتری نسبت به بازار محصول موردنظر پیدا کنید و بدانید که بهتر است روی چه کشوری تمرکز نمایید. پس باتوجه به این توضیحات به موارد زیر توجه کنید:

صادرات زعفران: این گیاه باارزش یکی از ارزشمندترین محصولات در ایران است که همواره نقش پررنگی در رشد اقتصاد کشور داشته و بازارهای بین‌المللی نیز دهه‌هاست که خواهان آن هستند.

استان خراسان اولین و اصلی‌ترین مهد تولید زعفران است اما با استراتژی‌های نوآورانه سازمان جهاد کشاورزی، این گیاه ارزشمند به سراسر کشور گسترش یافته و محصولات خوبی نیز تولید شده است.

درحال حاضر، ایران به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در جهان به‌شمار می‌آید اما به خاطر مشکلات مختلف اقتصادی موانعی بر سر راه کشاورزان و تجار قرار دارد. با این حال همچنان بازار جهانی زعفران در دستان ایران است.

مهم‌ترین نکته این است که هر ساله حدود ۱۲۰ هزار کیلو زعفران ایرانی به بیش از ۲۵ کشور جهان صادر می‌شود. این حجم عظیم صادرات نه تنها برای اقتصاد ایران سودآوری فراوانی دارد بلکه نمایانگر تأثیر چشمگیر و اساسی این محصول در اقتصاد کشور است. زعفران ایران با استراتژی‌های مناسب و پشتیبانی قوی می‌تواند ارزش خود را در صحنه جهانی تجارت به اوج برساند و جایگاه خود را به عنوان یکی از مهمترین محصولات صادراتی ایران تقویت کند.

صادرات پسته: پسته ایران، یکی از مهم‌ترین محصولات صادراتی کشورمان است که به طور اصلی در مناطق کویری و شرقی کشور کاشته می‌شود، از جمله استان‌های خراسان، کرمان، سمنان و فارس. اما باید دانست که پسته‌های برتر و باکیفیت‌تر عمدتاً از استان کرمان به بازار جهانی صادر می‌شوند.

پسته ایران در انواع مختلفی مانند کله قوچی، فندقی، احمد آقایی، اکبری و بادامی تولید می‌شود. همچنین، مغز پسته نیز به عنوان یک محصول ارزشمند به همراه پسته به بازار جهانی عرضه می‌شود. درواقع این تنوع در تولید پسته‌ها، ایران را به یک منبع ارزآور و معتبر در بازار جهانی تبدیل کرده است.

به‌علاوه ویتنام به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده پسته ایران در جهان شناخته می‌شود، و آلمان نیز به‌عنوان بزرگترین خریدار پسته ایرانی در اروپا مطرح است. با این حال، متأسفانه پسته همچون زعفران، با کمبود توجه در زمینه صادرات مواجه است. اخیراً کشور آمریکا نیز به‌عنوان یکی از تولیدکننده‌های پسته در بازار جهانی آغاز به فعالیت کرده است.

صادرات کشمش: کالای صادراتی کشمش از جمله خشکبارهای محبوب در جهان است و ایران نیز به عنوان سومین تولیدکننده و صادرکننده کشمش در جهان شناخته می‌شود و توانسته بازار ۵۴ کشور از جمله اسپانیا، هلند، عراق، کانادا، آلمان، استرالیا، برزیل، اسلواکی، اتریش، امارات متحده عربی و آمریکا را از آن خود کند و سود خوبی نیز به دست آورد.

به‌علاوه شهر تاکستان به عنوان مرکز بزرگ‌ترین تولید کشمش در ایران شناخته می‌شود و سالانه حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تن را تولید می‌کند. مناطق دیگر نیز همچون خراسان، اصفهان و آذربایجان نقش مهمی در تولید کشمش ایفا می‌کنند.

خوب است بدانید سالانه تقریباً ۲۰۰ هزار تن کشمش در انواع مختلف در ایران تولید می‌شود و بیشترین قسمت از این تولیدات به بازار جهانی صادر می‌شود.

صادرات چای: چای ایرانی که در استان‌های شمالی کشورمان کشت می‌شوند، از جمله محصولات ناب صادراتی هستند که تاکنون ۲۶ کشور خارجی خواهان آن بوده‌اند. درواقع براساس جدیدترین آماری که گمرک ایران از سال ۱۴۰۱ ارائه کرده، بیش از ۳۶ هزار و ۲۶۸ تن چای سیاه و چای کیسه‌ای صادر شده است.

از میان این ۲۶ کشور می‌توان به امارات با ۲۰ هزار تن چای، روسیه با ۳۹۸۷ تن، ترکیه با ۳۵۷۶ تن اشاره کرد. سایر کشورهای آسیایی و اروپایی همچون ازبکستان، افغانستان، آلبانی، آلمان، اوکراین، بحرین، بلاروس، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، سوئیس، سوئد، عراق، فرانسه، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کانادا، کویت، گرجستان، هلند و هند نیز از مشتریان چای صادراتی ایران هستند.

