سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 31775
  • 08 اکتبر 2023 - 14:13
  • 141 بازدید
  • ۰ دیدگاه

اثر جنگ غزه در بازار سکه

اثر جنگ غزه در بازار سکه
اثر جنگ غزه در بازار سکه

اکوایران: در معاملات پشت‌خطی شنبه شب عده‌ای از سکه‌بازان پیش‌بینی کردند در صورتی که مناقشات سیاسی در نوار غزه بیشتر شود این امر احتمالا بر روی نوسانات بازار ارز و سکه اثر گذار خواهد بود.

به گزارش اکوایران، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی دیروز چندنرخی شد. درحالی‌که چارت‌ها قیمت ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را نشان می‌دادند برخی از سکه‌بازان مدعی بودند که قیمت سکه به مرز ۲۹ میلیون تومان رسیده و حتی ادعا کردند که بالاتر از ۲۹ میلیون تومان معامله شد.

بااین‌حال در معاملات پشت‌خطی شنبه‌شب سکه امامی بر روی پله اول کانال ۲۸ میلیون تومان معامله شد که نسبت به قیمت نقدی شنبه تقریباً ثابت بود.

برخی از فعالان اقتصادی با اشاره به چند اتفاق مهم روند قیمت سکه در دومین روز هفته را صعودی پیش‌بینی می‌کنند.

تحلیل‌گران بر این باورند که تشدید مناقشات نظامی در نوار غزه عامل مهمی در جهت تغییر مسیر دلار تهران است. چراکه همواره با انتشار سیگنال‌های نگران‌کننده نسبت به موضوعات این‌چنینی، انتظارات تورمی افراد تحت‌تأثیر قرار گرفته و با رشد تقاضا در بازار، نرخ نیز رشد می‌کند.

گفته می‌شود در معاملات پشت‌خطی شب گذشته بار دیگر تقاضا برای خرید دلار تقویت شد و اسکناس آمریکایی تا ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان بالا رفته بود. این قیمت در واقع ۳۰۰ تومان از قیمت نقدی عصر شنبه بالاتر بود. به عقیده پیشکسوت‌های بازار درصورتی‌که قیمت دلار در روز یکشنبه مانند روز شنبه یکه‌تازی کند این امر خریداران بیشتری را روانه بازار سکه خواهد کرد.

 البته دسته‌ای دیگر باور دارند که قیمت دلار در روز شنبه هم‌افزایش زیادی را تجربه کرد، پس در روز یکشنبه‌بازار می‌تواند اندکی اصلاح دهد و به‌تبع آن قیمت سکه هم نوسان نزولی را ثبت خواهد کرد. از سوی دیگر قیمت تتر در مرز ۵۱ هزار تومان قرار دارد که احتمالاً برای بازار ارز و سکه به‌عنوان یک سیگنال صعودی عمل خواهد کرد.

از نگاه تکنیکالیست‌ها در حال حاضر سکه به کندل فول‌بادی صعودی رسیده است و اگر کندل همین شکلی باقی بماند این امر احتمالاً به معنای شروع روند صعودی پرقدرت در بازار سکه است. فلز گران‌بهای داخلی در شرایط کنونی مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد که در صورتی بالای آن ثبیت دهد سکه بازان در گام بعدی به‌سوی مرز مقاومت مهم‌تری یعنی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تلاش خواهند کرد.

اما اگر در روز جاری قیمت‌ها اصلاح شود احتمالا مرز ۲۸ میلیون تومان از دست خواهد رفت و در آن صورت مرز ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای بازار سکه از اهمیت زیادی برخوردار خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سنگ‌اندازی طلا در مسیر سکه 30 آوریل 2024

سنگ‌اندازی طلا در مسیر سکه

اکوایران: شواهد حکایت از آن دارد که قیمت اونس طلا با ریزش ۱۵ دلاری در حدود ۲۳۲۸ دلار معامله می‌شود. بنابراین، به نظر می‌رسد سکه‌بازان امروز از سمت بازار طلا شانسی برای صعود ندارد.

تحلیل فنی ربع سکه، چه روندی را نشان می‌دهد؟ 30 آوریل 2024

تحلیل فنی ربع سکه، چه روندی را نشان می‌دهد؟

قیمت دلار و سکه از کف تزریقی برگشت/ صندوق‌های طلا سبزپوش شدند/ حباب سکه به ۸ میلیون رسید/ اعتصاب بنکدارهای طلا به سومین روز رسید/ تحلیل فنی ربع سکه، چه روندی را نشان می‌دهد؟

سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟ 30 آوریل 2024

سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟

در پشت خط دوشنبه افزایش قیمت دلار هرات ادامه دار شد و مرز کانال ۶۱ هزار تومان رسید. همچنین در پشت خط خبر گشایش ارزی به بازار رسید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.