فرصت‌های بی‌نظیر سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی
فرصت‌های بی‌نظیر سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی

تبریز- بهروزی، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی فرصت‌های بی‌نظیر سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی را تشریح کرد.

واقف بهروزی در حاشیه دیدار خود با فعالان قتصادی ترکیه در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به فرصت ها و بسترهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان به ویژه در تبریز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، دو کشور دوست و برادر هستند و روابط اقتصادی این دو کشور از پیشینه تاریخی برخوردار است.
وی افزود: از ارتباطات اقتصادی بین دوکشور استقبال می کنیم و امیدواریم بتوانیم از فرصت های پیش آمده برای هردو طرف در جهت افزایش مبادلات اقتصادی استفاده نماییم.
نماینده وزیر اقتصاد در آذربایجان‌شرقی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران شرایط ویژه جغرافیایی و اقتصادی را دارا است خاطرنشان کرد: وجود بازار مصرف ۳۰۰ میلیون نفری در اطراف ایران، فرصت‌های ویژه ای را در این کشور برای فعالان اقتصادی فراهم کرده است، آذربایجان شرقی نیز با بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت، یکی از استان های اقتصادی و صنعتی ایران به شمار می رود.
وی ادامه داد: هم مرزی و مجاورت با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، نخجوان و همچنین ترکیه، ژئوپلیتیک خاصی را به این استان بخشیده است و وجود شریان های ارتباطی هوایی و زمینی، تبادلات اقتصادی این استان با کشورهای همسایه را تسهیل کرده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بیش از ۵۷ شهرک صنعتی و یک شهرک مخصوص سرمایه گذاری خارجی از مزایای این استان به شمار می رود، برخی از سرمایه‌گذاران کشورترکیه هم در این شهرک فعالیت دارند، مناطق ویژه اقتصادی و آزاد را نیز از دیگر مزیت‌های اقتصادی این استان می‌توان نام برد که فعالیت تجاری را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم آورده است.
وی با بیان اینکه وجود ذخایرمعدنی، آذربایجان‌شرقی را در زمره استان‌های معدنی کشور قرار داده است گفت: شرایط و بسترهای لازم در همه حوزه‌های اقتصادی در این استان فراهم است، بنابراین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌تواند در همه جوانب اقتصادی به فعالیت بپردازند، به عبارتی، تبریز یکی از فرصت های بی نظیر برای تجارت و سرمایه گذاری به شمار می رود چراکه همه امکانات و بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در این استان فراهم است. صنایع بزرگی همچون تراکتورسازی، ماشین سازی، پتروشیمی و پالایشگاه جایگاه این استان را در کشور ممتاز ساخته است.
نماینده وزیر اقتصاد در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: آذربایجان‌شرقی با توجه به سبقه تاریخی خود همواره پذیرای گردشگران خارجی و داخلی بوده است، وجود بیش از ۱۸۰۰ اثر تاریخی در سطح ملی از جمله بزرگترین بازار مسقف جهان و وجود کلیساهای تاریخی، آذربایجان شرقی را جزو استان های گردشگرپذیر کشور قرار داده است که همه ساله گردشگران فراوانی از کشورهای مختلف جهان در آذربایجان‌شرقی و تبریز حضور می‌یابند.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود بسترهای لازم سرمایه‌گذاری در این استان گفت: آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پیشرو در جذب سرمایه‌گذار خارجی بوده است و در سال گذشته نیز رتبه دوم سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را کسب کرده است، از این رو خدمات ویژه ای را برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است در این استان هیچگونه محدودیتی برای سرمایه گذاری وجود ندارد، حتی بر اساس قوانین سرمایه‌گذاری، تفاوتی بین سرمایه گذاران خارجی و داخلی وجود ندارد و سرمایه گذاران خارجی به اندازه سرمایه‌گذار داخلی از خدمات ویژه سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند.
سرمایه گذاران ترکیه ای نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از این دیدار گفتند: ایران و ترکیه دارای مرز مشترک و ارتباطات مختلف و دیرینه ای هستند، از دیرباز تبادلات اقتصادی و فرهنگی ترکیه با شهرهای مختلف ایران به ویژه استان های همجوار ترکیه انجام می شد، تبریز و مردم این شهر را به عنوان برادر می شناسیم از سفر به تبریز خوشحال بوده و خواستار حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ترکیه در این شهر هستیم، خوشبختانه ارتباطات ایران و ترکیه دوستانه است و انتظار می رود تجارت این دوکشور بیش از پیش گسترش یابد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]