خوزستانی ها ۵۰ هزار میلیارد ریال برای کالابرگ الکترونیکی هزینه کردند
خوزستانی ها ۵۰ هزار میلیارد ریال برای کالابرگ الکترونیکی هزینه کردند

اهواز- ظفری پور، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ۵۰ هزار میلیارد ریال توسط مردم در استان هزینه و ۸ هزار میلیارد ریال هم اعتبار کالابرگ به مردم توسط دولت تعلق گرفت.

مجتبی ظفری پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طبق آمار هفت دهک اول خوزستان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه هستند که ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می شوند و یک میلیون و ۱۱۵ هزار نفر خانوار می شوند.
وی افزود: در مرحله نخست طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه ۱ میلیون خانوار در خوزستان از این طرح استفاده کردند که ۹۳ درصد محسوب می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این که یارانه پرداختی به هیچ عنوان تحت تأثیر قرار نمی گیرد، تصریح کرد: یارانه پرداختی دولت به دهک های مختلف طبق روال پرداخت می شود و در قالب این طرح ۲۲۰ هزار تومان یارانه نقدی در ازای خرید ۱۱ قلم کالا پرداخت می شود.
ظفری پور گفت: در مرحله نخست طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه ۵۰ هزار میلیارد ریال توسط مردم در استان هزینه و ۸ هزار میلیارد ریال هم اعتبار کالابرگ به مردم توسط دولت تعلق گرفت. در کشور نیز ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در ماه نخست مرحله اول طرح توسط دولت و ۳۴۰ هزار میلیارد ریال توسط مردم هزینه شد.
وی ادامه داد: یارانه ۲۲۰ هزار تومانی را نمی توان برای خرید یک کالا در نظر گرفت اما اعتبار خرید لبنیات را می توان جابه‌جا کرد و برای خرید اقلام دیگر طرح استفاده کرد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ۹ هزار و ۳۵۳ فروشگاه در طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه در استان به طرح متصل هستند که شامل ۸ هزار و ۸۶۳ فروشگاه خرده فروشی و ۴۹۰ فروشگاه زنجیره ای هستند.
وی با بیان این که به دلیل خرید صوری در برخی فروشگاه ها دسترسی آنها به طرح قطع شد، افزود: البته سیاست دولت و وزارت رفاه عدم قطع دسترسی به طرح در مناطق محروم است.
ظفری پور توضیح داد: تخلف خرید صوری در فروشگاه های زنجیره ای به دلیل وجود سیستم بارکدخوان و صدور فاکتور الکترونیکی غیرممکن است و این تخلف بیشتر در فروشگاه های خرده فروشی صورت گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان این که در استان برای طرح مشکل کمبود کالا نداریم، ادامه داد: روزانه ۱۵۰ تا ۲ هزار میلیارد تومان تراکنش در قالب این طرح در کشور صورت می گیرد و ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار تراکنش در این طرح در مرحله نخست در خوزستان صورت گرفت.
وی عنوان کرد: ۱۷ میلیون خانوار در کشور جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه هستند که ۶۵ میلیون نفر می شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]