صادرات خرما: ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خرما در جهان به شمار می‌رود و قابلیت آن را دارد تا انواع خرماهای باکیفیت را تولید و عرضه کند. باتوجه به آب‌وهوای گرم و خشکی که ایران دارد، چندین استان جنوبی (سیستان و بلوچستان، کرمان، خوزستان، هرمزگان، فارس، بوشهر) قادرند که ۱۲ نوع خرما را تولید کنند و تجار نیز آن را به کشورهای خارجی بفروشند.

همچنین سالانه حدود ۹۵۰ هزار تن انواع مختلف خرمای صادراتی در کشور کشت و برداشت می‌شوند که مقداری از آن برای مصرف داخلی است و باقی آن به کشورهایی همچون روسیه، مالزی، اندونزی، هند و چین نیز صادر می‌گردد.

مهم‌ترین مقاصد صادراتی ایران

اگر شما با مراحل صادرات کالا آشنا باشید و پرسودترین کالاها برای صادرات به کشورهای خارجی را نیز بشناسید، وقت آن است که با کشورهایی آشنا شوید که بیشترین تعاملات تجاری را با ایران دارند و باوجود تمامی موانع اقتصادی و سیاسی به خوبی با بازرگانان ایرانی تجارت می‌کنند.

البته دانستن نام چند کشور و شهر نمی‌تواند راهنمای دقیقی برای صادرکنندگان باشد. درواقع بازرگانان باید به این نکته توجه کنند که شناخت فرهنگ و شرایط اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی هر منطقه‌ای می‌تواند شما را از رقبایتان جلو بیندازد. اینکه با تاجران خارجی چگونه باید معامله کرد، عرف بازار و نحوه خرید و فروششان به چه صورت است و چه میزان نیاز و تقاضا برای کالاهای ایرانی وجود دارد، می‌تواند در فرایند صادرات بسیار اثرگذار باشد.

با این حال داشتن آمار و اطلاعات جدید از جدیدترین مقاصد صادراتی کشورمان می‌تواند اولین قدم برای تحقیقات جدی‌تر و عمیق‌تر باشد.

باتوجه به این توضیحات باید بدانید که در غرب آسیا کشورهایی همچون امارات، کویت، عمان، قطر، عربستان، بحرین، یمن، سوریه، لبنان و اردن؛ در اروپا کشورهایی مانند رومانی، ایتالیا، آلمان، ترکیه، روسیه؛ در آسیا کشورهایی مثل هندوستان، پاکستان، اندونزی، افغانستان، آذربایجان، چین، ترکمنستان، ازبکستان و در آفریقا کشورهایی همچون غنا، سودان، کنیا و تانزان، آفریقای جنوبی از مشتریان همیشگی کالاهای نفتی و غیرنفتی ایران هستند.

با این حال در ادامه وضعیت صادرات کالا به چهار کشور مهم را بررسی می‌کنیم. کشورهایی که بیشترین تعاملات تجاری را با ایران دارند و واردات و صادرات زیادی میان ما و آن‌ها انجام می‌شود.

مهم‌ترین مقاصد صادراتی ایران

صادرات به ترکیه: یکی از مزیت‌های اصلی صادرات به ترکیه عدم نیاز به صدور ویزا برای سفر به این کشور است. این مسئله جایی اهمیت پیدا می‌کند که تجار برای یافتن مشتری خارجی و تحقیقات بازار ممکن است لازم باشد به شهرهای مختلف ترکیه سفر کنند. از طرف دیگر به خاطر همسایه بودن این کشور و امکان حمل بار به صورت هوایی و زمینی دست صادرکنندگان بسیار باز است.

فقط بهتر است زبان ترکی بدانید تا بهتر بتوانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید، همچنین با قوانین گمرکی ترکیه نیز آشنا باشید تا در روند کار مشکلات قانونی گریبان‌تان را نگیرد. اما درکل مراحل صادرات کالا یکسان است و فرق چندانی ندارد.

خوب است بدانید معمولا کالاهایی نظیر: زعفران، پسته، سیگار، توتون، کاغذ و مقوا، خرما، کشمش، هندوانه، آبمیوه، انگور بدون دانه، موز سبز به صورت تازه و خشک، سوپر فسفات ها، مکمل های غذایی و … در ترکیه بازار خوبی برای فروش دارند.

صادرات به امارات: در بحث صادرات به دبی نیز باید دقت فراوانی کرد. بازار دبی بستر بسیار مناسبی برای فروش کالاهای ایرانی است و در چندین سال اخیر نیز رابطه تجاری میان ایران و امارات بسیار خوب بوده است. با این حال ارتباط گرفتن با تجار عرب و رقابت در فضایی که انواع برندهای معتبر خارجی حضور دارند، این نکته را گوشزد می‌کند که باید علاوه‌بر کیفیت کالای صادراتی، بسته‌بندی جذابی نیز برای محصول انجام شود.

