اقدام عجیب نهنگ اتریوم / ۴۵.۵ میلیون دلار اتریوم استیک شد!
اقدام عجیب نهنگ اتریوم / ۴۵.۵ میلیون دلار اتریوم استیک شد!

در طول روزهای اخیر، شاهد انباشت اتریوم توسط نهنگ‌های زیادی بوده‌ایم. به طور خاص، دو کیف پول جدید مجموعا ۶۰۰۰ اتریوم به ارزش خیره‌کننده ۱۸.۱۷ میلیون دلار را با میانگین قیمتی ۳۰۲۸ دلار از کراکن خریداری کرده‌اند.

یک نهنگ ارزهای دیجیتال، مبلغ باورنکردنی ۴۵.۵ میلیون دلار اتریوم را خریداری و سپس استیک کرده است. این اقدام و انباشت‌های نهنگ‌های دیگر منجر به افزایش قابل‌توجه قیمت اتریوم شده است.

داده‌های اخیر پلتفرم تحلیلی لوک‌آن‌چین (LookOnChain) نشان می‌دهند که یک کیف پول متعلق به یک نهنگ بزرگ با شناسه ۰x۸B۹، طی تنها شش روز، ۱۴۶۳۲ اتریوم به ارزش تقریبی ۴۵.۵ میلیون دلار را از بایننس برداشت کرده و تمامی آن را استیک کرده است.

علاوه بر این، پلتفرم اسپات‌آن‌چین (SpotOnChain) هم تراکنش جالب توجه دیگری را گزارش کرده است. یک کیف پول جدید با شناسه ۰xBa۷، در زمانی که قیمت اتریوم ۳۰۶۱ دلار بود، ۳۰۰۰ اتریوم معادل ۹.۱۸ میلیون دلار را از صرافی کراکن (Kraken) برداشت کرده است.

در طول روزهای اخیر، شاهد انباشت اتریوم توسط نهنگ‌های زیادی بوده‌ایم. به طور خاص، دو کیف پول جدید مجموعا ۶۰۰۰ اتریوم به ارزش خیره‌کننده ۱۸.۱۷ میلیون دلار را با میانگین قیمتی ۳۰۲۸ دلار از کراکن خریداری کرده‌اند.

این برداشت‌ها از صرافی‌های متمرکز و انتقال به کیف پول‌های شخصی، نشان‌دهنده یک استراتژی برای نگهداری بلندمدت اتریوم است. در طی دو ماه گذشته، قیمت اتریوم افزایش قابل‌توجهی داشته و تاثیر این اقدامات به طور واضح در کاهش فشار فروش و مسیر قیمتی این رمزارز قابل‌مشاهده است.

در این مدت، قیمت اتریوم تقریبا ۳۵ درصد افزایش یافته و توانسته به ۳۱۰۰ دلار برسد. اتریوم آخرین بار در آوریل ۲۰۲۲ در این محدوده معامله می‌شد.

تحلیلگران و کارشناسان بازار معتقدند که که گاوهای اتریوم، این بار مقاومت ۳۳۰۰ دلاری را هدف‌ قرار داده‌اند.

شبکه اتریوم چیست؟

قبل از اینکه به سراغ تعریف «اتریوم چیست؟» برویم، ابتدا باید نقش واسطه‌ها را متوجه شویم.

امروزه واسطه‌ها همه جا هستند. در پشت صحنه، آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا انواع فعالیت‌های دیجیتالی را انجام دهیم. برای مثال جی میل به ما کمک می‌کند تا ایمیل ارسال کنیم. این بدان معناست که داده‌های شخصی و اطلاعات مالی ما تا حد زیادی در رایانه‌های دیگران – در سرویس‌های ابری و سرورهای متعلق به شرکت‌هایی مانند گوگل – ذخیره می‌شوند. حتی این مقاله نیز بر روی سروری که کنترل آن در اختیار شخص ثالثی است، ذخیره می‌شود. بنا به ادعای طرفداران تمرکززدایی، این ساختار می‌تواند مشکل‌ساز باشد؛ چرا که کاربران کنترل مستقیم کمتری بر روی اطلاعات و داده‌های خود دارند و فرصت‌هایی برای اعمال سانسور ایجاد می‌شود.

ایده اتریوم این است که نحوه کار اپلیکیشن‌ها را در اینترنت امروزی تغییر دهد و با جایگزین کردن واسطه‌ها با قرارداد هوشمند (Smart Contract) که قوانین را به طور خودکار اجرا می‌کنند، کنترل بیشتری به کاربران بدهد و نقش واسطه‌ها را از بین ببرد.

بسیاری اتریوم را «نسل بعدی اینترنت» می‌دانند؛ چرا که توسط وب ۳ (WEB۳) پشتیبانی می‌شود. از طرفی، وب ۳ از برنامه های غیرمتمرکز (DApps)، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و صرافی های غیرمتمرکز (DEXs) پشتیبانی می‌کند. به طور خلاصه، اتریوم قصد دارد با دادن آزادی بیشتر به کاربران، نحوه عملکرد برنامه‌های مبتنی بر اینترنت را متحول کند. رویکرد غیرمتمرکز اتریوم به این پلتفرم اجازه می‌دهد تا واسطه‌ها را به نفع قراردادهای هوشمند کنار بگذارد.

اتریوم از فناوری موسوم به بلاک چین (Blockchain) استفاده می‌کند. بلاک چین اتریوم دفتر کل دیجیتالی است که در آن اتر (ETH) را می‌توان به طور ایمن ذخیره و مبادله کرد. همچنین می‌توان در آن اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) را از طریق نوعی پروتکل کامپیوتری معروف به قراردادهای هوشمند ایجاد و توسعه داد. این شبکه برای عملکرد صحیح خود از قراردادهای هوشمند، الگوریتم اثبات کار، اثبات سهام و اتریوم ۲.۰ استفاده می‌کند.

 

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]