تسهیل اشتغال هفده هزار صنعتگر با سازمان فنی حرفه‌ای
تسهیل اشتغال هفده هزار صنعتگر با سازمان فنی حرفه‌ای

بنی هاشمی، رئیس خانه صنعتکاران از امضای تفاهمنامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای برای تسهیل اشتغال ۱۷ هزار صنعتگر خبر داد.

به گزارش بازار، سید علیرضا بنی هاشمی، رئیس خانه صنعتکاران با اعلام این خبر گفت: در برخی از استان‌ها با خلاء جدی نیروی متخصص و فنی مواجه هستیم، یک ضرورت هست که چهار چوب مشترکی بین صنعت و سازمان فنی حرفه‌ای شکل بگیرد که بشود با هم افزایی این خلاء راپر کرد.
بنی هاشمی افزود: در حال گذار از نسل دوم و سوم برخی از حوزه‌های صنعت به نسل چهارم هستیم و با توجه به ورود هوش مصنوعی به خیلی از صنایع نیاز داریم که نیروهای متخصص، متناسب با شرایط مورد نیاز صنایع پیش رفته را مهیای ورود به بازار کار کنیم.
رئیس خانه صنعتکاران با اشاره به بندهای این تفاهمنامه، گفت: تدوین و بازنگری استانداردهای شایستگی و ارزشیابی حرفه‌ای و مشاغل مورد نیاز صنعتکاران، اجرای آموزش فنی و غیر فنی، آموزش مهارت‌های عمومی و تخصصی، سنجش مهارت، تعیین صلاحیت بنگاه‌های اقتصادی، فراهم کردن زمینه اشتغال و به کارگماری دارندگان گواهینامه مهارت در صنعت از محورهای این توافقنامه بود.
وی افزود: یکی از بحث‌های مورد نیاز امروز، آموزش متناسب با شرایط کارکنان است و این جزو رسالت‌های مشترک بین خانه صنعتکاران و سازمان فنی و حرفه است که با این تفاهمنامه می‌توان موانع اشتغال را از سر راه برداشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]