همچنین مانند کشور ترکیه، دانستن زبان عربی و یا همراه داشتن یک مترجم می‌تواند معاملات را بسیار تسهیل کند. درنهایت آنکه امارات نیز فاصله کمی با ایران دارد و به راحتی می‌تواند از طریق حمل هوایی یا حمل دریایی انواع بار را به این کشور ارسال کرد.

صادرات به عراق: در یکی دو دهه اخیر عراق خواهان بسیاری از اجناس ایرانی بوده و بازار بسیار پررونقی برای بازرگانان بوده است. در حمل بار به عراق نیز به خاطر کم بودن مسافت و داشتن مرز مشترک طولانی دست شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی باز است و می‌توانند به هر سه روش حمل دریایی، زمینی و هوایی انواع محصولات را به شهرهای مختلف عراق ارسال کنند.

از طرف دیگر، به خاطر بحران‌هایی که در چند دهه اخیر برای عراق به وجود آمده، علاوه‌بر محصولات صنعتی و نفتی، اقلام غذایی و لبنی و کشاورزی نیز طرفداران زیادی در آنجا دارد.

براساس جدیدترین آمار در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲، صادرات به کشور عراق با ۳۳ درصد رشد از نظر ارزش و ۴۰ درصد رشد از نظر وزن همراه بوده است و نشان می‌دهد که می‌توان انواع کالاها همچون مصالح ساختمانی، قطعات و تجهیزات خودرو، چرم و وسایل چرمی، مبلمان و کمد و وسایل چوبی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیرینی‌جات، محصولات کشاورزی و … را صادر کرد.

صادرات به چین: هرچند که میزان واردات کالا از چین بسیار بیشتر از صادرات به چین است، اما همچنان برخی از محصولات نفتی، شیمیایی و فلزات وجود دارد که ایران امکان فروش آن‌ها را دارد. اجناسی نظیر: آهن، روی، مس، فولاد، سنگ‌های معدنی، روی، زغال سنگ، سنگ کوپ، بنزین و غیره.

با این حال کسانی در این عرصه‌ها فعال نیستند می‌توانند با سفر به چین و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و یا از طریق وبسایت‌های مشهوری همچون علی بابا مشتری خارجی پیدا کنند و محصولات دامی و گیاهی، صنایع دستی، خشکبار، مواد شوینده و … را به این کشور بفرستند.

شیوه‌های حمل و نقل کالاهای صادراتی

شیوه‌های حمل و نقل کالاهای صادراتی

تا به اینجا با بهترین مقاصد صادراتی و کالاهای سودده آن آشنا شدیم، اما اگر ندانید که چگونه آن را ارسال کنید قطعا به مشکل خواهید خورد و ضررهای مالی فراوانی خواهید کرد.

به صورت کلی برای حمل بار به کشورهای خارجی باید یکی از سه روش اصلی (هوایی، دریایی، زمینی) را انتخاب کنید تا بتوانید اقلام خود را به کشورهای خارجی بفرستید.

در حمل هوایی سرعت و ایمنی حرف اول را می‌زند. اگر کالای صادراتی شما ارزشمند، حساس، فاسدشدنی و به نسبت کم حجم و کم وزن است، بهترین گزینه استفاده از خدمات حمل‌ونقل هوایی است.

اما اگر کالای شما بسیار سنگین و حجیم است و محدودیت زمانی ندارید، بهترین گزینه برای شما استفاده از کشتی‌های باری است. در این شیوه حمل بار هزینه آن بسیار کمتر از حمل هوایی محاسبه می‌شود و فقط مدت زمان رسیدن بار به مقصد طولانی‌تر است.

درنهایت آنکه حمل‌ونقل زمینی (ریلی و جاده‌ای) مخصوص مسافت‌های نه چندان طولانی است و امکان آن وجود دارد که انواع کالاهای سنگین و حتی خوراکی (با کامیون‌های یخچال‌دار) را جابه‌جا کند. تنها ضعف این روش فاصله بسیار زیاد کشور مبدا و مقصد است و یا آنکه جاده و ریل کشی درستی صورت نگرفته باشد.

نتیجه گیری

باوجود ظرفیت‌های بسیاری که در صادرات کالاهای ایرانی وجود دارد، با این حال حوزه‌هایی همچون صادرات حلزون وجود دارند که باید توجه بیشتری به آن شود.

درنهایت آنکه برای آنکه بتوانید کالاهای سودآور صادراتی را بشناسید، در ابتدا باید از کیفیت و جذابیت آن مطمئن شوید و سپس تحقیقات بازار دقیقی داشته باشید تا براساس آن بهترین شیوه حمل بار را انتخاب کنید.

شرکت‌های حمل و نقل بین المللی فراوانی هستند که به این کار مشغولند اما اعتبار، تجربه و مشتری‌مداری در همه آن‌ها یافت نمی‌شود. شرکت پی اس پی اکسپرس می‌تواند در حوزه حمل هوایی، دریایی و زمینی به اقصی نقاط دنیا شما را همراهی کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]