بیمه تامین اجتماعی ساعتی یک میلیارد  هزینه دارد /  ۵ همت خدمات به بیمه‌شدگان این استان ارائه شد
بیمه تامین اجتماعی ساعتی یک میلیارد  هزینه دارد /  ۵ همت خدمات به بیمه‌شدگان این استان ارائه شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲، هر ساعت به طور متوسط یک میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی در دو حوزه بیمه‌ای و درمان هزینه می‌شود.

 محمد عاشوری اظهار داشت: تامین‌اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌گر در استان قم است و بر اساس آخرین آمارها، ۵۸ درصد از جمعیت قم تحت پوشش این سازمان قرار دارند و از خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند. وی افزود: در حال حاضر، بیش از ۸۳۲ هزار نفر بیمه‌شده در استان قم وجود دارد و این سازمان ۱۸ خدمت کلان و منحصر به فرد را به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: داده‌های منتشر شده تامین‌اجتماعی قم نشان می‌دهد که از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون ۴۵ هزار و ۲۳۰ بیمه شده جدید وارد این صندوق بیمه‌ای شده‌اند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان قم بیان کرد: بررسی داده‌های ارزش خدمات ارائه‌شده تامین‌اجتماعی قم در ۸ ماه نخست سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که این سازمان در استان قم ۵ همت و ۴۹۶ میلیارد و ۷۰۱ میلیون تومان خدمات به بیمه‌شدگان خود در دو حوزه بیمه ای و درمان ارائه داده است.

وی با تاکید بر این که متوسط ارزش خدمات ارائه‌شده به جامعه تحت پوشش تامین‌اجتماعی در استان قم هر ساعت به‌طور متوسط حدود یک میلیارد تومان است ادامه داد: این سازمان هر ثانیه به طور متوسط ۲۷۷ هزار تومان و هر روز به هر متوسط نیز ۲۴ میلیارد تومان هزینه می‌کند. هر دقیقه به طور متوسط ۱۷ میلیون تومان و هر ماه نیز به طور متوسط ۵/۵ همت برای بیمه‌شدگان هزینه می‌شود.

بیش از ۸۰۰ هزار قمی تحت پوشش تامین‌اجتماعی

عاشوری با ارائه آخرین آمارهای اداره کل تامین‌اجتماعی قم گفت :۸۳۲ هزار و ۵۳۶ تَن آمار جامعه تحت پوشش این سازمان در استان هستند و در هر نیم ساعت به‌طور متوسط یک نفر به خانواده بزرگ تأمین‌اجتماعی در قم می‌پیوندد.

وی افزود: ۷۰ هزار و ۷۰۸ خانواده مستمری‌بگیر از خدمات تامین‌اجتماعی قم استفاده می‌کنند و ۱۵ هزار و ۳۸۶ کارگاه تحت پوشش این سازمان در استان قرار دارند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی قم با بیان این که پرداخت مقرری بیکاری یکی از تعهدات کوتاه مدت این اداره کل به واجدان شرایط است گفت: در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ این اداره کل ۸۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت کرده است و بر اساس برآوردهای سال جاری یک هزار و ۸۴ نفر به طور ماهانه از مقرری بیکاری در قم استفاده می‌کنند.

وی درباره بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی قم نیز افزود: ۴۸ میلیارد و ۸۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان اداره کل تأمین‌اجتماعی استان برای بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری‌بگیران در ۸ ماهه نخست سال جاری هزینه کرده است.

عاشوری با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای تامین‌اجتماعی قم از طریق مشاوره حضوری، تماس تلفنی، پیام صوتی، سامانه پیامکی و سامانه خدمات غیرحضوری تاکید کرد: این اداره کل در ۸ ماهه نخست امسال به ۲۵ هزار و ۱۶۳ نفر خدمات مشاوره‌های فنی در حوزه‌های مختلف ارائه داده است و اداره کل تامین اجتماعی قم به طور متوسط در هر ساعت به ۱۴ نفر خدمات مشاوره می‌دهد و روزانه بیش از ۱۰۰ تَن مخاطب پاسخ داده شده دارد.

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]